Jesus iFokus

Jesus

Etikett: den-kristna-läran
Läst 13 ggr
Woodland
0

Lammet står på Sions berg

Sedan såg jag Lammet stå på Sions berg i Jerusalem_

Uppenbarelseboken 14:1

När aposteln Johannes hade förmånen att titta inom himlens portar och beskriva det han såg börjar han med att säga: "Sedan såg jag Lammet!" Detta lär oss att huvudföremålet i det himmelska tillståndet för kontemplation är "Guds lamm, som borttager världens synder." 

Ingenting annat lockade apostelns uppmärksamhet så mycket som personen av det gudomliga väsendet som har återlöst oss med sitt blod. Han är temat av alla de förhärligade andarnas och änglarnas sång. Kristen, här är glädjen för dig; du har blickat och du har sett lammet. 

Genom dina tårar har dina ögon sett Guds lamm bära bort dina synder. Gläd dig, då. För snart, när dina ögons alla tårar torkas bort, kommer du att se samma lamm upphöjd på sin tron. Det är glädjen, ditt hjärtas glädje, att hålla daglig gemenskap med Jesus.  Du skall ha samma glädje i högre grad i himlen. Du skall njuta i visionen av hans ständiga närvaro. Du skall bo hos honom för evigt.  

"Jag såg, och se, ett lamm!" Det lammet är själva himlen, för som den gode Rutherford säger, "Himmel och Kristus är samma sak!" Att vara med Kristus är att vara i himlen, och att vara i himlen är att vara med Kristus. Som en fånge i Herren skrev han ljuvligt i ett av sina glödande brev — "O min Herre Jesus Kristus, om jag kunde vara i himlen utan dig, det skulle vara ett helvete, och om jag kunde vara i helvetet, och ha dig fortfarande , skulle det vara en himmel för mig, ty du är all himmel jag vill ha.  " Det är sant, är det inte, kristen? Säger inte din själ så?

"Alla harpor ovan kan inte göra en himmelska plats, om Guds boning är borta eller hans ansikte dolt."

Allt du behöver göra för att göra dig välsignad, ytterst välsignad, är "att vara med Kristus.”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lammet och de 144.000 med Guds sigill -Sedan såg jag Lammet stå på Sions berg i Jerusalem, och tillsammans med Lammet fanns 144.000, som hade dess
  • Redigerat 2023-02-17 08:42 av Woodland