Jesus iFokus

Jesus

Etikett: jesus
Läst 509 ggr
Tinastarot
1

Dagens Budskap från Jesus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såsom du varseblir, så kommer du handla.

Min Själ Ärar Din Själ

• Redigerat 2020-09-12 16:20 av Woodland
Woodland
0

Vilken Jesus? 🤔

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Tinastarot
0

Jesus, The Nazarene, Jesus Of Nazareth osv..ett kärt barn har många namn 🧚‍♀️

Min Själ Ärar Din Själ

Woodland
0

För att vara på den säkra sidan, uppfattar jag dig rätt med att du anser att Guds son Jesus har sagt eller meddelat dessa ord till  någon? 

Som kristen är  inställningen till olika nya ordstäv, påståenden, läror med mer som gör anspråk på att komma från Gud eller Jesus måste testas mot bibeln såsom det står i artikeln jag länkade till.

Med vänlig hälsning,

Tinastarot
0

Det är budskap från boken " En Kurs I Mirakler" där Jesus kanaliseras genom en person där han beskriver väldigt utfört vad han menade med alla sina budskap, hur vi bl.a ska se på korsfästelsen och så klargör han Bibelns olika budskap ur ett mer utförligt perspektiv. Rekommenderar den starkt!

Min Själ Ärar Din Själ

Woodland
0

Ok, tack för förklaringen. 🙂 Ser du någon logik i att en kanaliserad "Jesus" kommer med budskap som omtolkar självaste korsfästelsen? 

Du skrev "så klargör han bibelns olika budskap ur ett mer utförligt perspektiv." Vilket perspektiv kan vara mer utförligt  än det de kristna lärda har ägnat sig åt under flera tusen år med rötter bakåt i tiden några tusen år därtill?

Om jag återgår till  citatet: As ye perceive, so shall you behave. Din översättningen - Såsom du varseblir, så kommer du handla.

Citatet "låter" bra på det viset att det använder det gamla engelska "ye" istället för "you" och liknar någonting som kunde stå i en översättning från 1700 eller 1800 talet. Med det sagt, är citatet i sig själv sant?

Låt mig  förklara:

"Perceive" på engelskan betyder långt mer än varseblir. En intuitiv uppfattning är eller kan vara en del av processen men det kan inte begränsas till ordet varseblir för att "perceive" inbegriper  uppfattningsförmåga, iakttagelse, föreställning med mera och oftast utgår från erfarenhet och kunskap.  

Tyvärr är världen fylld av människor som inte ("behaved") beter sig så som de vet  ("perceived") är rätt.  Så jag får nog avvisa detta som ett budskap från Jesus dels för att det stämmer  inte med det som står i bibeln och för den andra är det emot sunt förnuft.  Även om jag trodde att Jesus skulle tala idag på detta viset skulle han aldrig säga en osanning.

Med vänlig hälsning,