Jesus iFokus

Jesus

Etiketter: den-kristna-läranjesusbibelnlivsfrågorinspirationgudjesus-och-jagden-helige-ande
Läst 11 ggr
Woodland
0

Nya årets tröst Del 4

av Arthur W. Pink

Herren har gått före dig i riktning mot sina DIREKTIV. ”Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.” (Psalm 119:105) och visar vägen till frid och välsignelse genom denna mörka värld. Detta gäller i synnerhet direktivens förkunnande delar, eftersom de visar oss rättfärdighetens stigar som vi skall vandra. Att inte känna till Guds vilja om vilken väg vi skall gå är oförlåtligt, eftersom han redan klart och tydligt har tillkännagivit sin vilja. Helighetens väg behöver inte göras av oss - den finns där tydligt nog framför oss i Ordet och det är vår uppgift att vandra på den. ”Du leder mig efter ditt råd, och sedan för du mig till härligheten” [Ps 73:24). En ”vägvisare” är en person som går före oss och leder oss på rätt väg, och vår gudomliga vägledares ”råd” finns i hans förbud och bud, och om vi följer dem kommer vi att undkomma farorna omkring oss och hållas kvar på den smala väg som leder till livet.

fortsättning följer

Del 1, Del 2 , Del 3

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Jesus Gud Den Helige Ande treenighet Bibel kristendom dop begravning bröllop tro kyrka samfund kristen liv död himmel helvete trosbekännelse Kyrkofäder. Augustinus Iraneus katolsk Nicene Omvändelse Hinn näradöden NDU tvivel Otro Äktenskap Äktenskapsbrott omgifte otukt Maria änglar helgon Logos Mose Moseboken Moseböckerna slaveri dödsynder 666 orättvis dikt abort lidande helande Människofruktan Bibelläsning Bibelord förbundet prövningar lovsång tungotal gudsfruktan yoga reformationen tecken Melito skolavslutning vittnesbörd evolution bibelcitat sjukdom reinkarnation förlåtelse uppenbarelse synd psalm skapelsen skapelseberättelsen