Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 24 ggr
Woodland
0

Lovprisning som aldrig upphör

”Hans är äran, nu och till evighetens dag.

2 Petrusbrevet 2:38

Himlen kommer att vara full av oupphörliga lovprisningar för Jesus. Evighet! Dina oräkneliga år skall gå sin eviga gång, men för evigt och alltid ”honom vare ära”. Är han inte en ”präst för evigt, på samma sätt som Melkisedek?” ”Till honom vare ära.” Är han inte en evig konung - konungarnas konung och herrarnas herre, den evige Fadern? ”Till honom vare ära för evigt.” Aldrig skall hans lovsång upphöra. Det som köptes med hans blod förtjänar att bestå så länge odödligheten varar.

Korsets härlighet får aldrig förmörkas; gravens och uppståndelsens glans får aldrig fördunklas. O Jesus! Du skall prisas för evigt. Så länge odödliga själar lever - så länge Faderns tron består - för evigt, för evigt, skall du vara ärad. Troende, du ser fram emot den tid då du skall förena dig med helgonen däruppe och tillskriva Jesus all ära; men förhärligar du honom nu? Apostelns ord lyder: ”Honom vare ära både nu och i evighet.” Vill du inte denna dag göra det till din bön? ”Herre, hjälp mig att förhärliga dig; jag är fattig; hjälp mig att förhärliga dig genom förnöjsamhet; jag är sjuk; hjälp mig att ge dig ära genom tålamod; jag har talanger; hjälp mig att förhärliga dig genom att använda dem för dig; jag har tid; Herre, hjälp mig att förlösa den så att jag kan tjäna dig; jag har ett hjärta som känner; Herre, låt detta hjärta inte känna någon annan kärlek än din och inte glöda med någon annan låga än tillgivenhet för dig; jag har ett huvud att tänka; Herre, hjälp mig att tänka på dig och för dig; du har satt mig i denna värld för en anledning; Herre, visa mig vad det är och hjälp mig att arbeta ut mitt livsändamål: Jag kan inte göra mycket, men liksom änkan lade ner sina två små kopparmynt som var allt hon hade att leva på så, Herre, lägger jag in min tid och evighet i din skattkammare; jag är helt din; ta mig och gör det möjligt för mig att förhärliga dig nu, i allt jag säger, i allt jag gör och med allt jag har. ”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Väx i stället i nåd och kunskap om vår Herre och Frälsare Jesus Kristus. Hans är äran, nu och till evighetens dag. Amen.