Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 39 ggr
Woodland
0

Jag måste finna honom!

”. . . vi vill se Jesus.

Johannesevangeliet 12:21

De världsliga ropar ständigt: ”Vem kan visa oss något gott?” De söker tillfredsställelse i jordiska bekvämligheter, njutningar och rikedomar. Men den pånyttfödde syndaren känner bara till en sak som är god. ”O att jag visste var jag kunde finna Honom!” När han verkligen vaknar upp och känner sin skuld, skulle han, om man kunde hälla Indiens guld vid hans fötter, säga: ”Ta bort det: Jag vill finna Honom.” Det är en välsignelse för en människa när hon har fått sina begär att fokusera, så att de alla kretsar kring ett enda mål. När denne har femtio olika önskningar, liknar dennes hjärta en sörja av stillastående vatten, utspritt i ett träsk, som ger upphov till stank och farsoter; men när alla dess önskningar samlas i en kanal, blir dennes hjärta som en flod av rent vatten, som rinner snabbt för att bevattna fälten.

Lycklig är den som har en enda önskan, om denna önskan är inriktad på Kristus, även om den kanske ännu inte har förverkligats. Om Jesus är en själs önskan, är det ett välsignat tecken på gudomligt arbete inombords. En sådan människa kommer aldrig att nöja sig enbart med ceremonier. Han kommer att säga: ”Jag vill ha Kristus; jag måste ha honom - enkla ritualer är inte till någon nytta för mig; jag vill ha honom själv; erbjud mig inte dessa; ni erbjuder mig den tomma flaskan, medan jag dör av törst; ge mig vatten, annars dör jag. Jesus är min själs önskan. Jag vill se Jesus!”

Min läsare, är detta ditt tillstånd i denna stund? Har du bara en önskan, och är det efter Kristus? Då är du inte långt från himmelriket. Har du bara en önskan i ditt hjärta, och den är att du skall bli renad från alla dina synder i Jesu blod? Kan du verkligen säga: ”Jag skulle ge allt jag har för att bli en kristen; jag skulle ge upp allt jag har och hoppas på, om jag bara kunde känna att jag har ett intresse i Kristus?” Var då vid gott mod, trots alla dina farhågor, Herren älskar dig, och du skall snart komma ut i dagsljuset och glädja dig åt den frihet varigenom Kristus gör människorna fria.

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

De kom nu till Filippus, som var från Betsaida i Galileen, och bad honom: "Herre, vi vill se Jesus."
  • Redigerat 2024-06-28 09:21 av Woodland