Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 19 ggr
Woodland
0

Guds sak inbjuder dig

”ni tillhör Kristus

1 Korintierbrevet 3:23

”Ni tillhör Kristus.” Ni är hans genom donation, för Fadern gav er till Sonen; hans genom hans blodiga köp, för han räknade på priset för er återlösning; hans genom dedikation, för ni har vigt er åt honom; hans genom släktskap, för ni bär hans namn och gjorda till en av hans bröder och medarvingar. Arbeta praktiskt för att visa världen att du är Jesu tjänare, vän och brud.

När du frestas att synda, svara: ”Jag kan inte göra denna stora ondska, för att jag tillhör Kristus.” Odödliga principer förbjuder Kristi vän att synda. När rikedomar ligger framför dig och kan vinnas genom synd, säg då att du tillhör Kristus och rör dem inte. Är du utsatt för svårigheter och faror? Stå fast i den onda dagen och kom ihåg att du tillhör Kristus. Är du placerad där andra sitter sysslolösa och inte gör någonting? Stig upp till arbetet med all din kraft, och när svetten står på din panna och du frestas att slappna av ropa då: ”Nej, jag kan inte sluta, ty jag tillhör Kristus. Om jag inte vore köpt genom blod skulle jag kunna vara lik Issakar, som ligger i ro i sitt hägn; men jag tillhör Kristus och kan inte slöa.” När njutningens sirensång vill locka dig bort från den rätta vägen, svara: ”Din musik kan inte charma mig, jag tillhör Kristus.” När Guds sak inbjuder dig, ge då bort dina ägodelar och dig själv, ty du tillhör Kristus.

Förnekar aldrig din bekännelse. Var alltid en av dem som har kristna manér, vars tal är som Nasarenens, vars uppförande och samtal är så himmelska att alla som ser dig må veta att du är Frälsarens och i dig känna igen hans kärleksfulla drag och hans heliga ansikte. ”Jag är romare!” var förr ett skäl till integritet; låt det då i ännu högre grad vara ditt argument för helighet: ”Jag tillhör Kristus!”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Men ni tillhör Kristus, och Kristus tillhör Gud.
  • Redigerat 2025-01-03 05:46 av Woodland