Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 15 ggr
Woodland
0

En renande källa

”Ni har kommit till det nya förbundets medlare, Jesus, och det renande blodet som talar starkare än Abels blod.

Hebreerbrevet 12:24

Läsare, har du kommit till det renande blodet? Frågan är inte om du har kommit till en kunskap om läran, ett iakttagande av ceremonier eller till en viss form av erfarenhet, utan har du kommit till Jesu blod? Jesu blod är livet i all vital gudsfruktan. Om du verkligen har kommit till Jesus vet vi hur du kom dit - den Helige Ande förde dig dit på ett ljuvligt sätt. Du kom till det renande blodet utan några egna förtjänster. Skyldig, förlorad och hjälplös kom du för att ta emot det blodet, och endast det blodet, som ditt eviga hopp.
Du kom till Kristi kors med ett darrande och sargat hjärta; och åh! vilket dyrbart ljud det var för dig att höra vittnesbördet av Jesu blod! Droppandet av hans blod är som himlens musik för jordens botfärdiga folk. Vi är fulla av synd, men Frälsaren bjuder oss att lyfta våra ögon till honom, och när vi ser på hans strömmande sår ropar varje blodsdroppe, när den faller, ”Det är fullbordat; jag har gjort slut på synden; jag har fört in evig rättfärdighet.” Åh, vilket ljuvt språk i Jesu dyrbara blod! Om du en gång har kommit till detta blod, kommer du ständigt att återkomma till det.

Ditt liv kommer att bli att ständigt ha blickan fäst vid Jesus. Hela ditt uppförande kommer att sammanfattas i detta - ”Till vem skall jag komma.” Inte till vem jag har kommit, utan till vem jag alltid återkommer till. Om du någonsin har kommit till bestänkelseblodet kommer du att känna att du behöver komma till det varje dag. Den som inte önskar att tvätta sig i det varje dag, har aldrig tvättat sig i det över huvud taget. Den troende känner alltid att det är hans glädje och privilegium att det fortfarande finns en källa som är öppen. Tidigare erfarenheter är tvivelaktig föda för kristna; ett ständig kommande till Kristus kan ensamt ge oss glädje och tröst. Låt oss denna morgon bestryka vår dörrpost med färskt blod och sedan festa på Lammet, förvissade om att den fördärvande ängeln måste gå förbi er.

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Ni har kommit till det nya förbundets medlare, Jesus, och det renande blodet som talar starkare än Abels blod.