Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 16 ggr
Woodland
0

Det som ska bestå

”Orden än en gång visar att det som skakas ska försvinna, eftersom det är skapat, för att det som inte kan skakas ska bestå.
Hebreerbrevet 12:27

Vi har många saker i vår ägo just nu som kan bli instabila, och det passar sig inte för den kristne att fästa stor vikt vid dem, för det finns inget stabilt under dessa böljande himlar; förändring står skrivet på alla saker. Men vi har vissa "saker som är stabila“, och jag uppmanar er att tänka på dem, så att ni, om de saker som kan bli instabila skulle tas ifrån er, kan ni hämta verklig tröst från de saker som är stabila och som kommer att finnas kvar.

Oavsett vilka era förluster har varit eller kan bli, åtnjuter ni frälsning i nuet. Ni står vid foten av hans kors och litar uteslutande på förtjänsten av Jesu dyrbara blod, och ingen uppgång eller nedgång på marknaderna kan störa din frälsning i honom; ingen bankkrasch, inga misslyckanden och konkurser kan röra vid det när ni är ett Guds barn. Gud är er Fader. Ingen förändring av omständigheterna kan någonsin beröva er detta. Även om ni genom förluster har blivit fattiga och utblottade, kan ni säga: "Han är fortfarande min Fader. I min Faders hus finns många boningar; därför skall jag inte vara orolig." Vi har en annan bestående välsignelse, nämligen Jesu Kristi kärlek. Han som är Gud och människa älskar er med hela styrkan i hans tillgivna natur - ingenting kan påverka det. Även om fikonträdet inte blommar och hjordarna försvinner från fälten, spelar det ingen roll för den man som kan sjunga: "Min älskade är min, och jag är hans." Vår bästa del och vårt rikaste arv kan vi inte förlora.

Vilka svårigheter som än kommer, så låt oss visa oss modiga; låt oss visa att vi inte är små barn så att vi låter oss nedslås av vad som kan hända i denna stackars flyktiga tid. Vårt land är Immanuels land, vårt hopp är över molnen och därför lugnt som sommarens hav; vi kommer att se vraket av allt på jorden och ändå glädja oss åt vår frälsnings Gud.

C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Orden än en gång visar att det som skakas ska försvinna, eftersom det är skapat, för att det som inte kan skakas ska bestå.