Jesus iFokus

Jesus

Etiketterjesusden-kristna-läranbibelnlivsfrågorinspirationgudjesus-och-jagden-helige-ande
Läst 11 ggr
Woodland
0

Ett bra avslut

”Bättre slutet på en sak än dess början"

Predikaren 7:9

Titta på Davids Herre och Mästare; se hans början. Han var föraktad och förkastad av människor; en smärtornas man och förtrogen med lidande. Men ser du slutet? Han sitter på sin Faders högra sida och väntar nu på att hans fiender ska läggas som en pall under hans fötter.

"För sådan han är, sådana är också vi i den här världen." Du måste bära korset, annars får du aldrig bära kronan; du måste vada genom träsket, annars får du aldrig gå på den gyllene gatan. Upp med hakan då, stackars kristen. "Bättre är slutet på en sak än dess början."

Se den krypande masken, hur föraktlig den ser ut! Den är början av något. Lägg märke till insekten med de vackra vingarna som leker i solstrålarna, som smuttar på blomklockorna, full av lycka och liv; den är slutet av något. Denna larv är du själv, tills du är insvept i dödens puppa; men vi vet att när han uppenbaras ska vi bli lika honom, för då får vi se honom sådan som han är. Var nöjd med att vara som han, en mask och ingen människa, så du ska mättas av hans åsyn när du vaknar.

Den råa diamanten sätts på lapidarens hjul. Han slipar den på alla sidor. Den förlorar mycket - mycket som verkade kostsamt för stenen själv. Kungen krönas; diademet sätts på monarkens huvud med trumpetens glada ljud. En glittrande stråle blänker från kronan och den strålar från just den diamant som tidigare var så hårt ansatt av lapidaren. Ni kan våga er till att jämföra er med en sådan diamant, ty ni är en av Guds folk; och detta är tiden för slipningsprocessen.

Och låt uthålligheten leda till fulländad gärning, ty den dag då kronan skall sättas på Kungens huvud, den Evige, Odödlige, Osynlige, skall en stråle av härlighet strömma från dig. "De ska vara min egendom, säger Herren Sebaot, den dag jag utför mitt verk.” "Bättre är slutet på en sak än dess början."

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Mina älskade, nu är vi Guds barn, och än är det inte uppenbarat vad vi ska bli. Men vi vet att när han uppenbaras ska vi bli lika honom, för då får
  • Redigerat 2023-12-23 15:24 av Woodland