Att begå samma synd
Hej, jag måste skriva av mig och behöver verkligen råd.
Jag är stark i min tro och älskar Jesus mer än allt annat. Jag ber varje dag om Guds utrustning och läser bibeln ofta. Men grejen är den, när jag känner att jag närmar mig Gud så begår jag samma synd.
Jag bekänner att jag är en slav till lusten och vill inte vara det, jag försöker stå emot synden men ibland går det bara inte. Jag är ständigt behov av nåd men är inte värdig det. Jag vill verkligen inte falla tillbaka till samma synd men jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra.
Jag har ingen jag kan berätta det här till för jag skäms, därav skriver jag det här.
Jag ber och ber om befrielse och jag vet att Jesus bryter allt de som håller en fast men jag börjar tappa hoppet där för jag begår samma synd.
Är det någon mer som har / haft samma problem? Vad gjorde ni?
Snälla om det finns en vänlig själ be för mig om detta för jag klarar inte detta själv längre
#1: Jag förstår vad du menar, men det är lite mer än att gå till någon och bikta sig.
Det viktigaste är att man bekänner sina synder inför Jesus Kristus. Jag vill mer ha hjälp från någon som har varit där jag är eller är, att stå emot synden.
Jag finner inte till någon hjälp att bikta mig för någon än annan Jesus Kristus. Jag behöver råd från mina kristna systrar och bröder.
God bless
Det går utmärkt att bekänna sina synder OCH ta hjälp utifrån. Tex ett beroende behöver man stöd i verkligheten av sådana som gått igenom det och kan ge råd som dom av erfarenhet sett att flera har lyckats med.
Aa och andra beroende möten har många troende medlemmar. Och man har en sponsor som man kan nå när man känner att man behöver råd eller är rädd för ett återfall.
Man har fortfarande gud och Jesus.
Men bättre förutsättningar att slippa erkänna synder om och om och komma ifrån stressen

Var inte missmodig! Din strävan och frustration är ett resultat av att du är Herrens och den helige Ande arbetar i dig. Denna upplevelse är alla de troendes upplevelse -om man vill leva för Gud det vill säga.
När det gäller vilken sorts stöd du behöver kan du förklarar det vidare i ett PM till mig. Man bör inte utelämna sig själv hur som helst; bäst att du inte skriver det här.
Vi går till Honom om och om igen och ber om styrka och nåd. Han tar emot oss för Fadern älskade oss så mycket att han utgav sin son för att dö för oss. Därför säger bibeln att vi skall förlita oss endast på Jesus rättfärdighet. "Tack vare honom är ni i Kristus Jesus. För oss har han blivit vishet från Gud, rättfärdighet, helgelse och återlösning," 1 Kor. 1:30
För det heliga livet vi lever och de gärningar vi gör kommer vi att förstå båda är bara ett resultat av Guds nåd emot oss.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
#4: Tack så mycket! Jag skriver gärna PM till dig!
Gud välsigne dig!
#3: Tack för ditt svar, ha en fin och välsignad dag!

#3: Ja, absolut kan man behöva ta hjälp av andra. Kloka synpunkter!
Med vänlig hälsning,
#6: tack det samma
#7: är bra att säga tydligt för det är många som ser det som misslyckande. Det är en gåva man ger sig själv.
#3: Om du inte är pånyttfödd går det utmärkt att bikta dig. Visst även den pånyfödde ska enligt Biblen bekänna sina synder för sina trossyskon, och sedan omvända sig så man inte gör om synden gång på gång.
#0: Du behöver antagligen inte bara bekänna din synd utan också från hjärtat omvända dig. Be Gud att ge dig nåd att stå emot ditt begär/din lusta. Vad det gäller nåden och att du inte skulle vara värd den är ingenting annat än stolthet/falsk ödmjukhet! Utan nåd går du totalt förlorad. Så ditt problem kan vara att du inte är sant frälst. Är man det förnekar man först och främst inte nåden. För det andra kan du tillhöra en kyrka som ger fel undervisning, tex pingstkyrkor eller de flesta kyrkor har nämligen fel undervisning, då de tillhör trosrörelsen som emfaserar Guds kärlek och nåd m.m., m.m. samtidigt som de är lagiska och kärlekslösa.
En annan sak är, för att ta emot Guds rustning bör du också ha användning för den vilket du inte har om du inte lyder Guds befallning som att gå ut och göra alla människor till lärljungar. Detsamma gäller gåvan Den Helige Ande. De flesta tror sig ha Honom inneboende inom sig trots att de lever för sig själva och är trogen "kyrkan" som de tror är en byggnad. Gud ger inte den Helige Ande till vem som helst. Ja, det står så. Men Bibeln talar enbart till dem som lyder Gud fullt ut! Det är bara dem löftena gäller. Ingen annan. Och här är kyrkorna totalt bedragna. Och du kan vara bedragen av denna lära och därför får du kämpa. Jag pratar av egen erfarenhet.

#10:
Min erfarenhet är att det finns sanna Guds barn inom alla kyrkor och samfund. De flesta medlemmarna inom pingströrelsen är präglade av att leva för Gud och älska sin nästa. (Jag är inte aktiv inom den rörelsen.) Å andra sidan, har det alltid varit så att det finns falska bekännare - dessa varnade Jesus och apostlarna för. Och när folk i ett sammanhang säger ordet kyrka kan det naturligtvis betyda byggnaden. Det är så språket fungerar men de flesta har klart för sig att det ordet betyder de heliga i världen och i himlen. Det är vist att ge akt på vårt eget hjärta så att vi inte står “över” andra och tror att vi har ljuset som de kristna genom historien har förnekats. Så är det inte. Jesus sade att han skulle bygga sin kyrka. Det gör han.
Den helige Ande ges fritt som gåva till de som tror. Apg 2:38, Apg 5:30-32, Apg 11:17, Apg 15:7-11 med mera. Det är Anden som drar oss syndare, förändrar våra sinnen, ger oss kraft att omvända oss för att lyda och tjäna, såsom vi säger - att leva ett heligt liv.
Aposten Petrus syndade efter Pingstdagen och behövde ändra sig och be om förlåtelse men han förlorade inte den helige Ande för det.
Lydnad är viktig och en frukt av Anden men endast Herren Jesus lydde Gud fullt ut.
Med vänlig hälsning,