Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 15 ggr
Woodland
0

En överväldigande seger

Salig är den som vakar
Uppenbarelseboken 16:15

Jag dör varje dag", sade aposteln. Detta var de första kristnas liv; de gick överallt med sina liv i sina händer. Vi är inte i denna dag kallade att genomgå samma fruktansvärda förföljelser: om vi var, skulle Herren ge oss nåd att uthärda; men för närvarande är prövningarna i det kristna livet, även om de inte är så fruktansvärda, ännu mer benägna att övervinna oss än till och med de i den forna tidens förföljelser.

Vi måste bära världens hån - det är av liten vikt; dess locktoner, dess mjuka ord, dess smöriga övertalande, dess överdrivna smickrande, dess hyckleri är mycket värre än hån. Faran för oss är för att vi blir rika och högmodiga, så att vi anammar manéren i denna nuvarande onda värld och förlorar vår tro. Om inte rikedom är prövningen, är världsliga bekymmer lika fördärvliga. Om vi ​​inte kan rivas i bitar av det rytande lejonet, eller om vi får kramas till döds av björnen, bryr sig djävulen lite om det så länge han kan förstöra vår kärlek till Kristus och vårt förtroende för honom.

Jag fruktar att den kristna kyrkan är mycket mer benägen att förlora sin integritet under dessa mjuka och silkeslena dagar än i de hårdare tiderna. Vi måste vara vakna nu, för vi vandrar över den förtrollade marken och kommer sannolikt att somna för att gå mot vår egen undergång, såvida inte vår tro på Jesus är verklighet, och vår kärlek till Jesus är en kraftig flamma. Många i dessa dagar av lätt bekännelse kommer sannolikt att visa sig vara ogräs och inte vete; hycklare med fina masker för ansiktet, men inte den levande Gudens sanna barn.

Kristen, tro inte att det här är tider då du kan avstå från vaksamhet eller helig iver; du behöver dessa saker mer än någonsin, och må Gud, den eviga Anden, visa sin allmakt i dig, så att du kan säga, i alla dessa mjukare saker, liksom i de hårdare: “Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss.”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Jag dör varje dag, så sant som jag i vår Herre Kristus Jesus är stolt över er, bröder.