Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 18 ggr
Woodland
0

Renad från skuld

”Så finns nu ingen fördömelse. . .“

Romarbrevet 8:1

Kom, min själ, tänk på detta. Genom att tro på Jesus är du faktiskt och effektivt renad från skuld; du är förd ut ur ditt fängelse. Du är inte längre i bojor som en träldoms slav; du är nu befriad från lagens träldom; du är befriad från synd och kan vandra som en fri man; din Frälsares blod har gett dig din fulla befrielse.

Du har rätt nu att närma dig din Faders tron. Inga hämndens lågor är nu där för att skrämma dig; inget brinnande svärd; rättvisa kan inte slå de oskyldiga. Dina hinder är borttagna: du var en gång oförmögen att se din Faders ansikte: nu kan du se det. Du kunde inte tala med honom, men nu kan du tillträda med frimodighet. En gång vilade det en fruktan för helvetet över dig; men nu är du inte rädd för det, ty hur kan det finnas straff för de skuldlösa? Den som tror är inte dömd och kan inte straffas.

Och utöver det, de privilegier du kunde ha åtnjutit, om du aldrig hade syndat, är nu dina för nu är du rättfärdig. Alla de välsignelser som du skulle ha haft om du hade hållit lagen, och mer, är dina, eftersom Kristus har hållit lagen för dig. All den kärlek och den acceptansen som genom fullkomlig lydnad du kunde ha erhållit av Gud, tillhör dig, eftersom Kristus var fullkomligt lydig å dina vägnar och har tillräknat alla sina förtjänster för din räkning, för att du skulle bli mycket rik genom honom, som för din skull. skull blev oerhört fattig. Åh, hur stor kärleks och tacksamhets skuld har du inte till din Frälsare!

“Om all min synd du räknade
Min Gud, vem kan väl då bestå?

Hos dig finns full förlåtelse
Av bara nåd jag friköpt står.

Nu han vår skuld betalat har
och öppnat vägen till sin famn.

Den som till Gud sin tillflykt tar
får läkedom i Jesus namn.”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus.