Jesus kommer att hjälpa dig!
Jag hjälper dig, säger Herren.
Denna dag åt oss liksom höra Herren Jesus säga till var och en av oss: "Jag kommer att hjälpa dig".
"Det är en liten sak för mig, din Gud, att hjälpa dig. Tänk på vad jag redan har gjort. Vad! Inte hjälpa dig? Jag köpte dig med mitt blod. Vad! Inte hjälpa dig? Jag har dött för dig och om jag har gjort det största, kommer jag inte att göra det mindre? Hjälpa dig! det är det minsta jag någonsin kommer att göra för dig! jag har gjort mer, och kommer att göra mer. Innan världen började valde jag dig. Jag gjorde förbundet för dig.
Jag lade av mig min härlighet och blev en man för dig, jag gav upp mitt liv för dig, och om jag gjorde allt detta, kommer jag säkert att hjälpa dig nu. Genom att hjälpa dig ger jag dig vad jag redan har köpt för dig. Om du hade behov av tusen gånger mer hjälp skulle jag ge det till dig; du begär lite jämfört med vad jag är beredd att ge. Det är mycket för dig att behöva, men det är ingenting för mig att skänka. Hjälpa dig? Frukta inte! Om det stod en myra vid tröskeln till din kornbod och bad om hjälp skulle det inte ruinera dig att ge honom en handfull av din vete; du är ingenting annat än en liten insekt vid dörren till min totala tillräcklighet. Jag kommer att hjälpa dig. "
O min själ, är inte detta tillräckligt? Behöver du mer styrka än den helige Treenighetens makt? Behöver du mer visdom än vad som existerar i Fadern, mer kärlek än vad som visar sig i Sonen, eller mer kraft än det som är uppenbart i Andens påverkan? Kom hit med din tomma kanna! Visst kommer denna källa att fylla den. Skynda, samla upp dina behov och för dem hit - din tomhet, ditt elände, din nöd. Se, denna flod av Gud är full för din försörjning; vad kan du önska vid sidan av den? Gå ut, min själ, i denna din kraft. Den evige Guden är din hjälpare!
"Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud.
Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand. " Jesaja 41:10
av C.H. Spurgeon
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.