Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 16 ggr
Woodland
0

Gud är för mig

Mina fiender ska vika tillbaka när jag ropar till dig.     Detta vet jag, för Gud är med mig..
Psalm 56:10

Det är omöjligt för något mänskligt tal att uttrycka den fulla innebörden av denna härliga fras,Gud är för mig. Han var för oss innan världarna skapades; han var för oss, annars hade han inte gett sin mycket älskade Son; han var för oss när han slog den Enfödde och lade tyngden av hela sin vrede på honom - Gud var för oss, fastän han var emot Jesus; han var för oss när vi föll i Adam - han älskade oss trots allt; han var för oss när vi var rebelliska mot honom och med högmod trotsade honom; han var för oss, annars skulle han inte har fört oss ödmjukt att söka hans ansikte.

Han har varit för oss i många kamper; vi har kallats för att möta härskaror av faror; vi har angripits av frestelser utifrån och inom oss - hur kunde vi ha förblivit oskadade nu om han inte hade varit för oss? Han är för oss, med all sin varelses oändlighet; med all sin kärleks allsmäktighet; med all hans visdoms ofelbarhet; klädd i alla sina gudomliga egenskaper, är han för oss - evigt och oföränderligt för oss; för oss" när de blå skyarna rullas upp som ett utslitet plagg; för oss hela evigheten. Och för att han är för oss kommer bönens röst alltid att säkerställa hans hjälp. "Mina fiender ska vika tillbaka när jag ropar till dig.”

Detta finns inget osäkert hopp, utan en väl grundad försäkran - "detta vet jag." Jag kommer att rikta min bön till dig och kommer att se uppåt efter svaret, försäkrad om att det kommer och att mina fiender ska besegras, ty Gud är för mig.

O troende, hur lycklig är du med kungarnas kung på din sida! Hur säker med en sådan Beskyddare! Hur säker att din sak läggs fram, av en sådan Advokat! Om Gud är för dig, vem kan vara emot dig?

av **C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Men Jesus lever för evigt, och därför har han ett prästämbete som är evigt. Därför kan han också helt och fullt frälsa dem som kommer till Gud genom