Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 18 ggr
Woodland
0

Jesus är "Ja" och "Amen"

"han som är Amen"

Uppenbarelseboken 3:14

Ordet "Amen" högtidligt bekräftar det som sades innan; och Jesus är den stora Bekräftaren; oföränderlig, för evigt  "Amen" i alla sina löften. Syndare,  jag vill trösta dig med denna reflektion. Jesus Kristus sade, "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila..”  Om du kommer till honom, kommer han att säga "amen" i din själ; hans löfte ska vara sant mot dig. Han sade i sitt kötts dagar, "Ett brutet strå skall han inte krossa.”  O du stackars, brutna, mörbultade hjärta, om du kommer till honom, kommer han att säga "Amen" till dig, och det ska vara sant i din själ som i hundratals fall i gångna år.

Kristen, det inte finns ett ord som har gått ut ur Frälsarens mun som han någonsin har tagit tillbaka; är inte detta en stor tröst för dig också ? Jesu ord skall stå när himmel och jord förgås. Om du fattar tag i, även ett halvt löfte, skall du finna att det är sant. Akta dig för honom som kallas “Klipp-löftet"  som kommer att förstöra mycket av bekvämligheten av Guds ord.

Jesus är "ja" och "Amen" i alla sina befattningar. Han var en präst som förlät och renade oss en gång, han är "Amen" som präst fortfarande. Han var en kung  som regerade över sitt folk, och han försvarade dem med sin väldiga arm, han är fortfarande en "Amen" Kung. Han var en forntidsprofet, som förutsade ljuva saker som skall komma. Hans mun är idel sötma, och dryper fortfarande av flytande myrra - han är en "Amen" profet. Han är "Amen" beträffande hans blods förtjänst; han är "Amen" gällande hans rättfärdighet. Denna heliga klädnad ska förbli  fagrast och härligast när naturen förfaller. Han är "Amen" i varenda titel som han bär.  Din man som aldrig söker en skilsmässa; din vän som är mer hängiven än en bror; din Herde, med dig i dödens mörka dal; din hjälp och din befriare, ditt bergfäste och din borg ; ditt frälsnings horn, ditt värn, ditt självförtroende, din glädje, din allt, och din ja och "Amen" i allt.

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Brevet till Laodicea - Skriv till församlingens ängel i Laodicea: Så säger han som är Amen, det trovärdiga och sannfärdiga vittnet, upphovet till