Med oss alla dagar
“Och se, jag är med er alla dagar till tidens slut.”_
Matteusevangeliet 28:20
Det är bra att det finns En som alltid är densamme och som alltid är med oss. Det är väl att det finns en stabil klippa mitt i livets hav. Åh, min själ, rikta inte din tillgivenhet mot rostiga, malätna, ruttnande skatter, utan sätt ditt hjärta till honom som för evigt förblir dig trogen. Bygg inte ditt hus på kvicksand i en bedräglig värld, utan grunda dina förhoppningar på denna klippa, som, mitt i fallande regn och brusande översvämningar, ska stå orubbligt säker.
I fortsättningen kommer alla C. H. Spurgeon inlägg att publiceras styckvis istället att läggas till ursprungstråden för att underlätta för de som läser på mobilen.
Min själ, jag befaller dig, samla din skatt i den enda säkra kistan; förvara dina juveler där du aldrig kan förlora dem. Lägg allt i Kristus; sätt all din tillgivenhet till hans person, allt ditt hopp till hans förtjänst, all din tillit till hans verksamma blod, all din glädje i hans närvaro, och då kan du skratta åt förlust och trotsa förstörelsen. Kom ihåg att alla blommor i världens trädgårdar bleknar i tur och ordning, och den dagen kommer då ingenting blir kvar mer än den svarta, kalla jorden. Dödens svarta brandsläckare kommer oundvikligen att släcka ditt ljus.
Åh! hur ljuvligt att ha solljus när lampan är borta! Den mörka floden måste snart rulla mellan dig och allt du har; vig då ditt hjärta åt honom som aldrig kommer att lämna dig; förlita dig på honom som ska följa med dig genom dödens överväldigande, svarta och böljande ström, och som kommer att ta dig tryggt till den himmelska stranden och låta dig sitta med honom i himlen för alltid.
Gå, sorgsna son av lidande, berätta dina hemligheter för den vän som står dig närmare än en bror. Lämna alla dina bekymmer hos honom. Han som aldrig kan tas ifrån dig, som aldrig kommer att lämna dig och som aldrig kommer att låta dig lämna honom, denne “Jesus Kristus, densamme igår och idag och för alltid."""Se, jag är med dig alltid," detta är nog för min själ att leva på, låt alla som vill överge mig.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.