Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 3 ggr
Woodland
0

Du placeras av Gud

”Han utväljer åt oss vår arvedel

Psaltaren 47:5

Troende, om ditt arv är ringa, bör du vara nöjd med din jordiska del; ty du kan vara säker på att det är det lämpligaste för dig. Osviklig visdom bestämde din lott och valde åt dig det säkraste och bästa tillståndet. Ett skepp med stort tonnage ska föras uppför floden. I en del av flodfåran finns en sandbank. Om någon skulle fråga: "Varför styr kaptenen genom den djupa delen av floden och inte på en rak linje?"då skulle hans svar vara: "För att jag inte skulle få mitt fartyg i hamn alls om jag inte höll mig till den utstakat farleden." Om din gudomlige kapten inte styrde dig när du går ner i lidandets djup, där vågor av oro följer varandra i snabb följd, skulle du kanske gå på grund och lida skeppsbrott.

Vissa växter dör om de får för mycket solsken. Det kan vara så att du planteras där du får för lite, att du placeras där av den kärleksfulla jordbrukaren, för endast i den situationen kommer du att bära frukt till fullkomlighet. Kom ihåg detta, om något annat tillstånd hade varit bättre för dig än det du befinner dig i, skulle gudomlig kärlek ha placerat dig där. Du placeras av Gud under de mest lämpliga omständigheterna, och om du hade fått välja din lott, skulle du snart ropa: "Herre, utval min arv åt mig, ty av min egen vilja genomborras jag av många lidanden." Var nöjd med sådana saker som du har, eftersom Herren har ordnat allt till ditt bästa. Ta upp ditt eget dagliga kors; det är den börda som bäst passar dina axlar, och den kommer att visa sig vara mest effektiv för att göra dig fullkomlig i varje gott ord och verk till Guds ära. Ner med ditt upptagna jag och din stolta otålighet, det är inte ditt val, utan kärlekens Herres!

"Prövningar måste drabba mig – men med ödmjuk tro att se Kärleken inskriven i dem alla det är lycka för mig."

Av C. H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: Jag ska aldrig lämna dig eller överge dig.