Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 11 ggr
Woodland
0

Mitt folk

"jag skall vara deras Gud, och de skall vara mitt folk"

2 Korinthierbrevet 6:16

Vilken ljuvlig titel: "Mitt folk!" Vilken underbar uppenbarelse: "Deras Gud!" Så mycket betydelse ligger i dessa två ord, "Mitt folk!" Detta är något speciellt. Hela världen är Guds. Himlen, himlarna och himlarnas himmel är Herrens, och han regerar bland människors barn. Men av dem som han har utvalt, som han har köpt för sig själv, säger han vad han inte säger om andra: "Mitt folk". 

I detta ord finns idén om innehav. På ett speciellt sätt är "Herrens del hans folk, Jakob är hans arvedels lott". Alla nationer på jorden är hans. Hela världen är i hans makt.  Ändå är hans folk, hans utvalda, mer speciellt hans egendom. Han har gjort mer för dem än andra. Han har köpt dem med sitt blod. Han har fört dem nära sig själv. Han har gett dem sitt hjärta. Han har älskat dem med en evig kärlek, en kärlek som de största vatten ej kan släcka och som tidens revolutioner aldrig i tillräcklig grad kommer att förminska.

Kära vänner, kan ni, genom tro, se er själva i den skaran? Kan ni se upp till himlen och säga: "Min Herre och min Gud. Min med den härliga relationen som berättigar mig att kalla dig Fader, min av den heliga gemenskapen som jag tycker om att ha med dig när du är glad att manifestera dig för mig såsom du inte gör för världen? " 

Kan du läsa Inspirationsboken och hitta din frälsning där? Kan du läsa ditt lärlingskontrakt  i det dyrbara blodet? Kan du, genom ödmjuk tro, ta tag i Jesu kläder och säga: "Min Kristus"? Om du kan, säger Gud om dig och andra som dig, "mitt folk". Ty om Gud är din Gud, och Kristus, din Kristus, har Herren en speciell, sällsynt favör för dig. Du är föremål för hans val, accepterad i hans älskade Son.

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Vad kan ett Guds tempel ha för gemenskap med avgudarna? Vi är den levande Gudens tempel, ty Gud har sagt: Jag skall bo hos dem och vandra med dem,
  • Redigerat 2023-11-10 10:34 av Woodland