Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 24 ggr
Woodland
0

För mig är han

“Den Enfödde från Fadern full av nåd och sanning.”
Johannes 1:14

Troende, du kan bära ditt vittnesbörd att Kristus är den enfödde från Fadern, likväl som den förstfödde från de döda. Du kan säga “Han är gudomlig för mig, även om hela världen säger att han är endast en människa. Han har gjort för mig det som ingen annan än Gud kunde göra. Han har bemästrat min envisa vilja, smält mitt obevekliga hjärta, öppnat bronsportarna och brutit av järnstänger.

Han har vänt min sorg till skratt, och min tröstlöshet till glädje; han har frigjort mig och gjort att mitt hjärta glädjer sig med en obeskrivlig, himmelsk glädje. Låt andra tänka som de vill om honom men för mig måste han vara Faderns Enfödde, välsignat vare hans namn. Och han är full av nåd. Åh, hade han inte varit det skulle jag aldrig ha blivit frälst. Han drog mig till sig när jag kämpade emot för att undkomma hans nåd; och när till slut jag kom bävande som en fördömd brottsling till hans nådastol sade han - Dina synder, som är många, är alla förlåtna dig. Var vid gott mod.

Han är full av sanning. Sanna har hans löften alltid varit, inte ett enda har misslyckats. Jag vittnar om att aldrig har en tjänare haft en sådan herre som jag har; aldrig en sådan släkting som han har varit för mig; aldrig för en maka en sådan make som Kristus har varit för min själ; ingen syndare har haft en bättre Frälsare; aldrig har syndaren haft en bättre tröstare än Kristus har varit för min ande.

Jag vill ha ingen förutom honom. I livet är han mitt liv, i döden skall han vara dödens död; i fattigdom är Kristus min rikedom; i sjukdomen stödjer han mig vid sjukbädden; i mörkret är han min stjärna, och i ljuset är han min sol; han är lägrets manna i öknen, och han skall bli den första skörden i landet Kanaan.

Jesus är för mig endast nåd och ingen vrede, endast sanning och ingen lögn: han är full av nåd och sanning, oändligt full. Min själv, denna stund, välsigna med all din styrka den Enfödde.”

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Och Ordet blev kött och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och