Kan ni be?
Hej
Kan man få hjälp här utan att vara troende? Jag är nämligen desperat nu. Väntar på läkartid till mannen men det tycks ta tid även om jag ringt och tjatat. Han har hemska symtom och svårt med vardagliga saker som äta/skriva/borsta tänder, kamma håret, pga skakningar/ryckningar. Jag misstänker starkt Parkinsons sjukdom men han är inte ens 50 år!
Vi har aldrig bett förut men börjat nu även om jag inte vet om en Gud finns. Ni som tror, kan ni hjälpa? Vi bara gråter och gråter.
- Redigerat 2020-09-12 16:18 av Woodland
Hoppas ni får hjälp! Oroa er inte för än ni vet.
Det kan vara så mycket, man ska inte gissa och Googla utan ring vården igen och berätta hur ni mår. De är skyldiga att hjälpa er, trots Coronatider.
Jag ska be för er! Jag tror den Gud som vi kallar Gud, Jesus, hör allas bön. Jag ber om lugn, frid och hopp. Ta inte ut oro i förskott varje dag är nog. Kram från Wonnalesan.🤗❤️
Ja, man kan få hjälp utan att vara troende. Det är nämligen så att Gud håller oss människor vid liv fastän man inte vill ha med honom att göra. Jag skall be för er. Hör gärna av dig hur det går för er.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
Tack snälla ni. 🌺
Ja jag ska berätta. Kommer säkert bli lång utredning
Jag är med er i tankarna. Ta det bara lugnt och ta en sak i taget. Ber om frid och hjälp. Gud hör allas böner. Han är inte långt från en enda av oss. Styrkekramar från WL🌺
Han ska ta prover på vc på torsdag. Det var omöjligt att få en tid i förra veckan hur än jag tjatade. Vi ber och ber om helande. Eller i varje fall lite lindrande av symtom men jag kan inte säga att något ser det minsta bättre ut. Självklart måste han ha hjälp av vården men en liiten förhoppning har ändå funnits att kanske Gud vill hjälpa oss.
Gud finns och han hör bön!
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.