Jesus iFokus

Jesus

Etikettden-kristna-läran
Läst 11 ggr
Woodland
0

Guds röst

"Vid kvällsbrisen hörde de Herren Gud vandra i lustgården." 

1 Moseboken 3:8

Min själ, nu när kvällssvalkan har kommit, dra dig tillbaka för en stund och lyssna på din Guds röst. Han är alltid beredd att tala med dig när du är beredd att höra. Om  det finns någon tröghet i att kommunicera är det inte från hans sida, utan det beror helt på dig, för han står vid dörren och klappar på. Och om hans folk kommer att öppna, gläder han sig åt att komma in. 

Men i vilket skick är mitt hjärta, vilket är min Herrens trädgård? Må jag våga hoppas att den är välansad och vattnad och bär frukten som passar honom? Om inte, kommer han ha mycket att tillrättaställa, men ändå ber jag honom att komma till mig, för ingenting kan så säkert få mitt hjärta i ett rätt tillstånd som närvaron av rättfärdighetens Sol, som har läkning under sina vingar. Kom därför, Herre, min Gud, min själ bjuder in dig med allvar och väntar ivrigt på dig. Kom till mig, o Jesus, min älskade och plantera färska blommor i min trädgård, som jag ser blommar i sådan perfektion i din obevekliga karaktär! Kom, min Fader, jordbrukaren som tar hand om mig i ömhet och försiktighet! Kom, Åh, Helige Ande, och uppfriska hela min natur, som örterna som nu fuktas med kvällsdaggen. 

Åh att Gud skulle prata med mig. Tala, herre, för din tjänare hör! Åh, att han skulle promenera med mig.  Jag är beredd att ge upp hela mitt hjärta och sinne till honom, och varje annan tanke tystnar. Jag ber bara om vad han behagar att ge. Jag är säker på att han kommer att nedlåta sig att ha gemenskap med mig, för han har givit mig sin Helige Ande för att ta boning i mig  för alltid.

Ljuvlig är den svala skymningen, när varje stjärna verkar vara som ett himlens öga, och den svala vinden är som himmelsk kärleks andetag. Min far, min äldste Bror, min ljuvliga Hjälpare, tala nu med kärlek, ty du har öppnat mitt öra och jag är inte upprorisk.

av C.H. Spurgeon

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Vid kvällsbrisen hörde de HERREN Gud vandra i lustgården. Och mannen och hans hustru gömde sig för HERREN Guds ansikte bland träden i
  • Redigerat 2024-01-06 10:36 av Woodland