Jesus

Vilddjurets märke..

2014-01-02 18:52 #0 av: siaames

Ett antikristligt system – vilddjurets märke
Profetior i Bibeln som gäller vår framtid handlar bl.a. om ett antikristligt välde. Ett kontrollsamhälle växer fram och människor kommer att tvingas att "ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket". (Upp.13:16,17)Människor som tar emot detta märke har vilseletts till att acceptera Antikrists system, blir Kristi fiender och går förlorade för evigheten.

Idag finns mikrochip (RFID-chip) implanterat under huden på över tusen personer. Mikrochipen lagrar information, spårar och identifierar människor, samt fungerar som  elektroniska plånböcker, m.m.

Jag har läst på många artiklar och hört att personer har ett chip på högra handen och det känns som att det snart kommer komma i Sverige.

Vi som är kristna, hur ska vi göra? Om vi vägrar ha detta chip så kan man varken köpa eller sälja, hur kommer vi överleva? Är ganska rädd..

Anmäl
2014-01-02 19:17 #1 av: Tjeja

Precis det där hörde jag också och var jätterädd för ...

...på -80 talet!

Idag tror jag inte att det kommer att handla om något microchip alls utan antagligen någonting helt annat.

microchip som finns som implantat under huden idag har redan funnits länge och när det är dags för odjurets märke kommer det nog vara något betydligt mer raffinerat och förfinat än ett microchip där någons data lagras.

Märket kommer inte vara en lagringsenhet som ett datachip, för all info kommer finnas i molntjänster då. Istället kommer märket vara en symbol som ger en individ rättigheter..

Om märket ens kommer att vara ett fysiskt "märke" eller uttrycket "märke" är en symbol för något vi idag ännu inte har begrepp för.

Som tex att israels folk skall komma tillbaka till israel "flygandes men inte på örnars rygg".. när det skrevs fanns inte begreppet flygplan ö h t och folket då kunde inte föreställa sig vad det skulle vara utan att sitta på fågelryggar var det dem kunde föreställa sig som liknelse.

Samma gäller med "märket" tror jag!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2014-01-03 22:27 #2 av: Woodland

Jesus sade i Matt 6:34 "Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga."

Var inte rädd för framtiden utan lita på Gud.

Det finns flera olika sätt att tolka Uppenbarelseboken. Den är svårtolkad och fylld med symbolik. Man kan läsa om det i denna tråd och i inlägg #2. Vilddjurets märke har olika betydelser i de olika tolkningarna. 

Boken är skriven senast 99 ef.Kr. och eftersträva inte att passa in i några andra värderingar än Herrens.   Hela temat är Jesus Kristus och Hans seger och de som är Hans barns del i Hans triumf.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.