Annons:
Etikettbibeln
Läst 785 ggr
ElisabethB
8/12/19, 12:40 AM

Bibelläsningsplan?

Hej! Jag letar efter en bibelläsningsplan eller en ettårs bibel, så att man läser igenom hela Bibeln på ett år och sen börjar om. Är det någon som vet var jag kan få tag på det? Tack på förhand!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Kimda
8/12/19, 2:20 AM
#1

Behöver man en plan för att läsa Bibeln? Den läser man väl för att man är intresserad av innehållet!?

Woodland
8/12/19, 8:30 AM
#2

Är man ny till tron eller inte riktigt bekant med bibeln bör man läsa igenom den för att få en överblick.   Det är meningen att vi skall vara intresserade av innehållet, 😉 fast ibland är vissa ställen lite trögare att plöja igenom.  Men allt i bibeln är Guds ord och viktigt och för att förstå  Nya testamentet djuparei bör man känna väl till det Gamla testamentet. 

Tyndale House har en ettårig plan. Hos dem kan man skapa ett konto och välja att läsa på egen hand eller med vänner. Man kan välja den bibelöversättning man vill för det finns flera översättningar tillgängliga.

Här är en plan med en app också för Bibeln 2000 (fast den fungerar med alla bibelöversättningar.) Planen erbjuder olika val som helbibel, halvbibel, kvartsbibel, parallell (läsa hela bibeln på ett år).   

Hoppas detta hjälper.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

MrBriefcase
8/13/19, 6:59 PM
#3

I appen YouVersion finns mängder av läsplaner - både längre och kortare - av alla tänkbara slag. Innehåller dessutom de flesta bibelöversättningar på mängder av språk. Helt gratis, och rekommenderas varmt. Har hjälpt mig oerhört mycket👍.

Upp till toppen
Annons: