Annons:
Etikettinspiration
Läst 1102 ggr
setfree
2018-07-14 19:41

Vittnesbörd

Jag kan inte hålla tårarna tillbaka trots att jag hörde detta för mer än 25 år sedan och kommer ihåg i princip allt. Ha lite tålamod och skippa 5 minuter i början. Han skämtar lite men det finns ett mycket stort allvar i budskapet som vi behöver ta till oss. Låt oss välkomna alla, hur vi än ser ut och vilka "tillkortakommanden" vi än har.

Mina barn undrar nog varför jag blir så berörd. Jag älskar att höra hur människor blir förvandlade. Jag undrar om kvinnan som fick ett slag på munnen visste om hur hon påverkade hans liv. Hon kanske bara kände sig misslyckad.

Låt oss inte se ner på några andra bara för att de ser lite annorlunda ut. 

https://www.youtube.com/watch?v=f8KgZq6BfWc

Annons:
Woodland
2018-07-15 08:33
#1

Tack setfree. Detta är ett riktigt inspirerande YouTube klipp! Gud kan!  🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

setfree
2018-07-15 11:48
#2

Tack Woodland

Jag älskar när Gud förvandlar människor. Jag blev inbjuden till en privat  grillfest hos en kristen MC-klubb i våras. En av deltagarna berättade sin bakgrund. Han åkte in och ut på fängelse efter många år av missbruk. Vid ett tillfälle kom skilsmässopapper från hans fru som hade fått nog. Han bestämde sig för att hänga sig i bältet. Han såg ingen framtid. Han kunde lika gärna dö tyckte han.

Precis när han skulle hänga sig så hör han en röst som uppmanar honom att be. Han blir förvånad och har ingen aning om hur man gör.  Men han böjer sig ner och ber. Någonting händer som han inte kan förklara. Han somnar och när han vaknar är hela livet annorlunda.  Jesus förvandlade hela hans liv.

Under kvällen kom flera halleluja från honom helt spontant. Jag har sällan mött någon med sådan livsglädje.  Vilka underbara människor. Jag bara älskar dem allihop.

Jag blev så berörd av flera vittnesbörd att jag bara jublade på vägen hem. 

Jesus kan verkligen förvandla människor. I flera fall utan någon annan människas påverkan.  Jesus lever och är den samma idag som för 2000 år sedan.

Woodland
2018-07-15 15:13
#3

Jag håller med dig och gläds med de som får upprättelse med Gud genom Jesus. 

Dessa vars liv är så trasiga, liknande det vi såg i klippet och det  du hörde på grillfesten,  man förundras över vad Gud gör och den kraft dessa människor får, hur saker och ting faller på plats i deras liv. Jag tänker på detta med traktaten  som stacks i handen eller hittades på ett smutsigt golv. 

Samtidigt är det viktigt att bli påmind om att dessa egentligen var/är inte större syndare än jag.  Den rättfärdige och helige Gudens nåd är lika mäktigt verkande i mig som i dem.  Vi är syskon med samma Far.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

unbreakable8
2018-08-05 22:09
#4

Underbart att höra❤️ Gud leder dig.

Upp till toppen
Annons: