Annons:
Etikettjesus
Läst 1950 ggr
saknarmommo
2018-01-08 15:30

Vill mormor säga mig något?

Min mormor gick bort i somras av ålderdom. Vi stod varann väldigt nära. Jag var ofta hos henne och även hon hos mig. Hon tyckte det var så roligt när jag skaffade min första egna lägenhet. Hon älskade att sitta ute på balkongen med mig på sommaren och berätta gamla historier från sin barndom.

Så till saken.

Det har hänt en massa konstiga saker i lägenheten min sedan hon gick bort. Saker som försvunnit och plötsligt är tillbaka, ibland på sin rätta plats och ibland någon helt annan stans i lägenheten. Visst kan man glömma var man lagt saker men det här är för mycket för att ha en naturlig förklaring. TVn har även gått igång av sig själv och även bytt kanal av sig själv, sista gången så var det någon slags gudstjänst och mormors favoritsång spelades (blott en dag) spelades precis när tv.n startade. Nästan lite kusligt var det. Det känns som att mormor vill säga mig något där från andra sidan. Tror ni det kan vara Jesus som gör detta för att säga något från min mormor?

Mormor var kristen och gick i kyrkan. Jag är 22 år och kanske inte så kristen som henne men jag tycker det är intressant ändå.

Tacksam för svar

Annons:
Woodland
2018-01-08 22:07
#1

Det är inte lätt att mista en som man älskar. De som är hemma hos Gud tar inte kontakt med de som är kvar på jorden. De har det underbart hos Herren. Om vi vill veta vad Jesus vill ha sagt kan man öppna sin bibel. Han har redan förklarat för oss hans tankar för våra liv.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

setfree
2018-01-09 12:43
#2

#0 Hej Saknarmommo

Jag hade en mycket bra kontakt med min mormor under min uppväxt. Jag förstår att det känns när någon viktig person lämnar oss.

Bra att du ställer frågan här. Jag delar Woodlands svar.

Jesus kontaktar inte oss på det sättet. Om du tycker det är obehagligt så kan du be i Jesus namn att det lugnar ner sig. 🙂

saknarmommo
2018-01-10 07:52
#3

Ok då vet jag, tack

unbreakable8
2018-02-04 14:18
#4

Min mormor fick en chans att säga hej då till mig då hon gick bort. (En timme efter hon hade gått bort) Jag hade alltid önskat att hon skulle få träffa mina barn, men hon kom i anden innan hon var tvungen att gå vidare, vilket hon också sade när hon kom.  Jag tror att man inte kan få kontakt efter tredje dagen, uppståndelsen.  Jag fick också avsked från min pojkvän i 1-2 dagar. Därefter så finns det alltid andar som inte tillhör Gud som kan härma.  Men ha det fina minnet kvar och du kommer ju att få återse henne en dag.

Upp till toppen
Annons: