Annons:
Etikettjesus
Läst 4928 ggr
Sann vän
12/30/17, 1:39 PM

Jesus botar cancer!

Annons:
[KatarinePierce]
12/30/17, 1:46 PM
#1

Intressant 🙂

Sattyg
12/30/17, 1:55 PM
#2

Synd att inte jesus botar alla barn med cancer också, eller alla människor för den delen också

[KatarinePierce]
12/30/17, 2:03 PM
#3

#2 Det är väldigt synd. Men vi kan inte göra något åt det.

setfree
12/30/17, 2:06 PM
#4

#0 Tack så väldigt mycket för din berättelse.

Jag önskar dig och ert barn Guds välsignelse. Fortsätt gärna att skriva.🌺

OberonsMatte
12/30/17, 2:08 PM
#5

Jesus botar inte någon med cancer, inte ens den som tror på honom.  Däremot händer det att canceranalyser är felaktiga.

Sajtvärd Katter iFokus

[KatarinePierce]
12/30/17, 2:10 PM
#6

#5 Sant! Däremot tycker jag att det är intressant att läsa om sånt. Och dessutom får ju man tro vad man vill.

Annons:
Sattyg
12/30/17, 2:12 PM
#7

#2. Precis, vi kan göra lika lite åt det som jesus kan. Att säga att jesus botar cancer är ett hån mot alla dom som just nu genomlider det helvetet. Det är otroligt provocerande.

Honestyisdead
12/30/17, 2:19 PM
#8

#6 Du är Sajtvärd på CANCER.  Du om någon bör ju visa respekt för dom sjuka!

[KatarinePierce]
12/30/17, 2:24 PM
#9

#8 Vart visar jag inte respekt? Man får ju tro att Jesus botar cancer. Jag har respekt för dem sjuka

annia1
12/30/17, 2:32 PM
#10

Läser man det som står. Hon tog prov, sen blev hon gravid (framgår dock inte hur lång tid efteråt) sen när hon är gravid i vecka 14 får hon svar att hon har cancer. 

När man tar vanligt cellprov som man kallas till med jämna mellanrum, så får man vänta 6-8 veckor på provsvar. Tar man prov för att se om nåt är fel så får man svar snabbare. Hon fick vänta över 3 månader på svar.  Så för mig verkar det mest som provsvaren har förväxlats och hon fått ett svar som egentligen var någon annans.

Så inte för att ta bort hoppet för nån, men tyvärr så är det nog inte jesus/gud som botat henne.

.

OberonsMatte
12/30/17, 2:36 PM
#11

#9 Påståendet att Jesus botar troende ÄR ett hån  mot de som (trots sin tro) dör eller förlorar anhöriga i plågsam cancer. Hur ska de annars tolka det?

Sajtvärd Katter iFokus

Honestyisdead
12/30/17, 2:42 PM
#12

#11 Precis.

[KatarinePierce]
12/30/17, 2:51 PM
#13

#11 Jag förstår vad du menar Men vad ska vi göra åt det?

Annons:
Sann vän
12/30/17, 3:07 PM
#14

Min mamma var med om en hemsk trafikolycka och hennes båda ben blev krossade. Hon hamnade i rullstol. Hon gick på ett Jesus möte och de bad för henne. Hon kände plötsligt en värme som spred sig i benen och hon kunde känna och höra hur benbitarna klickade på plats. Hon stod upp och gick! Med rullstolen före gick hon till sjukhuset. De fick panik och lade henne på en brits och skickade henne till röntgen. Röntgen visade att benen var läkta! Läkaren sa att detta är Guds stora underverk! Gud finns och älskar alla människor. Och botar människor än idag!

OberonsMatte
12/30/17, 3:20 PM
#15

#14 Nä nu får du sluta…🤦‍♂️

Sajtvärd Katter iFokus

[KatarinePierce]
12/30/17, 3:31 PM
#16

#14 botar alla säger du? Alla dem som har dött i sjukdomar och olyckor. Varför blev inte dem räddade?

Calcifer
12/30/17, 3:46 PM
#17

#14 Det där är ju att ta i rätt rejält och tror inte ett spår på det.

Jag har inget emot de som tror, det kan ju vara en väldigt fin sak som ger tröst i de mörkaste stunder. Men såna där historier är bara onödiga att hitta på. Synd då om de miljoner människor som dör hela tiden pga olika orsaker för att Gud inte brydde sig om att rädda dem…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
12/30/17, 4:23 PM
#18

#14 Lär dig skilja på dröm och verklighet. Tror du på riktigt på det där är det skrämmande!

Woodland
12/30/17, 6:10 PM
#19

#0

Underbart vittnesbörd!

Gud botar sjuka än idag på ett mirakulöst sätt allt efter sin vilja. Dr. Craig Keener har hittills samlat in fyra volymer om mirakulösa helanden från hela världen. Kolla på denna video.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[KatarinePierce]
12/30/17, 6:16 PM
#20

#19 tror du på det där? Det är skrämmande. Vart finns bevisen?

Annons:
Woodland
12/30/17, 6:28 PM
#21

#20

Det är inget skrämmande att folk botas. Har du sett videon?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[KatarinePierce]
12/30/17, 6:30 PM
#22

#21 Jesus botar folk? Hör du inte hur dumt det låter?

Woodland
12/30/17, 6:53 PM
#23

# 22

 Det är inte vist att kommentera någonting utan att ta del av bevisen som läggs fram. I detta fall är det omöjligt för dig att ha tittat på videon under loppet av 16 minuter. Ifall du hade gjort det hade du hört bevisen som finns i dessa 4 volymer. Han är högt utbildad och talar inför högt utbildade människor, inkluderande medicinskt utbildade.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[KatarinePierce]
12/30/17, 6:55 PM
#24

#23 Vart har jag nämnt att jag har sett videon?

Woodland
12/30/17, 7:06 PM
#25

#24

Hur kan du bedöma det hela i så fall? 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Calcifer
12/30/17, 7:15 PM
#26

Jesus ger säkert folk hopp och mer styrka att kämpa, det tror jag absolut kan vara rimligt. Men nej, han personligen botar inte folk. Däremot, om jag nu skulle vara troende, tycker jag det låter mycket mer troligt att Gud gett människan den nyfikenhet och den vilja att själva rädda som lett till alla de medicinska upptäckter som gjorts sedan urminnes tider. Vilket i så fall kan påstås vara hur Gud, indirekt, genom läkare och medicinen, botar folk.

Däremot om vi ska börja spekulera i att Jesus själv väljer ut några få som han väljer att hela/bota, då kan vi börja en rätt lång diskussion om hur grym och ondskefull han även måste vara med tanke på de oskyldiga liv han väljer att lämna till ett fruktansvärt öde av lidande och till sist döden…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
copse
1/3/18, 10:21 PM
#50

Diskussionen har blivit lite för Off Topic. Jag har flyttat inlägg #27 till och med #49 till en ny tråd där ni kan fortsätta diskutera ansvar gentemot Gud.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

unbreakable8
2/4/18, 2:41 PM
#51

#2  Vi kan alla få gå igenom svårigheter här i livet; mycket pga syndafallets utveckling som även kan ge fel i DNA osv,.. miljögifter.

men det finns alltid helande hos Jesus! Ibland är det meningen att man måste gå igenom vissa svårigheter i livet, för att Gud vill använda ditt liv till att hjälpa andra .

unbreakable8
5/17/18, 1:54 PM
#52

Jag tackar Jesus som även har botat mig från livmoderhalscancer ❤️

Woodland
5/17/18, 2:34 PM
#53

Amen!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Calcifer
5/17/18, 2:55 PM
#54

Hemskt trist då för min väns mamma som Jesus valde att ge cancer och sen låta dö en långsam och plågsam död under flera års tid. Hon drog tydligen en nitlott med den där Jesus som i andra fall mirakulöst mot all rim och reson "botar" folk med obotliga sjukdomar. Sicken otur.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Woodland
5/17/18, 8:17 PM
#55

# 54 Jag har förlorat nära och kära i cancer men jag är glad för de som botas mirakulöst eller genom behandling. Jesus väljer inte att ”ge” cancer till någon. Folk har genetiska anlag, röker, dricker, utsätts för gifter och missköter sin hälsa med mera. Naturlagar verkar. Man kan säga att det är ännu tristare att denna Jesus som led och dog för syndare nonchaleras, hånas och förnekas av folk även om de har cancer eller ej.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
setfree
5/20/18, 8:24 PM
#56

#52 underbart. Jesus botar naturligtvis även idag. varför alla inte blir botade har vi inte svaret på i alla lägen. Jag är tacksam för de som blir helade. #54 hur kommer du fram till att Jesus ger sjukdom till någon?

unbreakable8
5/21/18, 2:29 PM
#57

Håller med #55 och #56

Jesus har botat mig från andra saker också, men jag har fortfarande stora problem med min kropp.  Lida här i livet kommer alla att få göra. Och Gud vet när det är dags för en människa att lämna jordelivet.  En gång ville jag dö och bad till Gud och fick en upplevelse där Guds änglar sade till mig att min tid inte var inne än.  Gud har en plan för alla människors liv.  T ex min älskade faster som är starkt troende och har aldrig rökt i hela sitt liv. Hon fick lungcancer och gick bort två månader efter det att hon fick beskedet. Jag har rökt nästan hela mitt liv och jag har inte dött än.  Guds vägar äro outgrundliga. Svaren får vi veta senare.

[Ritiva]
5/26/18, 6:19 PM
#58

Het och spännande tråd ☀️

56 Jesus botar naturligtvis även idag. varför alla inte blir botade har vi inte svaret på i alla lägen. Jag är tacksam för de som blir helade.

Jo vi har svaret och det är så enkelt att vi ska hem till himlen så varför skulle vi bli botade när vi har en evighet och en underbar himmel som väntar ?

Det finns ingen anledning alls att kämpa här när andra sidan med sin kärlek finns .

Vill ni hellre leva i sjukdom än i himlen blir min fråga ?

Tror ni ens på Anden som lever vidare i evighet ? 

eller tror ni på en Jesus som inte kunde bota alla så även i vår tid ?

Calcifer
5/26/18, 6:28 PM
#59

#58 Så alla som är obotligt sjuka kan i så fall lika gärna ta livet av sig eftersom de då slipper lida? Du är för dödshjälp antar jag, med tanke på din logik.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Ritiva]
5/27/18, 3:19 AM
#60

# 59 Det är väl inte självmord vi pratar om här utan om Jesus kan bota cancer och i vissa fall gör han det medan i vissa fall inte. Allt handlar om en plan som Gud har för varje människa och under behövs för att människor ska komma till tro på evigt liv.

Dödshjälp är ett helt annat ämne  men befinner sig en människa i en sån situation där inga andra vägar finns, ingen bot så han / hon väljer den utvägen så som den 104 åriga man från Australien vi nyss läst om så är det en befrielse att släppa greppet om livet som tär med sjukdom för att återgå hem till himlen och evigt liv.

Livet är underbart & fantastiskt, berikande, lärorikt, upplyftande och ska levas fullt ut i glädje men alla står vi inför den dagen när vi behöver göra våra val, våga släppa taget och som troende oavsett religion borde den tryggheten finnas att allt ordar sig och blir rätt. Tillit till skaparen som aldrig gör några misstag så varför finns så stor rädsla inför fysiska kroppens död och sjukdom. Här styr Gud inte vi och när det är tid att flytta hem så gör vi det oavsett hur mycket vi försöker att kämpa emot så är det Gud som har vår plan i sin hand och  bestämmer.

[LissKulla]
5/27/18, 6:13 PM
#61

Många gånger när det handlar om vilka som blir oförklarligt "botade", oavsett från vilken källa, så handlar det ofta om vilken överlevnadsinstinkt man har inom sig om man blir obotligt sjuk. Många kanske inte har den riktiga viljan att fortsätta, så därför "funkar" inte "botet" man får, fullt ut. Man kan säga med ord att man vill leva, men innerst inte så är man inte helt övertygad.

Sen har man hört om dem som dött och kommit till himlen, men som  blivit tillbakaskickade eftersom det inte var deras tid ännu. Dessa historier finns det tonvis av och jag finner ingen anledning att avvisa dem. 

Så egentligen vet vi inte alls vad det beror på att vissa dör fast de får bot, medans andra dör, och får komma tillbaka. Det vet de nog bara själva. Finns nog inget generellt svar tyvärr.

Sen får var och en självklart bli salig på sin tro. Det säger jag inget alls om men det som fungerar för en fungerar inte för alla.

Woodland
5/27/18, 10:01 PM
#62

# 61

Du hade intressanta synpunkter och det ligger mycket i att de som har fajt i sig kan ofta överleva sjukdomar. Som kristen anser jag att  det går hand i handske med att deras tid här på jorden är inte ute och de får leva vidare.  Jag har hört berättelser från de som arbetar på akuten och har erfarit hur en patient klarar sig mot alla "odds" medan andra som har de bästa förutsättningar och förväntas klara sig plötsligt dör.  

Men gudomligt helande ligger i Guds hand och kan ske som ett svar på bön eller helt spontant. Jag bad till exempel inte om att bli helad. Men allt helande i Jesus namn (som tråden handlar om) sker till Jesus ära. Så fastän man kanske anser att alla blir saliga på sin tro gäller det inte den sortens helande som vi diskuterar här.

Nu kanske jag förvånar dig men  dessa otaliga berättelser om de som "dör" och kommer till himlen och sedan tillbaka till jorden igen är jag mycket, mycket skeptisk till.  De har ofta ett budskap med sig som är oförenligt med bibeln.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
unbreakable8
6/14/18, 1:46 PM
#63

#54  Jesus ger inte sjukdomar/cancer. Måste klistra in något mycket viktigt här angående detta : 

Efter att många gånger fått frågan om varför Gud inte träder in och förhindrar ondska och där människor t.o.m anklagar Gud för det hemska som sker, så känns det nödvändigt att någorlunda förklara. Men glöm inte bort att också jag är en liten enkel människa, som inte har alla svaren. Detta används så olyckligt mot mig då och då, ja att jag inte har svaren som man vill Veta. Men det gör inget, för jag förstår att människor vill Veta och inte bara kan nöja sig med att Tro. Men jag ber för och hoppas att andra skall komma till Tro och utan att behöva Veta. <3

Någon förklaring till varför visa saker och ting sker, det kan jag inte ge någon, mer en delvis, eftersom också jag är den lilla människan. Samma sak gällde för Job. Han fick aldrig veta varför det som hände honom hände.”

Men jag tycker att Gud ger ett tydligt svar. Gud låter Job få veta att det var Satan, Åklagaren, som lät honom drabbas av varbölder från huvud till fot, inte Gud (Job 2:7). I stället gav Gud honom dubbelt upp mot vad han förut hade haft, det som Satan hade stulit från honom. (42:10). Job skyllde först på Gud, att det var Gud som ”grep mig i nacken och krossade mig. Han gjorde mig till mål för sina pilar” (16:12). Job tar tillbaka allt detta när Gud hade gett honom en djupare insikt om skeendet bakom hans lidande: ”Ja, jag har talat om det jag inte begriper… jag är tillintetgjord och ångrar mig i stoft och aska” (42:3,6). Gud var inte tyst utan gav efter några månaders lidande Job ett tydligt svar.

Jesus svarar också tydligt på varifrån det onda kommer och varför inte en allsmäktig Gud griper in och omedelbart stoppar det. Han svarar på denna fråga med en bild av en bonde som sår god säd i sin åker. Men när vetet kommer upp så visar det sig att åkern också är full av ogräs. ”Var kom det ifrån?” frågade man sig. Jesu svar är att det är en ovän som har gjort det. Och han namnger dessutom ovännen - ”det är djävulen”, sa han.

Men frågan blir då; varför griper då inte den allsmäktige Guden in och tar bort ogräset, det onda i världen?

”Ska vi rycka upp ogräset?” frågade man.” Nej, sa han, då kommer ni att skada vetet samtidigt. Låt båda slagen växa tillsammans tills det blir dags att skörda”. Skördetiden förklarade Jesus vara världens slut, först då sker en separation mellan det onda och goda. Ogräset förklarade Jesus vara de onda människorna och vetet de goda.

Men varför inte ta bort det onda redan nu?

Därför att Gud har tålamod och kärlek också gentemot de människor som orsakar det onda. Jesus talar om Gud som en Gud ”som låter solen skina och regnet falla på både onda och goda” (Matt 5:45). Han vill ge alla en chans.

Bibeln säger: ”Det är inte så som många menar, att Herren är sen att uppfylla sitt löfte. Han dröjer för er skull, eftersom han inte vill att någon skall gå förlorad utan alla skall få tid att omvända sig” (2 Pet 3:9).

Jesus gör klart att allt det onda, det oskyldiga lidandet och allt det negativa som händer i världen, inte är ett verk av Gud. Det är tvärtom Guds fiende, den Onde själv, som står bakom.

Och om Gud griper in för tidigt med dom över det onda, då går många människor förlorade, som i dag lever i ondska, men som skulle ha blivit räddade om Gud bara väntat lite på dem.

Därför, säger Jesus, måste vi leva sida vid sida med det onda tills den deadline kommer som Gud har satt, världens slut. Då kommer den stora separationen att ske då Gud skiljer det goda och onda från varandra. ”Då skall de rättfärdiga lysa som solen, i sin faders rike” är Jesu slutliga svar.

Bilden om bonden som Jesus återberättar finns i Matt 13:24-30 och hans egen förklaring till den i v 36-43.

Så skyll inte Gud för det han aldrig orsakat, det orättvisa lidandet i världen. Och anklaga inte Gud för att han är så god och barmhärtig även mot de onda, att han väntar på dem och först vill ge dem en chans till förändring. Och säg inte att Bibeln inte ger svar i frågan om en allsmäktig Gud och det onda, varifrån det onda kommer och varför Gud väntar med att gripa in mot det. Bibeln ger ett tydligt svar <3

Woodland
6/14/18, 10:05 PM
#64

# 63

Mycket av det du skrev  kan jag hålla med om. Det var mycket bra. Samtidigt ser jag inte att ondskan inte tilläts av Gud. Satan fick tillåtelse att pröva Job men begränsades av Herren. Gud kan inte godkänna ondskan för att den är totalt olik honom själv. Han är inte upphov till den men han använder den för sina syften.  

Du har rätt i att hans syfte inte är uppfyllt ännu och tiden är inte inne. Om Gud skulle ta bort ondskan hade han behövt utplåna skapelsen i sin helhet för att ingenting i den är ren i hans ögon. Inte ens änglarna.

Problemet med människans resonemang är ofta att de inte förstår att inför Gud är ingen oskuld i denna värld. Vi förtjänar inte någonting av Gud. Allt är en ynnest. Hade våra upproriska sinne förstått detta hade vi aldrig ställt anklagande frågor. Det var den läxa Job fick lära sig. 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
6/14/18, 10:11 PM
#65

# 64 

Borttagen på grund av strul med text font.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lussan20
7/8/18, 11:58 AM
#66

Så svåra tankar detta-varför inte jag- då andra blir helade?

Det finns tillfällen då saker sker och man tänker-hur tänker dom-? saker som är lite besläktade. Jag var sjuk länge och vännerna lyste med sin frånvaro, det kändes i bröstet. Så när de kom ville de berätta om alla sina resor och allt de upplevt. Det skulle kunna tolkas som elakt, obegåvat och hänsynslöst! Men de ville dela med sig av det fina de upplevt själva,

-utan ont uppsåt-. Eller de som haft gott om pengar och undrat varför köper ni inte en ny bil, eller varför handlar ni där då de andra har mycket bättre varor, men också mycket dyrare.,de inser inte att man inte har råd. Inte för att vara elaka utan de förstår inte att sådant kan såra.

Med vittnesbörd tror jag det är så att man vill dela och att andra ska bli glada för att man nu mår bra. Man förstår inte att det kan göra ont i andra att se att andra blivit hjälpta.

Jag har förlorat vänner i cancer, jag har med egna ögon sett helande. Men skulle aldrig kunna förstå livets mysterier.

Min mamma och pappa var vardagstroende, men utövade ingen religion eller gick i kyrkan. Pappa fick en svår obotlig  sjukdom, så svår och plågsam.

Han åkte till sin barndoms kyrka och gick ner på knä på samma plats där han tog sin första nattvard. Han knäppte händerna och bad om hjälp. Han berättade att det gick som ett glödgat svärd genom hans kropp och han blev hjälpt. Han dog 20 år senare av brusten aorta. Han viskade ibland om detta då han blev gammal.

Jag har valt att känna tacksamhet för de som blir friska, tacka för det, trots alla mina bekymmer med hälsan, synen mm. Att vara glad för att andra får hjälp gör inte att jag förstår saken bättre. Men ett syfte finns säkert,i allt det okända.

Mvh/WL🌺

unbreakable8
8/5/18, 9:43 PM
#67

Välsignad vare han/hon som prisar Gud även genom svårigheter i livet. 🌺

Upp till toppen
Annons: