Annons:
Etikettjesus
Läst 1604 ggr
pigeons7
12/1/17, 12:30 AM

Jesus kommer snart!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var än en människa säger eller tänker menar gör felar o.v.s oavsett vad som händer 

Jesus kommer och han är påväg! :-) Jag väntar på honom med stor glädje

och längtar att äntligen få se han min Herre och Vän Frälsare! ❤️🙂 Du som inte tror eller följer han eller väntar på honom kommer bli dömd och bli lämnad kvar. Det låter taskigt tycker du eller va hur menar du? Det är så här att utan Jesus är människan förlorad och blir förevigt skild med Gud om han/hon väljer andra egna vägar som är fördärvets breda väg och inte den smala vägen. Det är allvarligt för

fienden finns även fast några säger djävulen finns inte. Men han existerar och är lögnaren själv och vilse leder människor i villoläror och religoner okända saker som

vissa leker med. Var därför försiktig du som är sökare eller är ofrälst du är slav i synden och är påväg till helevetet Sök Jesus NU!!! Han är Räddningen i en mörk Värld! En dag kan det var försent att vända om!! 😕😕 Det är en stor sorg

och verkligheten vad som händer när människan väljer världen och vägar som ser frestande ut men bakom varje grant hörn blir man bedragen. Det står skrivet i Bibeln Låt ingen bedra er

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
12/2/17, 4:38 PM
#2

Detta är en viktig del av det kristna budskapet - Jesus kommer snart och plötsligt, som en tjuv om natten. Och idag är vi närmare hans tillkommelse än igår. Och när skaran av de frälsta är fulltalig kommer han. Vilken välsignelse att se fram emot. Tack för det du postade!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

JonasDuregard
12/17/17, 11:12 AM
#3

Vad betyder snart? Snackar vi inom 5 år eller inom 50 år eller inom 500 år?

Woodland
12/17/17, 12:39 PM
#4

# 3

Vi vet inte när han kommer men uppmaningen innebär att vi troende måste vara beredda på den och leva i denna värld med den förväntningen. Om vi tror på det påverkar det hur vi lever och vad vi lever för. 

I den profetiska litterära stilen av framåtseende profetior var det inte ovanligt att sådana uttryck användes. Vi har till exempel Petrus tal på den första pingstdagen där han citerar en gammaltestamentlig bok som säger att vi nu sen Jesus kom lever i de sista dagarna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

JonasDuregard
12/17/17, 9:44 PM
#5

Jag tycker det är konstigt att använda ordet "snart" om en händelse ifall man inte har en aning om när den kommer hända. Särskilt om man håller för möjligt att det tar tusentals år. 

Jag tycker det låter som man egentligen vill säga att det sker snart i verklig bemärkelse (som mest inom ett par år), men man vet att alla som sagt det innan haft fel - därför använder man ett mer abstrakt "snart" som i efterhand kan tolkas om till "någon gång i framtiden" när det visar sig att Jesus inte dyker upp.

Woodland
12/18/17, 9:54 AM
#6

#5

De första kristna förväntade sig hans tillkommelse inom sin livstid. Det   är ett levande synsätt bland de kristna. Tre gånger sade Jesus till sina lärjungar: " Var också ni beredda, ty i en stund då ni inte väntar det, kommer Människosonen."

Ja, en del har satt ett datum för hans återkomst. Det är förbjudet i bibeln och ett bevis på det största högmod  och villfarelse.  Jag önskar att de skall lära sig och inte upprepa misstaget men tyvärr dyker detta upp då och då  någon har "nyckeln" eller ett datum eller år som de anser är sant. 

"Snart" för mig är kanske inom en vecka 🤔 men i min föreställning är "plötsligt" någonting annat. Våra översättningar är från den grekiska grundtexten och vårt språk ändrar sig över tiden men detta med "plötsligt" har följt med hela tiden.  Enligt vissa bibellärare kom han redan år 70 e.Kr. för att döma Israel.  Men den slutliga domen är någonting annat och kommer i framtiden.  Sorgligt not har folk  tagit sig friheten att sätta sig över skriften.  

Guds tider är i en helt annan sfär än våra och ligger i hans plan.  Bibeln förutsade att människor inte skulle tro på Kristi återkomst bland annat för att han dröjde.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: