Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1401 ggr
landsbygdsbo
11/16/17, 3:18 PM

Diskutera?

Woodland, vore det inte bättre att du byter namn till monologland..majoriteten av de senaste trådarna är ju låsta endast tillgängliga för dina monologer?

Annons:
Woodland
11/17/17, 7:51 AM
#1

Vi har diskuterat för inte så länge sedan. 

Monologer? Nej. R. C. Sproul artiklar. De låsta trådarna är i regel artiklar. Inläggen om förföljda kristna är endast information som uppdateras efterhand. 

Artiklarna är låsta men det är fritt att öppna en diskussion om deras ämne genom att skapa ett nytt inlägg på forumet. 

Ingen hindras från att starta en diskussion på Jesus iFokus om de inte är blockerade. I regel bemöts inläggen med respekt och svar ges av mig eller någon annan. 

Samtidig som jag "servar" de troende med information och inspiration vill jag påminna om att på iFokus styr varje Sajtvärd  över sin sajt.  

Om du eller några av de andra som klickade på "Bra inlägg" här ovan vill diskutera - sätt igång då! Om inte så kan vi ta det så att du och de som "håller med" ängnar er åt obefogad kritik.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

landsbygdsbo
11/17/17, 8:11 AM
#2

"Om du eller några av de andra som klickade på "Bra inlägg" här ovan vill diskutera - sätt igång då! Om inte så kan vi ta det så att du och de som "håller med" ängnar er åt obefogad kritik. "

Den som söker skall finna!

Det är ju bara att kolla vilka trådar som är låsta för kommentarer 😉 Och hur många inlägg dessa trådar har som inte kommer från dig.

Om du vill använda forumet som en predikstol, så varsågod. Det är ditt forum och ditt val. Men som det verkar är det hela på väg att dö sotdöden för att folk förlorat intresset pga alla monologer😎

PS. hur länge är det sedan du hade en livaktig tråd (där jag inte var inblandad?)

Woodland
11/17/17, 1:24 PM
#3

Nu rodnar jag. Du smickrar mig! Jag har inte skrivit monologer utan översatt en framstående teologs verk. Jag fick förbinda mig att översätta dem så ordagrant som det gick innan jag fick tillåtelse.

Hoppas inte att detta tas som skryt men när jag ser hur ofta de olika artiklarna läses blir jag uppmuntrat att fortsätta! 

Och forumet är som alltid öppet för diskussion. Fokuset är på Jesus och allt det som berör hans verk.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

landsbygdsbo
11/17/17, 3:13 PM
#4

#3

Om du söker på ordet monolog, så står där ingenting om att de framförda texterna ska vara av egen produktion. du skriver/läser ur Bibeln är det en monolog liksom om du läser högt ur din dagbok.

PS. hur länge är det sedan du hade en livaktig tråd (där jag inte var inblandad?)

copse
11/19/17, 2:56 PM
#5

#4

Okej, dags för mig att klampa in i diskussionen.

Sanningen är att medlemmar på Jesus iFokus har hört av sig till oss och berättat att det är på grund av ditt domderande sätt att föra diskussioner som de drar sig för att delta i eller starta ny trådar. Somliga skrev att de inte fattar vad du egentligen vill och beundrar Woodlands tålamod med dig medan andra helt enkelt har uppfattat dig som ett troll.

Vi har högt i tak här på Jesus iFokus och brukar inte stänga av folk utan god orsak. Vanligtvis delar vi ut tre varningar först, så att folk har tillfälle att granska sina misstag och bättra sig. Det är orsaken till att du inte blivit avstängd från vår site än, även när andra inte har varit så tillmötesgående—enligt din profil har du blivit "utestängd från alla enkelspåriga sajter som hatar en öppen diskussion", vilket säger rätt så mycket.

iFokus är ingen demokrati.  Woodland sköter Jesus iFokus på det sättet hon vill (med mig som hjälp bakom scenerna), och om du inte gillar sättet som vi hanterar Jesus iFokus på är du varmt välkommen att gå någon annan stans.

Om du inte tycker artiklar hanteras som de ska hänvisar jag dig hit, där du kan skapa en egen site där du kan bestämma själv. Om du inte tycker diskussionen är stimulerande nog kan du söka dig till mer livliga siter (förhoppningsvis finns det fortfarande några du inte har blivit avstängd från än).

Vi har hittills inte delat ut några varningar till dig, förutom att ibland uppmuntra dig till att ta till en mer civil ton. Detta verkar ha varit ett misstag från vår sida och till våra andra medlemmar ber vi om ursäkt för missen. 

Saken är den att om valet står mellan att låta dig diskutera fritt på siten eller att låta våra andra medlemmar känna sig välkomna att starta/delta i diskussioner utan att känna sig påhoppade eller överkörda, så är valet ganska självklart.

Du är välkommen att diskutera vidare på Jesus iFokus, men vi kommer inte ge ut några varningar till dig. Nästa gång du går över gränsen kan du lägga till oss till din lista över blockeringar, inte på grund av en avvikande mening men på grund av påhoppen.

PS. Helgens lästips: Vår policy om låsta trådar!

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

landsbygdsbo
11/19/17, 3:39 PM
#6

Jag tycker min Avatar säger mer..

Men jag har, vad jag vet inte yttrat ett ord som kan anses vara personangrepp (kan ju ha fel)

Jag vill på inget sätt hindra någon att sköta sitt forum.

Om du undantar mig, när startade en icke Medarbetare en ny tråd här.

Det säger väl mer om forumet än mina sk. påhopp?

Ett forum är väl egentligen en arena för tvåvägskommunikation, inte envägs..då kan man ju lika gärna titta på TV.

Bland fora där jag blivit blockerad befinner sig kommunistiska, fascistiska och rasistiska fora. Och blockeringarna där berodde på just sk. påhopp. Och jag förstår dem, en kritisk, påläst stämma är inte önskvärd eftersom det får folk att börja tänka kritiskt.

Annons:
copse
11/19/17, 3:50 PM
#7

#6

Vad är din poäng? Du har i alla dina inlägg nu dragit upp att du är med och diskuterar på siten. Grattis? Jag har tyvärr ingen medalj att dela ut till dig.

Vi hindrar ingen från att starta nya trådar. Ju mer diskussion desto bättre. 

Om folk känner att de för tillfället inte har någon brinnande fråga de vill diskutera och därför väljer att läsa Woodlands artiklar istället för att starta en tråd säger det inte det minsta om forumet. 

Jag kommer stänga denna tråd eftersom den inte tillför något. 

Om du vill att någon annan än Medarbetare startar en tråd, starta en egen och sluta beklaga dig inte över något du till hundra procent själv kan göra något åt.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: