Annons:
Etikettövrigt
Läst 1364 ggr
[SonjaG]
10/21/17, 2:53 PM

Healing

Jag har sett att det finns en sajt om Heling har på iFokus.  Där står bl a om bön.

Är det ngt som kan kallas religiöst? Kan det passa in i kristen tro och kristet liv? 

Jag är verkligen okunnig om detta och undrar vad ni tänker om det. Jag har inga fördomar men vill veta. Brukar ni praktisera det?

Annons:
Ramiraz
10/21/17, 3:36 PM
#1

Healing är något som utövas från en "människas krafter". Jag har själv hållt på med det ett tag.  Man har  helt enkelt en energi i handen, som alla människor har, men det kommer inte från Gud. Den kraften kan kanske lindra, men inte bota.  Om Gud helar/botar, så kommer det inte åter. Och den kraften är enbart Guds kraft genom människor som Gud har gett ansvar och som han litar på .

Men även satan kan göra under, men dom är inte bestående.  Dom är bara för att vilseleda och det är ungefär som "healing".. det varar bara i en kort stund så att du ska få upp intresse och tro för den formen av healing som inte kommer från gud.

Ramiraz
10/21/17, 3:37 PM
#2

Angående bön.. ber dom i Jesu namn?

Om inte så tro dom inte.

Woodland
10/21/17, 6:43 PM
#3

#0

Är det ngt som kan kallas religiöst? 

Det beror på utövaren. Man kan namnge fenomen men det innebär inte att det passar inom ens egen bild av det som är religiöst. Det finns mycket suspekt och icke-bibliskt som kallas religiöst. 

Kan det passa in i kristen tro och kristet liv? 

Svar nej. Inte i den form som finns inom nyandligheten. I det håller jag med Rameraz. Herren helar och han beslutar när och hur. De kristna som är sjuka kan be om förbön men det är inte detsamma som att man "administrerar" en läkande kraft. 

Brukar ni praktisera det?

Nej. Absolut inte. De kristna skall aldrig basera sin tro och lära på fenomen. Jesus sade i Matteus 7:  Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?   Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa! En bibellärare poängterade att Jesus inte motsade dem. De kan mycket väl har utfört healing och allt det de sade de gjorde men han kände dem inte.

Så om en människa blir helad eller utför healing är det inget tecken på att det är av Gud. Man måste granska källan.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: