Annons:
Etikettkyrkan
Läst 657 ggr
[Sandi92]
2017-01-01 13:44

Tillhör du någon särskild gren eller kyrka?

Som rubriken säger, tillhör du någon särskild gren eller kyrka inom kristendomen? Vilken i så fall?

Jag är själv ganska ny som kristen och vet inte riktigt om jag vill tillhöra någon särskild grupp. Jag vet dock att jag aldrig skulle bli t.ex. katolik, eftersom jag tycker att deras utövning av religionen går emot så mycket som står i bibeln.

Annons:
setfree
2017-01-01 14:55
#1

Bra fråga. Du har rätt utgångspunkt med att vara noga med att följa Guds ord.

Jag tillhör idag en församling som är en sammanslagning mellan missionskyrkan och en baptistkyrka, men har tillhört en pingskyrka tidigare.

Mycket negativt har hänt angående många församlingars trosbekännelser. Pingskyrkan i Linköping kunde inte bryta med Peter Halldorf när han började syssla med märkliga saker. Det ledde till att många lämnade församlingen.

Det finns exempel på pastorer som inte tar avstånd mot nyandlighet med yoga och meditation etc. Ja det finns många exempel på konstigheter.

Välj en församling som har ett ledarskap som har en tydlig biblisk tro.

Berätta mer om dig om du vill. Skriv gärna mer.

OlgaMaria
2017-01-01 16:54
#2

Här på jorden kan vi besöka och "tillhöra" olika kyrkor och samfund men för Gud är de troende EN kropp som inte kan delas upp. Det är en bra utgångspunkt. Utöver det handlar det bara om att hitta ett sammanhang där du kan trivas, växa och känna förtroende för de som leder. ”Gör allt ni kan för att bevara Andens enhet genom fridens band: en kropp och en Ande, liksom ni kallades till ett hopp vid er kallelse, en Herre, en tro, ett dop, en Gud som är allas Far, han som är över alla, genom alla och i alla.” ‭‭Efesierbrevet‬ ‭4:3-6‬ ‭

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: