Annons:
Etikettbibeln
Läst 710 ggr
[Rulander]
2016-08-29 09:41

Himmelriket

inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’

Detta bibelord gör mig ödmjuk iför det faktum att inte alla bekännande kristna kommer till himmelen. Hur känner ni inför det?

Annons:
Woodland
2016-08-29 20:56
#1

Jag känner likadant som du. Det är med en viss bävan man ser hur vissa totalt bibelstridiga inriktningar vinner terräng bland kyrkor och samfund (om du är intresserad kan du söka på denna bibelvers här på sajten; det finns flera trådar och artiklar där den finns med). Fast Jesus själv varnade för falska bekännare och att inte alla som ropar Herren är rätt med Gud. På något sätt har vi ofta missat det.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-09-18 11:09
#2

Högmod går före fall, det gäller även varje kristens tro. Man får rannsaka sig själv, ta på korset varje dag, lära oss att bli lika Jesus.  Man får be om kärlek för människor, be om ödmjukhet, visdom.. att se höra känna allt utifrån Jesus.

Upp till toppen
Annons: