Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1209 ggr
Dajaru
5/4/16, 6:47 PM

Jag är så glad!

Hej! Som som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag viljat gå över till kristendomen och det är vad jag har gjort nu. Jag är så mycket gladare och även fast det bara gått en dag så känns det verkligen att jag har gud med mig. Men jag har ett problem. Mina föräldrar är troende i en annan religion och jag vågar inte berätta att jag har gått över till kristendomen för dem. Jag ber efter maten och för andra saker på mitt rum men är det en synd att gömma sin tro?

Annons:
Anonym783
5/4/16, 7:19 PM
#1

Vad roligt att du själv är nöjd med ditt val! Det är det som är det viktigaste. Angående dina föräldrar, hurdana är de? Om det känns svårt så kan du ju vänta någon dag, dock så skulle jag nog säga att det blir svårare att berätta ju längre tiden går.

Hakuna Matata.

Woodland
5/4/16, 8:57 PM
#2

# 0 Jag gläds med dig! Vad underbart att du har lämnat dig till Gud och har upplevt att Herren hörde din bön. Du kan ta det lugnt med att berätta för dina föräldrar, inte därför att du är feg eller att din omvändelse är något att skämmas över, utan för att du måste landa först. Först och främst är det ditt förhållande med Herren som är viktigast. Det är också viktigt att du lär dig om Gud så som han framställs i bibeln. Vi har artiklar här på JiF som berättar grunderna. En dag kommer du berätta för dina föräldrar, vänner med mera och det är viktigt att kunna svara på frågorna som uppstår så de inte tror att detta endast är en fantasi eller en känsloutövning, särskilt om de tillhör en annan religion. Jag förstår att det kan ha djupa konsekvenser för dig om familjen tillhör en annan religion. Så var det för mina yngre syskon. De fick vänta tills de var myndiga innan de kunde utöva sin kristna tro efter sina övertygelser. Herren bevarade dem i sin tro och de är alla starka kristna idag fastän det var för så många år sedan. Har du en bibel?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Dajaru
5/4/16, 9:09 PM
#3

#2 ok vad skönt att höra att jag inte behöver stressa med det! Nej tyvärr så har jag inte en bibel.

Woodland
5/4/16, 9:31 PM
#4

Det finns tre olika bibelöversättningar på svenska på BibleGateway.com. Det finns förresten många andra språk på den sidan.  Det är lättast kanske att börja med Svenska Folkbibeln. Men skulle du tycka att språket är för svårt kan du istället välja Nya Levande Bibeln. Fördrar du engelskan så finns där flera översättningar. Jag brukar rekommendera att som ny i tron börja med Johannesevangeliet och läsa om Jesus.   

På JiF klarar vi att hantera de flesta bibelfrågor på svenska och engelska. Men jag rekommenderar att du läser artiklarna som innehåller grundläran om Gud, Jesus med mera i artikelsektionen. Börja med artiklarna som är äldst (från 2008).  

Du är välkommen att ställa frågor eller kontakta mig eller copse (medarbetare) genom PM.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Dajaru
5/4/16, 9:37 PM
#5

#4 ok tack så jättemycket!

[loveisall]
5/5/16, 2:28 PM
#6

Kul att höra att du hittat Gud och Jesus, gläds också med dig 🤗

Ja det finns många biblar online.  Även bibeln.se. Där finns många bibelöversättningar man kan välja på.  Och så finns det ljudbibeln.se

Gud välsigne dig ! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: