Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1408 ggr
united
3/25/16, 4:46 PM

Varför glad påsk?

Varför heter det Glad påsk men God jul? Jesus dog väl vid påsk, ska man vara glad då? Det borde ju heta Glad Jul för att Jesus föddes då?

Oviktig fråga men ni kanske vet.

Annons:
Leffe
3/25/16, 4:49 PM
#1

Kanske för att han återuppstod på påskdagen. Om jag inte fattat helt fel

DesK
3/25/16, 4:52 PM
#2

Jesus uppstod på tredje dagen efter sin död, det är det vi ska vara glada för. Dock bör vi önska glad påsk tidigast imorgon, helst först på påskdagen. Då säger vi i kyrkorna, Jesus är uppstånden, ja, sannerligen Han är uppstånden!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

united
3/25/16, 6:34 PM
#3

Ja så långt tänkte inte jag att han ju återuppstod också. Det var en ovanligt korkad fråga jag ställde. Ni kan radera bort det.

Leffe
3/25/16, 8:48 PM
#4

#3 Jag tycker personligen inte att frågan är korkad

Woodland
3/25/16, 9:47 PM
#5

#3

Ingen fara. Du ställde en bra fråga och fick bra svar i inlägg  #1 och 2🙂

GLAD PÅSK!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Kryddis
3/26/16, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Påsken handlar om flera saker och sträcker sig från det allra mörkaste till det allra ljusaste och glädjerika.
Jesus led och dog på korset för våra synder och tog dem på sig för att försona (förena) oss med Gud igen. Förlåten brast i templet vid hans död och vägen till gemenskap med Gud, genom vår Herre Jesus Kristus, stod öppen för alla som vill och tror. Jesus var i dödsriket för att öppna dess portar och bereda väg för alla som ville och trodde till Guds rike. Jesus uppstod för att visa att döden inte längre har någon makt över oss utan alla, som vill och tror, har del i Guds rike genom Hans nåd.
Därför önskar vi alla en Glad Påsk! :)

(Eget foto)

Annons:
Upp till toppen
Annons: