Annons:
Etikettbibeln
Läst 997 ggr
[Vingla viking]
2016-02-02 21:39

Antikrist

Hej hej. Jag har funderat en del på en del figurer som ska dyka upp i jordens undergång och det står ju om 2olika sidor. Den ena sidan är ju de 7inkarnerade Guds änglar, de 2 vittnena samt deras 144.000 soldater. Sedan har vi den andra sidan som har antikrist, hans 4ryttare av apokalyps samt hans 12 apostlar. Men i min mening så är ju dena uppdelning väldigt ogämt med hela 153.000soldater på ena sidan (den så kallade goda sidan) och 17soldater på den andar (den så kallade mörka sidan) men finns det något som jag har glömt eller någonting som jag kanske har missat?

Annons:
Woodland
2016-02-02 22:47
#1

Bibeln talar om änglar, antikrist(er), apostlar, vittnen och ryttare men inga soldater och inte på ett sätt som du verkar antyda.  Jag känner inte igen din uppdelning från bibeln. Har du läst detta någonstans eller har någon berättat för dig om dessa saker? Vilka källor har du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Vingla viking]
2016-02-03 04:20
#2

Nej detta är mina egna slutsatser av att ha läst igenom alla viktiga profetior i Bibeln. Det finns ingen som har sagt något om deta till mig. Jag är inte kristen utan har läst den pga att jag har ett intresse för historia och profetior

Woodland
2016-02-03 11:25
#3

OK. Det är bra att du har läst bibeln. Vissa av de uppfyllda profetsiorna är historia nu; andra har en återkommande innebörd och vissa väntar på sin fullbordelse.   Men om du vill kan vi gå igenom de olika sakerna du är intresserad av här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Vingla viking]
2016-02-04 05:13
#4

Ja det tycker jag låter som en bra idé 😊

Woodland
2016-02-04 08:30
#5

Ok, jag inväntar dina frågor.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: