Annons:
Etikettövrigt
Läst 1162 ggr
[loveisall]
2015-12-10 16:28

Kvinna död efter exorcism

Det är sorgligt när sådant här händer 😕 Det är ju helt obibliskt att bära sig åt så här. Hur kan man misstolka bibeln så undrar jag?   Exorcism är ju som vanligast inom katolska kyrkan och  i afrikanska länder osv.  Men sydkorea? Kan det ha varit någon slags sekt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21915188.abhttp://www.aftonbladet.se/nyheter/article21915188.ab

Annons:
[loveisall]
2015-12-10 16:33
#1

Däremot uppmanade Jesus oss att be för varandra.  

 Bekänn alltså era synder för varandra och be för varandra så att ni blir botade. Mycket mäktig och verksam är en rättfärdig människas bön.   Jakobs brev 5:16

Det är ju aldrig genom en människas kraft det sker, utan genom Guds ande, den helige ande. Däremot lyssnar och  beviljar Gud en rättfärdig människas böner om den är i enlighet med Hans vilja och Guds vilja är att han vill bota människor. 

Inte genom någon människas styrka eller kraft skall det ske, utan genom min Ande, säger Herren Sebaot. Sakarja 4:6

Aleya
2015-12-10 16:40
#2

Obibliskt? Olagligt är det snarare. Dessa människor kanske var desperata. Men det är fortfarande inte rätt. Och att be lär knappast hjälpa folk heller. Tror personen som blev dödad snarare hade någon sjukdom och skulle ha behövt läkarvård .

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[loveisall]
2015-12-10 16:43
#3

#2 Jag tror inte att exorcism är olagligt vad jag vet, för det förekommer ännu i katolska kyrkan.   Ja, desperata och agerade i sin egen människas kraft, för när Gud arbetar och helar så ska man bara vila i vetskapen att han helar och botar i den helige andes kraft.

Woodland
2015-12-10 17:31
#4

# 0 Varför tror du att detta har att göra med bibeln eller har ägt rum under någon kristen förespegling? Händelsens tillvägagångssätt är troligen mer beroende av kultur än bibelsyn. I många länder blandar befolkningen vissa kristna traditioner med den gamla religionen där trolldom är ett inslag. Polisen misstänker att det var ett annat offer som hittades döende av uttorkning och kyla. Huset hade hyrts av exorcisten. Det skulle peka på att den ansvarige är en som "professionelt " ängnar sig åt någonsorts befrielse tjänst mot betalning. Oftast är det folk som själv är aktiva i ockultism och som tjänar en slant genom att "driva ut" demoner, bryta förtrollningar, "hela" med mera.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2015-12-10 18:04
#5

#4 Jag håller med dig.  Men många tror att all exorcism har med kristen bibliskt syn att göra, så viktigt att ta upp detta och korrigera. Som du säger så är det ofta ockultism och trolldom bakom det här.

NiklasTyreso
2015-12-11 01:29
#6

Och han sade till dem: "Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd. Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska." Sedan Herren Jesus hade talat till dem, blev han upptagen till himlen och satte sig på Guds högra sida. Mark. 16:15-19

Annons:
[loveisall]
2015-12-13 14:14
#7

#6 Ja, men allt ska ske i Herrens andes kraft och inte genom en människas kraft som tydligen skett här i artikeln.   Vi ska lägga händerna på och be, resten gör Gud. 🙂

Upp till toppen
Annons: