Annons:
Etikettövrigt
Läst 1468 ggr
blåbärspajen
11/2/15, 7:11 PM

Andra tecken

De senaste veckorna har jag sett tecken från vad jag tror är Gud. Idag fick jag ett annat tecken.. Precis innan jag såg detta så kände jag att min otur skulle vända för en gångs skull.. Men jag gick ut en sväng och efter 5 min så cirklar minst 50 kråkor över mitt huvud.. Kändes inte alls bra.. Och jag vet att min magkänsla oftast har rätt :( vad kan detta betyda?

Annons:
[loveisall]
11/2/15, 9:07 PM
#1

Om det inte känns bra så är det nog inte från Gud.  Dessutom diffust och otydligt.  Gud använde sig av kråkor för att ge Moses mat när han vandrade i öknen/bergen.

Woodland
11/2/15, 10:01 PM
#2

Blåbärspajen, 

Jag håller med # 1. Läs bibeln för att förstå det Gud vill med dig.🙂 Bry dig inte om olika "tecken" - de är inte till någon hjälp. 

Precis innan jag såg detta så kände jag att min otur skulle vända för en gångs skull.

Man kan inte lita på känslor och vi som tror på Herren tror inte på tur.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
11/3/15, 12:55 PM
#3

När man är öppen för det andliga och för tecken så kan man också känna av många olika saker, och det gör oss sårbara. Den onde vill göra oss förvirrade och skrämda. 

Kanske hade du rätt då du kände en känsla av något positivt, glad förväntan. Men när man sedan är öppen för alla olika intryck så kan det lätt komma något som gör oss modlösa och förvirrade. Det är viktigt att mitt i allt detta känna Gud och sätta vår tillit till honom. Han vill vara med oss genom allt, oavsett vad som händer, och han vill att vi ska tro på honom oavsett vad som händer och oavsett vilka tecken vi får.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

blåbärspajen
11/10/15, 8:37 PM
#4

Hej igen jag sa ju att jag fick en dålig känsla för ett tag sen. Morgonen efter skulle jag åka iväg på en intervju ganska långt bort och jag valde att byta min bil till pappas bil på morgonen. Vet inte exakt varför men det kändes helt fel att ta min bil och att kråkorna flög över mitt huvud kvällen innan gjorde inte saken bättre.. I alla fall så skulle min pappa göra ett ärende på morgonen och efter ca 100 meter märker han att det är punka på däcket.. När jag kom hem berättade han detta för mig och sa att jag hade haft riktigt tur. Tänkt om jag hade fått punka på E4an.. Kråkorna fick mig faktiskt att tänka till.. Även om det låter konstigt.

[loveisall]
11/11/15, 12:52 PM
#5

Kan ju vara Gud som skickar kråkorna som en varning, vet ej.  För Gud är allt möjligt, men när det ändå är lite luddigt tecken, så skulle jag inte hänga upp mig på det, utan tacka Gud bara för att han har omsorg om oss.  Även den mörka sidan kan spela tricks med oss. 

Jag vet för flera år sedan, i samma veva när jag skulle på själavårdsförbön i en kyrka, så fick jag uppleva massor av motstridigheter i den andliga världen.  En dag drabbades jag av oförklarlig ilska och irritation och jag skulle hämta en kaffemugg från skåpet i köket och jag drämde igen skåpet och uttalade en svordom…

då både såg och hörde jag en kråka/korp manifestera sig. Den flaxade upp nerifrån, flög in i min ugn som var i arbetshöjd och sedan ut genom taket.  Jag blev jättepaff och just då, tog jag det som en "varning" att sluta upp med min ilska och irritation.

Man kan få mycket andligt motstånd också när man börjar närma sig Gud. Den mörka sidan var inte glad att jag skulle på själavård! Den dagen blev jag befriad från en eller flera andar också.  Efter det slutade dessa konstiga upplevelser.

blåbärspajen
11/13/15, 11:12 PM
#6

Fast den mörka sidan skulle väl inte vilja hjälpa oss? Kan även säga att två dagar senare så satt det två kråkor mitt emot min bil och kollade på mig när jag satte mig i min bil. Dom vägrade sluta kolla på mig så till slut åkte jag iväg. Kändes lite konstigt.. #va konstigt att kråkan flög in i ugnen.. Jag har även känt mig konstig i kroppen när jag närmat mig Gud..

Annons:
[loveisall]
11/14/15, 5:46 AM
#7

#6 Jo då, bara dom får dig att lyssna på dom och inte höra Guds röst.

Andarnas hörs högre,tydligare medans Gud röst kan höras som en viskning och bör alltid kollas gentemot Guds ord.  Ju mer dom får dig att lyssna på DEN rösten, ju bättre.   Dom kan ge dig sanningar som stämmer också, så du börjar UNDRA…hmm..  lyssna inte på den rösten, utan den andra, lite tystare som sitter i magen mer. 

Dom vinner allt på att få dig att lyssna på deras sanningar och dom kommer också och serverarar en hel del sannningar så du ska tro på det..

[loveisall]
11/14/15, 5:47 AM
#8

Just därför är Guds Ord så viktigt. Även Jesus uppmanade oss att pröva alla andar. Hur gör man det?

Be dom att erkänna att Jesus Kristus är frälsaren, Guds son. Kan dom inte det.. lyssna inte.

Woodland
11/14/15, 9:24 AM
#9

Kråkor är kloka fåglar och dessa som bor nära dig vet att de har ingenting att frukta från dig. De vet också genom människans beteenden att de kommer inte att skada dem. Det är säkert inte mer än detta som är orsaken till att de inte flyttar på sig. "Olyckskorpar" är folklig vidskepelse precis som svarta katter (som är så vackra) och en massa annat. Det är bäst att släppa detta nu. En som vill tro på Gud skall inte bekymmer sig om sådana företeelser. Du har ingenting att vara rädd för utan betrakta dem på nära håll som de vackra fåglar de är.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

NiklasTyreso
11/14/15, 1:16 PM
#10

Varför är så många trådar låsta på Jesus i fokus? Inkarnationstråden låstes innan det blev diskussion, likaså veckans Spurgeon får man inte diskutera. Tänkvärda citat är låst så det inte dyker upp antikristna citat. Om diskussion inte tillåts på Jesus i fokus blir det ingen diskussions site och envägs kommunikation gör att man kan få intrycket att kristendomen inte håller för prövning.

copse
11/14/15, 1:26 PM
#11

#10

Detta har tagits upp tidigare: var god se denna tråd.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

OlgaMaria
11/14/15, 5:18 PM
#12

#10 Det går jättebra att starta en ny tråd om vad du än vill diskutera och man kan utgå från en låst tråd om man vill. Vissa trådar är inte till för diskussion men man kan starta nya trådar för att diskutera det som står i dem.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

_lars_
11/14/15, 8:13 PM
#13

#10, Jesus iFokus är ett forum där Jesus är i fokus, alltså en kristet forum. Varför ska det finnas "icke-kristna" citat här? Det finns massor av andra forum du kan posta dina citat till.  Och det känns inte som en big deal att en del trådar är låsta. Detsamma gäller väl större delen av internet.

Annons:
VästkustFia
11/19/15, 10:54 PM
#14

#0 Kanske lite OT men många kråkor flyttar söderut just i månadsskiftet oktober/november och då händer det att man ser sådana stora flockar. De brukar cirkla omkring när de letar bra ställen att vila på till natten. Som den fågel- och djurvän jag är har jag personligen alltid tyckt det känns lugnande och uppmuntrande när jag träffar på dem, det visar att naturen fortfarande fungerar som den ska liksom…  Har samma känsla inför korp-paret som bor en bit från tomten och alltid brukar flyga över och "kommentera" när jag startar vårarbetet i trädgården 🙂.

Håller för övrigt med #9

Upp till toppen
Annons: