Annons:
Etikettbibeln
Läst 1013 ggr
akba2010
2015-10-26 12:23

Bibelcitat

Hej alla medmänniskor :) Har en app i min telefon som sänder Bibelcitat med jämna mellanrum. Har svårt att förhålla mig till dagen citat och förstå det. Vad tänker ni om det? "Jag är betryckt och fattig. Herre, skynda till mig! Min hjälp och min räddare är du. Min Gud, dröj inte!" Psaltaren 40:18

Annons:
[loveisall]
2015-10-26 13:17
#1

Det finns andra bibelord som man kan hänvisa till angående citatet du nämnde. Gud ser till dom människor som är fattiga, är betryckta, sjuka står det på några ställen. 

"Det är inte dom friska som behöver en läkare, utan dom sjuka"

Gud är vår hjälpare, vår läkare, vår tröst, vår räddare  osv…  I alla lägen kan vi vända oss till Gud och lita på honom.  Det som uttrycks i citatet är tron om löftet att Gud ska se denna fattiga och betrycka bedjare och han hoppas på Guds hjälp och litar på honom.

akba2010
2015-10-26 13:41
#2

Är det ett Bibelcitat som skall ses handla om  kroppslig sjukdom?
Eftersom du korsrefererar till det andra citatet?

OlgaMaria
2015-10-26 13:48
#3

Du kan ju läsa hela Psalm 40 och se om du får några intressanta tankar utifrån det. Det är David som skrivit psalmen - han fick utstå mycket förföljelse och hot mot sitt liv innan han blev insatt som kung, men han satte sin förtröstan till Gud.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

akba2010
2015-10-26 14:23
#4

Att Gud kommer till hjälp när man har det tungt i livet?
Att han alltid finns där och att man kan lita på att han hjälper om man ber Honom?

Upp till toppen
Annons: