Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1885 ggr
Woodland
10/9/15, 10:32 AM

Förtydliganden

Inläggen har flyttats hit därför att de är OT i denna tråd

2015-10-09 09:19#2 av: donna128

med hänsyn till akba2010 så svarar jag här woodland.denna sajten är väldigt speciell och ditt svar är allt annat än vårdande,  bra  då vet vi alla som besöker denna sajt vad som gäller,jag är så tacksam över svaret hon fick av den  jourhavande prästen i Svenska Kyrkan. nedan lägger jag ditt svar jag fick woodland.

"Vägledning innebär godkännande, korrigering och tillrättavisande. Detta är JESUS i Fokus.

 nu förstår jag vad som gäller på din sajt woodland

 Frågade hon inte oss kristna här i forumet hur vi ser på detta med spådom?

är det skillnad på kristna här på forumet menar du?

Skall jag (vi) ljuga för abka2010? Anser du att vi bör ge henne ett svar så som hon hade fått i någon annan av de alternativa sajterna?

vadå ljuga,så mitt svar vad ljug.

Ja, min Gud straffar synd. Du kan betrakta Jesus död på korset för att se  vad Gud anser om synd.

alla kristna vet och har kunskap om varför Jesus led.

Jag, som saftvärd, stängde två av tre identiska trådar för att hålla rent hus här."

rent hus,så då ansåg du min kommentar vad oren?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
10/9/15, 10:34 AM
#1

2015-10-09 10:30#3 av: Sommarek

#2 rent hus,så då ansåg du min kommentar vad oren?

(Återkommer med svar på #1.) Jag tror du har missförstått; Woodland menar nog bara att tre identiska trådar tar upp plats i onödan. Din kommentar är ju kvar, så det handlar nog inte om den.

http://sommarek.blogg.se

Medarbetare på Wicca Ifokus

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
10/9/15, 10:43 AM
#2

Ditt första svar försvann i hanteringen, men det stred dessutom mot sajtregel #2 . Som alla saftvärdar på iFokus har jag rätten och befogenheten att sköta sajten för att hålla ordning. Jag använde metaforen "rent hus" men som Sommarek skrev har du missförstått mig.

Hade jag svarat akba2010 att allt var väl och hon kunde vara lugn med att använda tarot som kristen hade jag definitivt inte varit vårdande! Hon kom till oss i djup nöd och med ett ödmjukt sinne.  Utifrån ett bibliskt perspektiv  hade jag begått ett stort fel mot henne och Gud genom att säga att detta är OK. Varken det jag skrev till henne eller dig är utifrån en vilja att skada er! Tvärtom.  

Det som utmärker en kristen är att denne vägleds av Gud den helige Anden.Det innebär en vägledning genom bibelordet, dess förkunnare, samvetet med mera. Den som inte upplever denna vägledning hör inte Gud till enligt  Hebreerbrevet 12: 6-9 -  Om ni inte får en sådan fostran som alla andra, då är ni oäkta barn och inte riktiga söner

Jesus uttalade en princip. Han refererade till pengar men det gäller allt - - Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den ene och se ner på den andreMatteus 6:24  Det som är bekymmersam är att du är "så tacksam över svaret hon fick av den  jourhavande prästen i Svenska Kyrkan." Vi måste bestämma oss vem vi skall följa helt ut. Det kan ingen annan göra åt oss.  Är man splittrad är man ostadig på sin vandring. 

Så min hjärtliga vädjan till dig är att om du bekänner dig som kristen lämna dessa alternativa saker.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
10/9/15, 2:03 PM
#3

tack för omtanken,men jag är redan trygg och stark som kristen.

donna128
10/9/15, 2:13 PM
#4

förklara gärna varför du blandat in Sommarek. vad har du hittat detta?

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: