Annons:
Etikettjesus
Läst 1799 ggr
[GlorytoGod]
9/20/15, 5:41 PM

Woodland din syn om andeutdrivning?

Är de aldrig läge att driva ut demoner från kristna i Jesu namn? Inte ens från nyligen kristna?

Har inte vi samma auktoritet från Jesus som han gav sina Lärjungar? Och är inte de en befallning att driva ut dem? Markus 16:17 (om det skriftstället nu hör till bibeln vilket verkar kontroversiellt.)

Annons:
GiraffTunga
9/20/15, 6:17 PM
#1

Hej, Kyrkan gör inga exorcismer mer. Finns många fall om detta men om någon är besatt och går till kyrkan och ber om hjälp, kommer dom ej hjälpa tror jag.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
9/20/15, 8:20 PM
#2

Är de aldrig läge att driva ut demoner från kristna i Jesu namn?

Nej. En troende kan testas och plågas såsom Job men en sann kristen tillhör Herren och är Herrens tempel. Ser du, kristna får problem som alla andra i denna värld: penningproblem, sjukdom, förföljelse och olika mental påverkan. Det har alltid varit så. På 1900 talet började det predikas att Kristus vann kroppsligt helande för alla i försoningen så att alla skulle kunna bli helade. Detta grundades på versen "genom hans sår är vi helade". (Jesaja 53)  Innan dess räknade inte de kristna  kroppsligt helande i försoningen utan att det var den andliga hälsan som var det som åsyftades.  Vi har facit i hand med många avarter när det gäller detta. För över 100 år sedan såddes ett frö som slog rot och växte till ett ogräs. Detta har skadat många som har blivit anklagade och anklagat sig själva för bristande tro, med mera.   

 Inte ens från nyligen kristna?

Du vet att de föder strider, 24 och en Herrens tjänare skall inte strida utan vara vänlig mot alla, skicklig att undervisa och tålig när han får lida. 25 Han skall i ödmjukhet tillrättavisa sina motståndare. Kanske ger Gud dem omvändelse, så att de kommer till insikt om sanningen 26 och nyktrar till och slipper loss ur djävulens snara, där de hålls fångna, så att de gör hans vilja.  2 Timotheosbrevet 2 

Herren ger insikt om sanningen. Han frälser. Frälsning är helt och hålet en övernaturlig sak som Herren gör. Evangelium skall predikas men Gud ger syndaångern och trons gåva. All ära tillhör Gud för frälsning är av Herren. Han drar oss till Kristus, Kristus frälser och överlämnar oss till Fadern och allt sker genom den helige Ande.

 Detta med "deliverance ministries" såsom man ser på You Tube är relativt nytt och har kommit till genom karismatiska kretsar som har en inriktning på "andlig krigsföring". Vissa metoder och undervisning tangerar på det ockulta.  Det finns ingen kamp för herrevälde mellan Gud och djävulen. (dualism) Jesus besegrade döden. Satan är besegrad. Han kan endast pröva oss med Guds tillåtelse.  

Har inte vi samma auktoritet från Jesus som han gav sina Lärjungar? Och är inte de en befallning att driva ut dem? Markus 16:17 (om det skriftstället nu hör till bibeln vilket verkar kontroversiellt.)

Vi har inte samma auktoritet eller uppgift som lärjungarna. Vi har samma ställning i nåden, det vill säga att vi är räddade på grund av Guds godhet till oss och tro på samma Jesus som de.  De var handplockade av Jesus och de lade grunden och Jesus är hörnsten enligt Efesierbrevet 2:20. Vi bygger på det. 

Apostlarna, profeterna och evangelisterna hade extraordinära gåvor.    De hade en direkt uppenbarelse av Guds plan och undervisning för kyrkan.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
9/21/15, 10:39 AM
#3

Om DHA leder dig att be för någon, så ska det prioriteras tycker jag. DHA ska ju leda oss både i bön och vardagliga livet.  Det har hänt att DHA talat till mig ang någon människa.. att jag måste be för den människan och sen när man lyder och börjar att be så är det Guds ande som "fixar" det som ska fixas i den människan. 🙂

Woodland
9/21/15, 11:18 AM
#4

# 3

Ja, absolut! 🙂(Jag förespråkar inte passivitet.) 14 Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner. Romarbrevet 8  Herren leder sina barn. 

Enligt Jesaja 55: 11 så skall det vara med ordet som går ut från min mun. Förgäves skall det inte vända tillbaka till mig utan att ha verkat vad jag vill, och utfört det vartill jag har sänt ut det.

Denna vers är ett absolut uttalandet. Oftast gör Gud sitt verk utan att vi är direkt inblandade men det känns underbart när vi får vara med på ett hörn. 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: