Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2376 ggr
GiraffTunga
2015-09-20 01:00

Såfort jag är hemma.

Hej, som många vet så har det ej vart enkelt att sitta o va vid Guds sida, även om jag försöker. Ni vet historian.

Men om jag är utanför lägenheten så är jag 100% vid Guds sida, kärlek och inga onda tankar alls men när jag tar ett steg in i där jag bor då känns det som allt ond är runt mig och att Gud inte är nära mig alls. Får visioner att någon är här, Ingen Gud i min lägenhet men utanför. Mår inte bra av att va i min lägenhet för känner av dålig närvaro, vad ska jag göra.. Det är svårt, finns en röst som säger att jag ska vända mig emot Gud

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
2015-09-20 09:41
#1

När du är utomhus får du olika intryck och dessa negativa tankar får inte tillfälle att göra sig påminda. När du kommer hem så slappnar du av och sedan kan dessa negativa tankar komma upp. Du kanske bearbetar det som har hänt eller saker som du har hört och så vidare. Vi vet som troende att vårt sinne är ett slagfält. Fienden ger oss negativa tankar och vill att vi skall tro att det är våra egna. De kan vara våra men oftast inte. Man kan stanna upp och bli förvånad över de tankar som kommer fram. Det finns ett ordspråk: vi kan inte stoppa fåglarna som flyger över våra huvud men vi kan se till att de inte bygger bo där. Efesierbrevet 6 talar om att den kristnes utrustning som skyddar våra tankar är frälsningens hjälm. Det är hoppet vi har i Gud. Och hoppet är aldrig ute för den som tillhör Gud. Hopp skyddar våra sinnen. Skriv ner bibelverser och häng dem på väggen i ditt rum, ha dem i din mobil och ha dem som bokmärken i dina skolböcker. Bibeln är det enda vapnet i Guds barns utrustning, allt annat i Efesierbrevet 6 är till för försvar. Du vet också att du är som alla de som tillhör Herren ett tempel av den helige Ande. Han är inom dig och alltid hos dig. Jesus sade att han skall aldrig överge oss oavsett hur vi har det eller hur vi mår.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[GlorytoGod]
2015-09-20 14:31
#2

Äger du något ockult i rummet, eller några avgudabilder eller typ drömfångare? Fått intrycket att det är viktigt att kasta sådant isåfall. Eller har du utfört något ockult? 

Har hört om kristna som ber böner för att rensa hem och driva ut mörk närvaro. De kastar ockulta ägodelar, ångrar eventuella sådana synder och avbryter deras rätt att va där, och befaller dem att lämna huset i Jesu namn.

Finns bland annat ett klipp på "brother carlos spiritual house cleansing" på youtube som är 6 timmar långt, där han rabblar upp en sådan bön, där tanken är att det ska driva ut mörk närvaro ur ens hem.  

En del välsignar huset med olja, och ber att Jesus ska rena det.

--edit--

Tror Woodland inte tycker detta är så bibelenligt dock =)

Woodland
2015-09-20 16:28
#3

# 3 Jag är glad att du vill fortsätta att diskutera här. Snälla, ta inte illa upp när jag skriver så direkt som jag gör om dessa saker! De kristna har genom tiderna välsignat sina hus. Det är jag inte alls främmande inför. Man kan be om detta varje dag om man vill, precis som man ber om välsignelse över andra människor. Detta att man gör sig av med ockulta böcker och attiraljer är helt enligt bibeln. Det skedde i Apostlagärningarna 19 när folket i Efesius brände sina böcker som ett resultat av Herrens evangeliums överbevisande kraft. Vi är överens om mörka makters existens. (Det finns de inom kristendomen som inte tror att djävulen och demoner existerar. Missionärer har ofta haft oförklarliga upplevelser på missionsfältet.) Att påstå att man kan bryta "generationers förbannelser", finansiella förbannelser, utföra en exorcism över internet med mera som Broder Carlos Oliveira gör ligger mer i linjey med själva den ockulta rörelsens aktiviteter än bibelns. Det är detsamma som de som erbjuder 'välsignad' olja, bönedukar, frö att plantera (så ens tro skall växa) med mera. Lurendrejeri- och oftast är pengar inblandade. Tillåt mig att förklara: Jesus namn (auktoritet) är inget klistermärke och den helige Ande är Gud själv. Gud låter sig inte manipuleras av människan. Det ser man i Apostlagärningarna 19:13- när de judiska andeutdrivarna försökte bota en man. De trodde att den helige Ande skulle ställa upp när de använde Jesus namn. Det gjorde han inte. Folk kan ofta få för sig (i bästa fall på grund av okunnighet) att de kan be om sina önskningar och avsluta bönen "i Jesus namn" och tro att detta ligger i linje med bibeln. De kan be om ett nytt hus, ny bil, man, kvinna ock så vidare och tror att Gud kommer att uppfylla deras önskningar. Men Herren är intresserad av att rädda människor från evigt fördärv och det kopplas till Jesus försoningsverk. Han håller inte på med varken jultomtens eller den goda fen's metoder, men det är just de metoder vi anknyter till de sistnämndas i våra sagor som kittlar människans habegär. Och det är en av orsakerna för att folk faller för det. Man kan lätt lägga märke till att dessa människor blir så upp i detta med "demoner" att Herren blir nästan en bisats.

 Och här kommer Paulus ord väl till pass…

4 Jag uppmanar dig allvarligt vid Gud och Kristus Jesus, som skall döma levande och döda, och inför hans uppenbarelse och hans rike: 2 predika ordet, träd fram i tid och otid, bestraffa, tillrättavisa och förmana, med allt tålamod och all undervisning. 3 Ty det skall komma en tid då människor inte längre skall stå ut med den sunda läran, utan efter sina egna begär skall de samla åt sig mängder av lärare, allteftersom det kliar dem i öronen. 4 De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter. 5 Men var du sund och förnuftig i allt, bär ditt lidande, utför en evangelists gärning och fullgör din tjänst. 2 Timotheusbrevet

 Vem är i fokus för vår uppmärksamhet? Det är viktigt. Att tala om Jesus, hans kärlek, godhet och kors är långt mer uppbyggligt och välsignat.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2015-09-20 18:14
#4

#2 Ja. Innan Jesus trodde jag på Änglar och allt med New age o ockultism. Allt hände i denna lägenheten, Jag bad mycket till Lucifer för trodde han ej var Satan och massa sånt..

You can not judge me unless you know me.

[GlorytoGod]
2015-09-20 22:52
#5

#4 oj jag förstår, de är många som tror på sånt, kul att du kommit till jesus =) men låter jobbigt med lägenheten =/ ja hoppas de löser sig!

[loveisall]
2015-09-21 10:33
#6

Jag har ju haft ofrid i mitt hem förut, men nu är det en väldig frid, till och med så att andra människor påpekar det när dom hälsar på.  Det jag gör är att jag brukar be för mitt hem och befalla all ofrid att ge vika i Jesu namn. 

Någongång har det hänt att det kommer en människa och hälsar på mig som inte är kristen och har ett stort andligt bagage med sig med negativa erfarenheter och då känner jag av ofriden, då brukar jag be och befalla det att försvinna i Jesu namn.

Annons:
OlgaMaria
2015-09-21 16:24
#7

Du har utfört myclet ockult i ditt hem, och även om du nu omvänt dig och vänt dig bort från allt sådant så kan kampen pågå längre än så. Det mörka vill få dig tillbaka, och hemma hos dig gör allt det gamla sig påmint. Du kan ta fasta på det här bibelordet: Jak 4:7 Underordna er därför Gud. Stå emot djävulen, så skall han fly bort från er. Stå emot allt det gamla och mörka, och lita på att allt inflytande det har i ditt liv kommer att ge vika - det kommer att fly bort ifrån dig. Be och lovsjung mycket i ditt hem och läs högt ur Bibeln. Vårt bästa vapen är när vi underordnar oss Gud - när vi på allt sätt vänder oss mot honom och ger honom vårt fokus och respekt. Prisa honom för den han är och sjung alla lovsånger du kan. Detta är en strid men med Guds hjälp kommer du vinna den. I ditt hem har du ägnat dig åt det ockulta och tyngden och mörkret från det ligger fortfarande som ett tungt täcke och gör ditt sinne tungt. Men att du mitt i detta väljer att vända din uppmärksamhet mot Gud och tillbe honom är en kraftig manifestation av att du underordnar dig Gud och står emot det ockulta - då kommer mörkret fly bort ifrån dig. Lita på detta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

_lars_
2015-09-23 08:09
#8

#0, jag ber för dig GT ❤️

GiraffTunga
2015-09-23 20:01
#9

Tack för att du ber för mig, betyder mycket. Just nu känner jag inte närvaron :)

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2015-09-23 22:04
#10

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2015-09-23 23:36
#11

Tack WD!

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: