Annons:
Etikettjesus
Läst 1543 ggr
GiraffTunga
7/10/15, 2:55 PM

Ateist&Ockult till Jesus

Hej Jag ska berätta en sak som hände igår. Jag har en vän. Hon är döpt men tror ej och tror mer på ockult & new age. Igår satt vi på balkongen (00.00) och pratade. Jag pratade om mina upplevelser om jag hade med new age, ockult och vad Lucifer hade gjort mot mig. Sen så sa hon att hon har en förmåga att se saker. Hon såg blixt och ljus på himlen men det gjorde inte jag. Jag berättade om Jesus och hon växte aldrig upp med någon Gud. Jag sa

" Det är mer än 3 personer med oss nu. Gud Jesus & änglar. " Hon tyckte det lät läskigt då sa jag " Oroa dig inte. Dom är alltid med dig och skyddar dig. "

MEN…. Jag kände av Lucifers närvaro.. Han var där inne och kom närmare. Jag sa inget för ville ej skrämma henne. Sen så läste hon en bön om att hon ska ha på sig Guds utrustning. Medans hon sa bönen så hade hon den på sig men inte jag. Har hanterat Lucifer och behöver inte för hon är ny och behöver. Jag fick ännu en attack av Lucifer för han blev arg att jag berättade om Jesus. Det gjorde ont. Hon fick en röst i huvudet som sade " Rör henne ! " Om och om igen så hon hade rivit sig och sagt NEJ! Men när jag fick attacken fick hon en röst och den sade " Fortsätt läs bönen " Så hon fortsatte. Sen tog Jesus min axel och attacken försvann. Då berättade jag att det var Lucifer och hon sade att nån ville att hon skulle röra mig men gjorde inte det och skulle fortsätta läsa bönen. Sen 03.00 är demonisk tid och vi väntade sen 03.30 gick vi in för Lucifer försvann. Jag stog där han stog och sa att han stog där. Då sa hon att hon kände att de va nån exakt där. Sen tog hon fram alla sina halsband och armband och jag bad bön att dom ska skydda. Sen läste jag dom här breven från jesus & gud kan länka.

Guds brev:

http://www.fathersloveletter.com/Swedish/textswedish.html

Jesus brev:

http://www.bibelskolan.com/extra_material/jesus/jesus_brev.shtml

Och hon sa:

**" När du läste dom så öppnades mitt hjärta, Jag tror jag tror på Jesus. Det var mörker runt mig och nu känns det som det blev ett ljust sken "
**

Så jag tog upp viktigaste bönen! Bönen där man tar emot Jesus.

Hon fick säga efter mig och då sade jag efter bönen
" Du är nu ett Guds barn, Min syster och du kommer vara vakad och älskad. "

Medans vi sov så renade Jesus huset med skydd det märkte vi på morgonen. Imorse sa hon att det kändes konstigt men bra. När jag berättade om mina upplevelser så sa hon att jag går mycket i mörker. Hon säger att hon inte tror att Lucifer existerar för att " inte bli rädd. " Sen bad hon en bön innan hon sov.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
7/10/15, 5:23 PM
#1

Det är underbart att du berättade om Jesus för din kompis.🙂  Fortsätt med det! Hon behöver säkert mycket stöd och vägledning. Om allt detta med tron är nytt för henne kan hon tycka att det är mycket att ta in. Men det verkar som om du redan har varit ett redskap för hennes bästa.

Läs bibeln med henne. Den första länken du har postat är fylld med Guds löften och tröst.  När man är ung är man väldigt känslig och rädsla är en av de starkaste känslorna. Det är svårt att veta hur mycket av  hennes upplevelser som är fantasi men det kan Gud också hjälpa henne med. Det kan finnas rädsla kvar hos henne ett tag framöver men Herren är stark och den som tillhör honom har inget att frukta.

Om hon har köpt, skaffat och gjort grejor för utövning på den ockulta vägen kan du hjälpa henne att göra sig av med dessa saker. (Människor binds av olika saker.)  Det är av stort symboliskt värde och hon bör göra sig av med sådana. Du bör förklara för henne att det är en stor synd i Guds ögon om hon sysslar med den ockulta världen. Hon kan inte tjäna två herrar: hon måste hålla sig endast till Herren.

Har hon en bibel?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
7/10/15, 6:44 PM
#2

Vet inte om hon har en bibel men kommer ha ett öga på henne för det är ju stort att man blir frälst. :)

You can not judge me unless you know me.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: