Annons:
Etikettbibeln
Läst 1744 ggr
[Juel70]
2015-07-07 08:58

Att hålla ut till slutet

I bibeln står det

 Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. 

(Matt 10:22b): 

Jag tänkte vi kanske kunde hjälpa varandra att förstå vad det innebär.  Skriv gärna ner lite bibelord som har med bibelordet ovan att göra.

Jesus sade till de judar som hade satt tro till honom: "Om ni förblir i mitt ord, är ni verkligen mina lärjungar, 
(Joh 8:31)

Därför, mina älskade, liksom ni alltid har varit lydiga, så arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, inte bara som när jag var hos er, utan ännu mycket mer nu när jag inte är hos er. 
(Fil 2:12)

om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört och som har predikats för allt skapat under himlen och som jag, Paulus, har blivit satt att tjäna.  
(Kol 1:23)

Ty vi är Kristi vänner, om vi ända till slutet stadigt håller fast vid vår första tillförsikt. 
(Hebr 3:14)

Jag kommer snart. Håll fast det du har, så att ingen tar din krona. 
(Upp 3:11)

källa: http://www.folkbibeln.com/aktuellt/22-vad-saeger-bibeln/fraelsningen/398-att-halla-ut-till-slutet

Annons:
Woodland
2015-07-07 09:38
#1

Den goda nyheten är att den som är Herrens håller ut för att Herren bevarar dem. Han slutför det goda arbetet som han inledde när han frälste individen. Han ger viljan att sträva efter att lära känna Gud, glädje, styrka, fred med honom med mera. Fina bibelord som belyser att man bör inte ta lätt på att sträva efter gudsfruktan och ett leverne som stämmer överens med Guds ord.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-07-07 09:55
#2

Tack Woodland.  Jag lägger till bibelord som belyser det du skrev. 

Jag är övertygad om att han som har börjat ett gott verk i er också skall fullborda det intill Kristi Jesu dag (Fil. 1:6)

OlgaMaria
2015-07-08 10:02
#3

Jag tror att det är vårt ihärdiga förnekande av tron och Jesus som vår Herre som har förmågan att bli vårt fall.

Jesus säger: Men den som förnekar mig inför människorna ska också jag förneka inför min Far i himlen.
 Matt 10:33

Men Petrus förnekade Jesus tre gånger, men ändå fick han nåd och upprättelse och en ny kallelse, och det tål kanske att nämnas, en ny chans att lida för sin Herre då han dog martyrdöden på ett sådant brutalt sätt.

Vi kan göra många misstag, men är vår tro uppriktig och äkta så finns det också nåd och hjälp från Gud att föra oss på rätt väg.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: