Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2468 ggr
GiraffTunga
2015-07-06 14:06

Gud hjälper

Läs denna sidan. http://www.jesus.se/livsberattelser/149-heli-var-haxa-och-satanist-nu-har-hon-bytt-herre Gud är så himla god och han bryr sig även om man är på fel väg då kommer han o visar den rätta.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Lilla Stjärna
2015-07-06 19:24
#1

Sanna dina ord! Jag blir så hjärteglad för varje sådan historia jag läser. Och jag känner så väl igen mig. Det verkar som att fler och fler blir uppväckta!

Tack!

GiraffTunga
2015-07-06 20:37
#2

Ellerhur! Exakt med mig med!! Tror många är frälsta från mörker till Jesus.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2015-07-06 23:52
#3

Från artikeln - Men när Heli skulle utöva voodoo mot en frälst person fick hon för första gången uppleva att det inte fungerade.  🙂

Satanismens ideologi låter kanske bra till en början, det handlar om att de starka vinner över de svaga och att alla människor är sin egen gud och sin egen djävul. Men när du kommer in i satanismen på allvar, då märker du att det är demoner som manifesterar sig väldigt tydligt.

De talar om vit magi och blandar in Gud, men vill inte ha med Jesus att göra. Men det finns ingen gråzon. Det finns bara mörker och ljus. 

Jesus sade, "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."  

Tack G! Bra artikel! 👍

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-07-07 08:48
#4

#3 Amen, 🙂 Gud vår Far ser allt som händer, och han beskyddar sina barn.

Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv om den inte förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det om ni inte förblir i mig. Joh 15:4

Håll er till Jesus, utsätt inte er för sådant som är en styggelse för Herren,  stå emot den onde och han ska fly för er. 🌺

GiraffTunga
2015-07-07 08:55
#5

Jag tänkte att jag borde dela med den om någon som utför sån voodoo kan läsa och se att det hen gör är fel. Man blir chockad att det inte fungerade men om man tänker efter vad har Jesus och Gud sagt i bibeln om detta. Folk tror dom inte bryr sig men dom bryr sig om alla tillomed såna som vänder sin rygg mot Gud.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2015-07-07 09:00
#6

#5 Ja videon var jättebra. Har själv varit där, kände igen mig, men Jesus stod kvar och väntade på mig, beskyddade mig ❤️

Annons:
GiraffTunga
2015-07-07 10:19
#7

jag tror när man har vart i new age & häxeri som jag och många av oss har och blir frälst då tror jag att vi får en starkare tro och mer kunskap om andevärlden och allt

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2015-07-07 10:53
#8

Jag minns att det står något i Jesaja (?) om jag minns rätt om att "Jag sänder dig dit där du kom ifrån… till att leda folk ut ur mörkret"   på ett ungefär… minns inte, Någon som vet bibelordet? 

men Gud använder ofta ens livserfarenheter/svårigheter och sänder oss tillbaka för att rädda människor ur mörkret.

[Juel70]
2015-07-07 10:57
#9

Hittade nåt liknande i apostlagärningarna 26:18 

Jag sänder dig till dem  för att öppna deras ögon, för att vända dem från mörker till ljus och från Satans makt till Gud, så att de får syndernas förlåtelse och en plats bland dem som helgats genom tron på mig.

Woodland
2015-07-07 11:02
#10

# 8

Är detta bibelordet du syftar till?  Mannen bodde bland gravarna, hade en oren ande och Jesus befriade honom. 

"Vänd tillbaka hem och berätta allt vad Gud har gjort med dig." Och han gick och ropade ut över hela staden allt vad Jesus hade gjort med honom.  (Lukasevangeliet 8: 39 och Markusevangeliet 5:1-20)

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-07-07 11:20
#11

#10 Ja den var också talande, men jag minns att det var i GT nånstans jag läste detta.  Får se om det poppar upp snart 🙂

GiraffTunga
2015-07-07 11:42
#12

Ja jag skrev något sånt liknande i en tråd med ögonen. :)

You can not judge me unless you know me.

OlgaMaria
2015-07-08 09:46
#13

#8 Syftar du på Jesaja 9:2 Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus, över dem som bor i dödsskuggans land skall ljuset stråla fram.

eller Jesaja 42:6-7 Jag, Herren , har kallat dig i rättfärdighet, jag skall hålla dig i handen. Jag skall bevara dig och göra dig till ett förbund för folket, till ett ljus för hednafolken, för att du skall öppna blinda ögon och föra fångar ut ur fängelset, ur fångenskapen dem som sitter i mörker.  

Jag tänker också på 2 Kor 1:4  som passar ganska bra in på det du skrev…Han tröstar oss i all vår nöd så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Juel70]
2015-07-08 10:21
#14

#13 Ja den var det,Jesaja 42:6-7🙂 Tack så mycket för hjälpen.

Upp till toppen
Annons: