Annons:
Etikettövrigt
Läst 1806 ggr
[Juel70]
6/30/15, 3:14 PM

Titta uppåt himlen inatt!

Något fantastiskt händer på stjärnhimmelen ikväll.  Venus och Jupiter går ihop och bildar en extra starkt lysande stjärna, vilket inte hänt sen Jesus föddes (att dom går så nära varandra)  Gud ger tecken på himmelen!

----------------

Venus and Jupiter will be so close to each other June 30, causing each other to shine brighter than ever. This is the Star of Bethlehem that the wise men followed when Christ was born. This supposedly will be the first time we will see this 'star' since Christ's birth! No coincidence that the first time this appesred in the sky our King came to earth as a Son of Man. This time He comes as Lion of Judah. This 'star' is located right in front of the constellation Leo! (The lion) which is right in front of Virgo (the Virgin) , a long with Draco (the Dragon) beneath the Lions feet!! Cant tell me theres not a Supreme God in control of all things!!!

http://endtimeheadlines.org/2015/06/star-of-bethlehem-jupiter-and-venus-converge-for-the-first-time-in-2000-years/

Annons:
[Juel70]
7/1/15, 8:01 AM
#1

Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. 26Människor skall förgås av skräck i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. 27Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. 28När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.” Luk 25:28

-----------

Jag försökte kolla men det var lite molnigt och alldeles för ljust och jag såg inte venus eller jupiter.  Även vid 02:30 var det för ljust.

Såg ni nåt?

[Juel70]
7/1/15, 8:07 AM
#2

4Gud sade: ”På himlavalvet skall ljus bli till, och de skall skilja dagen från natten och utmärka högtider, dagar och år. 1 mos 1:14

[Juel70]
7/1/15, 8:43 AM
#4

Lite fler bibelord om stjärnor

Lyft blicken mot skyn och se: Vem har skapat allt detta? Han som mönstrar stjärnornas här och låter dem tåga fram, han som ropar upp dem alla. Så väldig är hans makt och hans styrka att ingen av dem uteblir.” (Jes 40:26).

----

Kan du knyta samman Sjustjärnorna eller lossa Orions bälte? Låter du aftonstjärnan gå upp i rätt tid, leder du Stora Björn och hennes ungar? Förstår du himlens lagar, får du dess ordning att gälla på jorden? (Job 38:31)

---

 De skall stå på vakt. En härlig uppgift för både stjärnor och människor. Rymden får sin skönhet av stjärnornas glans, detta lysande smycke på Herrens höga himmel. På den Heliges ord ställer de sig där han bestämt, och de skall aldrig tröttna på sin vakttjänst. (Jesu Syraks Vishet kapitel 43:6)

---

När du lyfter blicken mot himlen och ser solen, månen och stjärnorna, hela den himmelska hären, får du inte låta dig förledas att tillbe dem och tjäna dem. Dem har Herren, din Gud, tilldelat alla folk under himlen. Men er har Herren tagit sig an och fört ut ur smältugnen, ut ur Egypten, för att ni skulle bli hans eget folk, som ni nu också har blivit. (5 Mos 4:19f)

----

Ett stort tecken visade sig i himlen: en kvinna klädd i solen och med månen under sina fötter och en krona av tolv stjärnor på sitt huvud. Hon är havande och ropar i barnsnöd och födslovånda. Ett annat tecken visade sig också i himlen, och se, en stor eldröd drake med sju huvuden och tio horn och med sju kronor på sina huvuden. Hans stjärt drog med sig en tredjedel av himlens stjärnor, och han kastade ner dem på jorden. och draken stod framför kvinnan som skulle föda för att sluka hennes barn, så snart hon hade fött det. Och hon födde ett barn, en son, som skall styra alla folk med järnspira, och hennes barn blev uppryckt till Gud och hans tron. Kvinnan flydde då ut i öknen, där hon har en plats som Gud har berett åt henne, så att hon får sitt uppehälle i ettusen tvåhundrasextio dagar.
Joh upp 12:1-6

donna128
7/1/15, 9:35 AM
#5

0 det påstås till och med att det skulle vara en yttre existens som skapar detta fenomen. att vi inte är ensamma i universum.

[Juel70]
7/1/15, 10:25 AM
#6

#5 Gud heter Han 🙂

Annons:
donna128
7/1/15, 12:53 PM
#7

6  självklart,,men Gud har inget kön.

Lilla Stjärna
7/3/15, 10:30 PM
#8

Spännande. Jag kunde inte se p g a molnskärm.

Boxman
7/4/15, 7:41 PM
#9

#0

Så gud gav alltså tecken på himlen -- men det var för ljust för att vi  skulle kunna se någonting a dem?

Borde inte Gud -- om han nu faktiskt vill ge oss tecken -- också kunna se till at de faktiskt går att SE? Eller ställer jag för höga krav då?

[Juel70]
7/4/15, 7:48 PM
#10

#9 Jag tror lars såg den mitt på dagen.  Hos mig var det för molnigt på dagen. 

Det går ju att följa astronomiska händelser på andra sätt också 🙂

_lars_
7/4/15, 9:58 PM
#11

Ja, jag såg den, fast inte på dagen utan strax efter midnatt. Den lyste klart och tydligt, även om det var ganska ljust även på natten. Venus och Jupiter borde nog fortfarande vara ganska nära varann, så ut och titta inatt,  västerut.

Woodland
7/5/15, 9:00 AM
#12

# 9

Borde inte Gud -- om han nu faktiskt vill ge oss tecken -- också kunna se till at de faktiskt går att SE? Eller ställer jag för höga krav då?

_Himlarna vittnar om Guds härlighet,
_himlavalvet förkunnar hans händers verk. Psalm 19

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
7/5/15, 4:54 PM
#13

#12

🌈  ✨

Annons:
GiraffTunga
7/5/15, 11:59 PM
#14

omg omg omg omg omg har inte vart inne och missat det då…ASSÅÅ Det här är ju bevis 100% och tycker att detta ska spridas för alla andra syndare ska veta att dom gör fel och dom ska vända sig till Jesus, Gud är så himla god att ger oss detta tecken!

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: