Annons:
Etikettbibeln
Läst 1858 ggr
[kajmal"]1
2015-06-09 20:00

är det rätt att mörda?

varför står det om mördaränglar i bibeln?

Annons:
[Juel70]
2015-06-09 20:19
#1

Nån särskild bok i bibeln eller kapitel i bibeln du tänker på?

[kajmal"]1
2015-06-09 20:26
#2

kan inte bibeln………………när änglar gick och mördade egyptiska spädbarn

och judarna smetade blod på dörpostarna för och vara ifred

[Juel70]
2015-06-09 20:28
#3

Ok, det var på Mose tid, när Gud hade gett Farao en massa tydliga varningar så att han skulle frige israelerna, Guds folk.  Jag tror det straffet var den sista och allvarligaste. Till och med Faraos förstfödde son dog under natten och då gav  han  till slutmed sig och frigav Guds folk.  Men han hade struntat i Guds varningar innan. Man kan inte stå emot Guds vilja.

Endast Gud kan döma och ge straff. Han har gett oss liv och han har rätt att ta tillbaka vårt liv. Gud är allsmäktig.

[kajmal"]1
2015-06-09 20:33
#4

så du välsignar mord då   juel……….i min tro finns inga mord varken från änglar gud eller nån annan

[Juel70]
2015-06-09 20:54
#5

Hur kom du fram till något sådant Kajmal?

[kajmal"]1
2015-06-09 20:58
#6

jag har berättat om vilka kontaker jag har, men det får jag inte skriva här

Annons:
[Juel70]
2015-06-09 21:01
#7

Det är uppenbart vilka kontakter du har.   Gud är min himmelske Far och jag stödjer honom i allt.  Men nej, jag välsignar inte mord och det står i budorden att man inte ska döda/dräpa/mörda människor.  Man ska älska sin nästa såsom sig själv.

[kajmal"]1
2015-06-09 21:02
#8

Vad heter Gud?
Jag är några år äldre, sover och har en lustig dröm. Jag drömmer om himmeln som en rund sfär, så är det en öppning i sfären, ut till intet. Då förstår jag plötsligt allting, jag går upp i en sorts halvdvala, går ut i köket och hittar en papperslapp och en penna och skriver ner namnet på gud. Jag går in i mitt sovrum, det finns en hylla på väggen där det står ett litet blått kassaskåp med kombinationslås som jag har fått en gång. Jag lägger in lappen där och går och lägger mig igen, hela tiden i nån sorts dvala. Sen vaknar jag på morgonen, kommer ihåg drömmen och rusar upp och låser upp kassaskåpet, men det är tomt, där ligger ingen lapp! Jag förstår ingenting, blir arg och går på min lillebror och anklagar honom för att ha tagit lappen, men han nekar och säger att han inte kan koden, men jag säger att han nog kan öppna det ändå, men han fortsätter neka så jag vet inte vad jag skall tro. Så går det många år och jag är vuxen, och får veta att de kom ner från himmeln och hämtade lappen när jag sov. När jag upptäckte att jag var Gud Efter många år, mitt i livet kommer jag ihåg vad jag skrivit på en lapp och lagt in i ett kassaskåp. Jag skrev ”Vem är gud, jag”. (46)

varje planet har en sfär omkring sig som är himmelriket

[Juel70]
2015-06-09 21:02
#9

Dessutom , den enda som kan välsigna är Gud.

[kajmal"]1
2015-06-09 21:08
#10

oj………är gud en kvinna?   jag har blivit välsignad två gånger, men det var kvinnliga röster

[Juel70]
2015-06-09 21:28
#11

Ja jag vet inte vad jag ska säga.. men du är bara en människa som alla vi andra. 🙂Det finns en figur i bibeln som vill kalla sig Gud, men han är lögnens fader. (satan)  och han kan aldrig någonsin ta Guds plats.

[kajmal"]1
2015-06-09 21:34
#12

gud finns, men han är inte allerådande

Woodland
2015-06-09 22:07
#13

#4

Ordet "mord" har en riktad användning. En tiger mördar inte en människa: den dödar på grund av sin instinkt. Mord är människor emellan.  Människor mördar varandra.

Vi på sajten talar om den bibliska Gud. Om vi säger att man inte tror att han existerar kan man sträcka sig till att vi talar om Gudskonceptet. Gud är enligt bibeln sådan som han är. Man kanske inte gillar det men det är inte mycket att göra åt. 

Guds dom är inte mord. Han kan inte vara en diktator för han är Gud. Vi kan inte ställa honom till svars. Förresten kan man säga att ALLA dödsfall genom ALLA tider är ett utslag av Guds dom över synd i syndafallet. Adam fixade det. Vi föds för att dö.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Joppo
2015-06-09 22:16
#14

#2 Du har även historien om Noa, där den kristna guden påstås ha dräpt allt levande på Jorden medelst drunkning( förutom då Noas familj och djuren på hans mobila zoo).

donna128
2015-06-10 07:02
#15

11 ursäkta mig, men Gud är långt ifrån allsmäktig, om så vore fallet skulle vi varken ha våldtäckter incest mord eller massaker, människa som du så fint förklarar juel i  11 blir ju ditt problem.Menar du på fullt allvar att kajmal skulle haft kontakt med satan då eller vad menar du ? Gud är väl skaparen av både satan och Jesus eller var kommer satan ifrån enligt er ?

donna128
2015-06-10 07:07
#16

13 vem har påstått eller förnekat Gud woodland ? är inte Gud en och samma källa oavsett sajt ? för hen är väl ingen diktator.

[Juel70]
2015-06-10 08:38
#17

#15 Att vi har mord, incest, våldtäkter, lögner,krig  osv är på grund av lögnens fader = satan.

Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader. joh 8:44

Satan är hebreiska och betyder åklagare. Han är den som dygnet runt anklagar oss inför Gud.

Jag  har själv varit aktiv inom New Age och om man öppnar portar för satan att komma in och bedra en så kan man både se och höra en hel del!  

Satan kan iklä sig till och med ljusets ängel och påstå sig vara vad som helst, tex en död anhörig, en ängel, en kraft; allt för att snärja dig djupare in i hans lögner.

Gud berättar en hel del om hans anti-karaktär: 

Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp. Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna. Ef 6:11

Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred, men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen. Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom. Upp 12:7

Den som syndar är djävulens barn, ty djävulen har syndat ända från början. Men Guds son har uppenbarats för att utplåna djävulens verk.” Joh brev 3:8

Du var oförvitlig i allt vad du gjorde, från den dag du blev skapad till dess att orätt kom i dagen hos dig. Hes 28:15

Din skönhet gjorde dig högmodig, och du förödde din vishet och storhet. Då kastade jag dig ner till marken och lämnade dig att beskådas av andra kungar. Hes 28:17

Ack, fallit har du från himlen, lysande stjärna, gryningens son, du har krossats mot jorden, du som betvingade folken. Det var du som sade till dig själv: ”Upp till himlen skall jag stiga. Ovan Guds stjärnor skall jag resa min tron och ta säte på gudaberget längst uppe i norr. Jag skall stiga upp ovan molnen, jag skall bli som den Högste.” Jes 14:12-14

Satan är en slagen fiende. Bibeln säger i Jakobsbrevet 4:7   Böj er alltså under Gud. Stå emot djävulen, och han skall fly för er.

donna128
2015-06-10 08:59
#18

17 Du svarade inte på mina frågor, dina svar står inte i Bibeln och inte mina frågor heller. så Gud enligt dig straffar människor för något en drake gjort ? är det draken som är problemet eller de kristna som motarbetar vissa själar juel ?

[Juel70]
2015-06-10 09:02
#19

#18 Om du läser noga så ser du nog att jag svarade på dina frågor. 

Gud kan straffa dom människor som går i maskopi med draken, ja.  Och han beskyddar sitt folk. Läs gärna psaltaren 105

[Juel70]
2015-06-10 09:05
#20

För att förtydliga mitt svar så kopierar jag in dina frågor och mina svar.

 ursäkta mig, men Gud är långt ifrån allsmäktig, om så vore fallet skulle vi varken ha våldtäckter incest mord eller massaker, människa som du så fint förklarar juel i 

Svar: Att vi har mord, incest, våldtäkter, lögner,krig  osv är på grund av lögnens fader = satan.

Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader. joh 8:44

 11 blir ju ditt problem.Menar du på fullt allvar att kajmal skulle haft kontakt med satan då eller vad menar du ? 

Svar: Jag  har själv varit aktiv inom New Age och om man öppnar portar för satan att komma in och bedra en så kan man både se och höra en hel del!  

Satan kan iklä sig till och med ljusets ängel och påstå sig vara vad som helst, tex en död anhörig, en ängel, en kraft; allt för att snärja dig djupare in i hans lögner

Gud är väl skaparen av både satan och Jesus eller var kommer satan ifrån enligt er ?

Svar: Du var oförvitlig i allt vad du gjorde, från den dag du blev skapad till dess att orätt kom i dagen hos dig. Hes 28:15 (Han skapade inte syndig, utan fullkomlig men med fri vilja att välja; Han valde att bli högmodig och vilja bli förmer än Gud själv)

Din skönhet gjorde dig högmodig, och du förödde din vishet och storhet. Då kastade jag dig ner till marken och lämnade dig att beskådas av andra kungar. Hes 28:17

Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred, men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen. Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom. Upp 12:7

Annons:
[kajmal"]1
2015-06-10 09:11
#21

visst har jag mött den onde!, körde till ocmed på honom med min bil

men jag får ju inte lägga in videon

Woodland
2015-06-10 09:14
#22

# 8

kajmal, 

Som kristen kan man inte köpa att din upplevelse definierar Gud. Det gör inte mina drömmar heller.  🙂 Jag (vi) vill inte såra dig men så är det  bara för oss alla. 

 Gud har endast gett människor ett verk som han förmedlar sig i och det är bibeln. Allt annat som vill utge sig för att vara andligt är som bäst kommentarer och dessa måste alltid prövas mot vad som står i bibeln. 

Du bör börja läsa bibeln så du får en referensbas att börja med. Du kan börjar här och om något är oklart kan vi försöka hjälpa dig med det. Läs själv vad Jesus sade (säger) istället för alla dessa drömmar och röster. Det är stor skillnad - det kan jag garanterar.  👍

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kajmal"]1
2015-06-10 09:16
#23

har läst heisekel………….där står att hedningarna får allt till slut

Woodland
2015-06-10 11:36
#24

# 16

är inte Gud en och samma källa oavsett sajt ?

😐 Nej.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2015-06-10 16:12
#25

# 23

Försök med Mattiasevangeliet! Läs om Jesus.

Heisekel är lite svår att börja bibelläsningen med. Det finns mycket symbolik och historiska faktorer som spelar in i boken för den klassificeras som en utav "Chariot"-böckerna. Inom mysticism i judendomen fanns det en genre som fördjupade sig i sådana visioner men det var inte för alla enligt Rabbinerna.

Men jag förstår varför många läser den för den är populär bland de som tror på utomjordingar och rymdfarkost. Hesekials budskap är inte om UFOn utan riktat till Israels folk och är en uppmaning för omvändelse. Profeten talar också till de hedniska nationerna och de skulle straffas för sina synder. 

Vi kristna behöver inte spekulera för vi vet vem gestalten på tronen (1:26) är och han har blivit förkunnad i ett par tusen år - Jesus!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
2015-06-11 07:07
#26

20 juel Svar:Att vi har mord, incest, våldtäkter, lögner,krig  osv är på grund av lögnens fader = satan.

så kriminella och antikristna anser du då ha satans ande ?

20 juel Svar:Jag  har själv varit aktiv inom New Age och om man öppnar portar för satan att komma in och bedra en så kan man både se och höra en hel del!  

Det är ju din personliga upplevelse juel, har inget med vad du kallar new age. då har du nog haft satan i dig innan, trist när folks egna inre delar projiceras på något ingen har sett.utan enbart är rädda för.Jesus vågade möta den delen av sig själv utan att fly.gör du det juel`?

20 juel Svar: Du var oförvitlig i allt vad du gjorde, från den dag du blev skapad till dess att orätt kom i dagen hos dig. Hes 28:15 (Han skapade inte syndig, utan fullkomlig men med fri vilja att välja; Han valde att bli högmodig och vilja bli förmer än Gud själv)

då blir ju frågan är han högmodig i dag ?

[Juel70]
2015-06-11 08:29
#27

#26 

så kriminella och antikristna anser du då ha satans ande ?

 -Antikrist talar nog för sitt eget namn.   Som svar på din fråga säger Jesus: - Den som inte är med mig är emot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar. Luk 12:23

"Det är ju din personliga upplevelse juel, har inget med vad du kallar new age. då har du nog haft satan i dig innan, "

- Eh, JO, det har med New Age att göra, eftersom jag höll på med diverse aktiviteter inom NA.  Satan har jag  inte haft i mig, men jag har varit plågad/ansatt    och frestad av Satan många gånger.

"trist när folks egna inre delar projiceras på något ingen har sett.utan enbart är rädda för.Jesus vågade möta den delen av sig själv utan att fly.gör du det juel`?"

- Jag förstår inte frågan.  Vilka "inre" delar?    Vilka delar vågade Jesus möta hos sig själv? Och vad menar du att jag flyr ifrån?

då blir ju frågan är han högmodig i dag ?

Såna här enkla frågor borde du som diakonissa verkligen veta, eftersom du jobbar inom kyrkan, så jag är förvånad.  Men JA han är fortfarande högmodig, han är värre än någonsin och går omkring som ett rytande lejon för att hitta någon att sluka. Han vet att hans tid är kort. Han är dömd att gå under med världen och dom som följer honom. 

Var nyktra och vaksamma. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka. Håll stånd mot honom, orubbliga i tron. Kom ihåg att ni får utstå detsamma som alla era bröder här i världen. Men om ni får lida en kort tid skall Gud, som skänker all nåd och har kallat er till sin eviga härlighet genom Kristus, upprätta er, stödja er och ge er fasthet. Hans är makten i evighet, amen.

Annons:
donna128
2015-06-12 12:38
#28

27 vad jag syftar på är att alla de jag träffat på fängelse och andra platser, säger ju att de är övertygade om att Jesus pinades av  människor. Exakt som de själva gjjort mot sina medmänniskor. Men för den skull inte vill varken gå eller vistas i kyrkan, utan möter Gud var som helst. vad betyder Antikrist för dig juel?  på vilket sätt blev du frestad av satan menar du ? vad gjorde Jesus i öknen ?  flyr gör man juel när man lägger beteende och rädslor utan för sig själv och skyller på satan eller vad du nu kallar new age för. ja du är förvånad men det finns inga enkla frågor hos de jag träffar,   ,hans tid är kort,!!   syftar du på Hermagenddon när du syftar på att gå under, hoppas det inte blir du och ditt rytande lejon som går under juel.  ingen av de jag träffar vill ha Makt,, så du och jag har kanske inte samma Gud juel, min vill inte ha Makt över varken Jorden eller Himlen utan vara barmhärtig över sina barn.

[Juel70]
2015-06-14 20:02
#29

#28 Visst kan man möta Gud varsomhelst och inte enbart i kyrkan, men nu var ju inte frågan om hur man möter Gud. 

Du frågade mig om jag anser kriminella ha anti-krists ande.

Hur jag blivit frestad och plågad behåller jag gärna för mig själv, Det är personligt. 

Du verkar väldigt intresserad av Djävulen?  Alla dina frågor handlar nästan enbart om honom? 

Jag tycker att du repeterar dig ganska mycket också.  

Jag och mitt rytande lejon? Vad är det för något?  Lägga beteende och rädslor utanför sig själv?   Ärligt talat så förstår jag inte alls vad du pratar om, du pratar både i gåtor och kringelkrokvägar. 

Ja, det låter som att vi inte har samma Gud, eftersom din gud inte är allsmäktig.

Men jag avstår från vidare diskussion om detta.

[Juel70]
2015-06-15 08:36
#30

#28  Att man som människa begår brott av olika slag är  i det stora hela frestelser från djävulen. Som människa vet man ofta vad som är rätt och fel, men ändå väljer att göra fel. Det ligger ofta lockelser och begär i frestelsen. Sen finns det ju olika grader av att göra fel.

donna128
2015-06-15 09:15
#31

0  kajmal  finns det någon död ?

donna128
2015-06-15 09:17
#32

29 juel du svarar mig väldigt luddigt och undviker svar på dina egna påstående,och avfärdar med att jag pratar i gåtor och kringelekrokvägar.det kan mycket väl vara så..men va som skrämmer mig är att vissa s.k kristna mycket ofta avfärdar medmänniskor och påstår att just dom har den rätta Guden. och andra  värkar intresserad av djävulen.

Visst kan man möta Gud varsomhelst och inte enbart i kyrkan, men nu var ju inte frågan om hur man möter Gud. 

frågan var ju om dessa människor är antikristna.

Du frågade mig om jag anser kriminella ha anti-krists ande.

ja jag kan inte se ditt svar på det.

Hur jag blivit frestad och plågad behåller jag gärna för mig själv, Det är personligt. 

självklart

Du verkar väldigt intresserad av Djävulen?  Alla dina frågor handlar nästan enbart om honom? 

så ondskan försvinner om man inte erkänner den.

Jag tycker att du repeterar dig ganska mycket också.  

med vad?

Jag och mitt rytande lejon? Vad är det för något?  Lägga beteende och rädslor utanför sig själv?   Ärligt talat så förstår jag inte alls vad du pratar om, du pratar både i gåtor och kringelkrokvägar. 

ja jag vet inte,det var du som andvände rytande lejon som exempel,

Ja, det låter som att vi inte har samma Gud, eftersom din gud inte är allsmäktig.

precis juel,min kräver ingen som helst makt över något levande

[kajmal"]1
2015-06-15 09:18
#33

nej det finns ingen död

[Juel70]
2015-06-15 11:38
#34

#32

Juel: Du frågade mig om jag anser kriminella ha anti-krists ande.

Donna128- ja jag kan inte se ditt svar på det.

Juel:  Svar kan du se i #28  .. men visst, vissa människor drivs absolut av anti-krists ande. Vilka dom är, kan jag inte svara på 🙂

-------------------

Juel: Jag och mitt rytande lejon? Vad är det för något?  

Donna128- ja jag vet inte,det var du som andvände rytande lejon som exempel,

Juel: Det står i bibelordet (rytande lejon) som jag angav i inlägg #27.    Men du skriver: "hoppas det inte blir du och ditt rytande lejon som går under juel"

Hur tänker du då?  😎 Jag har inget lejon. Men i bibelordet framställs djävulen som ett rytande lejon som vill sluka offer.  Djävulen kommer dock att gå under.

----------------------------

Lägga beteende och rädslor utanför sig själv? Vilka beteenden och vilka rädslor? Hur lägger man dom utanför sig själv? Utveckla gärna frågan, så att man förstår vad du menar.

---------------------------------------

Juel: Du verkar väldigt intresserad av Djävulen?  Alla dina frågor handlar nästan enbart om honom? 

Donna128 - så ondskan försvinner om man inte erkänner den.

Juel:  Försvinner ondskan om man "erkänner" den?  Hur menar du då?  På vilket sätt "erkänner" du ondskan? Återigen - utveckla lite!

Bibeln säger för övrigt att man ska hålla stånd mot djävulen och han ska fly…

Annons:
[Mellma]
2015-06-15 21:36
#35

Men hur i hela fridens namn håller man stånd mot en Gud och hans änglar då som bara vill mörda och kontrollera människorna då? Han/de ni talar om i bibeln här inne i eran tro verkar ju inte vara ett dugg bättre än hin håle själv då när man tänker efter?? 🤔 Ehhh…

Snacka om tvetydiga budskap - Du skall inte döda står det i bibeln, men vad gör eran Gud själv då enligt era tolkningar? Vad är det som säger att det inte är hin håle som varit i farten och styrt dessa påtryckningar och uttalanden för dem som skrivit ner det där en gång i tiden då??? *Kliar mig frågande i skallen*…. 

Nej, i mitt universum så existerar det inte någon mördande gud som härjar runt, och inga mördande änglar heller för den delen. Den sanna äkta Gudsenergin gör inte så om den kommer direkt från den äkta källan som kommer ursprungligen från Allt som ÄR.. Och den är definitivt inte ond!! 

Jag tycker det är fruktansvärt att ni bokstavstroende tolkar alla dessa gamla skrifter så till den milda grad, att ni tror stenhårt på att den ska fungera i dagsläget. Texten i bibeln är bara en TOLKNING av vad som några har upplevt för väldigt länge sedan. Ingen livs levande människa idag kan komma och påstå att all text i bibeln skulle vara helt 100%-igt sanningsenlig.

Det finns gott om människor även idag här och nu i vår moderna tid som får egna uppenbarelser direkt från Gud, för han talar till oss alla bara man vill lyssna. Men dessa blir tyvärr dissade av de bokstavstroende om man råkar berätta om det. Då får man bara höra att det är satan som vilseleder en.. Att få till sig uppenbarelser från Gud är inte bara få förundrat som levde förr i tiden, utan sånt kan vem som helst få till sig även här och nu idag!.

Bespara er besväret att skriva nu att jag har råkat på satan som bara vill förvirra mig bara för att jag skriver såhär, för så är inte fallet. Så pass har jag varit med. Den mörka energin kretsar runt oss konstant för att förvilla oss, och man får vara på sin vakt hela tiden. Det håller jag med om - för den kan definitivt dyka upp i olika skepnader. Det ska gudarna veta att de gör.

Men jag har också lärt mig att tänka själv och inte vara styrd av en massa dogmer och regler som står nedtecknat i bibeln, som är en gammal medeltida kvarleva bara för att kyrkan ( eller oavsett strikt religion) och dess ledare ska hålla människorna i ett järngrepp och förbjuda dem att få tänka och känna själva. 

Tack för ordet 🙂

donna128
2015-06-16 08:53
#36

34 juel.    vi behöver inte diskutera det du kallar djävulen, när det finns beteende hos människor som mördar och begår brott, tråden handlar ju om det är rätt eller fel.men om jag förstått dig rätt anser du de som begår brott vara frestade av djävulen och så är inte fallet för mig jag älskar ihjäl sådana beteende.ha en fin dag.

Woodland
2015-06-16 10:00
#37

# 35

Men jag har också lärt mig att tänka själv och inte vara styrd av en massa dogmer och regler som står nedtecknat i bibeln, som är en gammal medeltida kvarleva bara för att kyrkan ( eller oavsett strikt religion) och dess ledare ska hålla människorna i ett järngrepp och förbjuda dem att få tänka och känna själva. 

Det är inte bara att komma hit in och avlossa en salva och tro att man inte blir bemött. Du tror att du "tänker själv" helt utan inflytande från annat? Vad är färgen på himlen i din värld? Ingen av oss är så fri i sitt tänkande som du vill låtsas om! Det är en omöjlighet.  De kristna är inte i ett "järngrepp",  de älskar Gud av fri vilja. De tänker och skriver Guds ord och dokterar i det, undervisar på universiteten och är respekterade för sina intellektuella förmågor. Jag ser inga druider eller shamaner som tas på allvar på det viset. 

_Men hur i hela fridens namn håller man stånd mot en Gud och hans änglar då som bara vill mörda och kontrollera människorna då?
_

"bara vill mörda" - Var har du fått det ifrån? 

Jag tycker det är fruktansvärt att ni bokstavstroende tolkar alla dessa gamla skrifter så till den milda grad, att ni tror stenhårt på att den ska fungera i dagsläget

De "fungerar" för troende över hela jorden och de moraliska principerna är grunden för våra värderingar.  

_Snacka om tvetydiga budskap - Du skall inte döda står det i bibeln, men vad gör eran Gud själv då enligt era tolkningar?
_

Jag har redan svarat på dina invändningar gällande Guds rätt att döma i inlägg # 13. Det är nödvändigt att döda i vissa fall, som i krig, för att förhindra en ännu större ondska men det är en längre filosofisk utläggning. Just det att du kan skriva här fritt och inte gör Hitler-hälsningen är ett resultat av att några offrade sig (dödade och dödades) för det. Vakna upp - Verkligheten hägrar!

 Hin-håle är bara en som är underordnad Gud som alla andra skapade varelser. Om resten av ditt tänkesätt har jag redan skrivit till dig här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: