Annons:
Etikettsånger
Läst 4015 ggr
Tanjis
2015-06-04 12:46

Kristna låtar

Jag vill ha tips på låtar som ger mycket hopp åt en sökande själ.

Jag är inte frälst men kristen :) jag tror på gud, men jag vågar inte lägga allt i hans händer och så, inte än.

Jag har ganska svårt för de typiska klassiska högtdliga psalmerna (förutom blott en dag och särkillt carola vision gillar jag) har också svårt för dom jätte pampiga eller jätte passionerade låtarna, blir för mycket och det talar inte till mig. Jag gillar ex "this is the air i breath" mest för den delen "i'm lost without you" för jag känner mig vilsen utan honom, hjärna balladiga eller popiga låtar :) texten ska ha mycket mening och det är nästan viktigast.

Nu har jag gjort det lurigt men om ni kommer på nån låt som passar föreslå den, skriv annars egna favoriter så kanske jag hittar lite guldkorn där :D

Annons:
[Juel70]
2015-06-05 12:46
#1

Det finns mycket bra kristen musik; Don Moen, Kim Walker, Chris Tomlin,Matt Redman,  News boys, Matt Maher mfl som är mer allmän rock/pop.  Fast jag gillar ganska traditionella lovsånger som den HÄR

[Juel70]
2015-06-05 12:46
#2

Planet shakers har också många rockiga och poppiga låter. 

https://www.youtube.com/watch?v=o0rnE3x1LjE

copse
2015-06-07 15:35
#3

Är inte heller så förtjust i högtidliga psalmer, så jag lyssnar på mycket alternativ kristen musik. För låttexter kan jag rekommendera ChristianRockLyrics.com. Där finns texter för nästan all alternativ kristen musik, från metal och punk till rock och pop.

Några av mina favoritlåtar när det gäller kristen rock/pop just nu (i princip alla borde finnas på Spotify):

"You Are" -- Ruth
"By His Wounds" -- Mac Powell, Mark Hall, Steve Curtis Chapman, och Brian Littrell
"We Delight", "Who You Are" och "Before There Was Time" -- Caedmon's Call
"In Christ Alone", "I'm Alive" -- Brian Littrell
"Störst av allt" -- Carola
"I Can Only Imagine" -- Mercy Me
"The Greatness of Our God" -- One Sonic Society
"Where Will They Go" -- Sanctus Real
"I Look Upon Your Hill" och "Holes in His Hands" -- Seven Places
"How Great is Our God" -- Chris Tomlin
"Wholly Yours" -- David Crowder Band
"Only Grace" -- Matthew West

Några andra band/artister som du kanske skulle gilla: Kutless, Needtobreathe, BarlowGirl, Relient K, Day of Fire, Falling Up, Jars of Clay, Mae, Switchfoot, DC Talk, Steven Curtis Chapman, Among Thorns, Casting Crowns, Jeremy Camp, Nichole Nordeman, Newsboys, Plumb, Rush of Fools, och Third Day.

Kolla också låtlistorna på WOW Hits (årligt utgivna samlingsalbum för samtida kristen musik). Albumen borde finnas på Spotify.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Highness82
2015-07-07 20:50
Tant Grön
2015-07-09 18:25
#5

Min favorit bland kristna sånger https://www.youtube.com/watch?v=uwXHnbt9prc

NiklasTyreso
2023-04-13 03:55
#6

Eilert Pilarms andliga covers är långt ifrån perfekta.

Ändå sjunger han med stort hjärta, så det operfekta belyser människans bräcklighet:

https://youtu.be/Ft275N8h4PE

Provided to YouTube by Redeye WorldwideJag Har Hört Om En Stad Ovan Molnen · Eilert PilarmEilerts Jul℗ Björk RecordsReleased on: 2012-07-03Artist: Eilert Pil...
Annons:
Upp till toppen
Annons: