Annons:
Etikettövrigt
Läst 1828 ggr
[Juel70]
2015-05-27 20:11

Leka med elden

Vet inte hur många av er som hört talas om CERN och LHC? Det är en forskningsstation för studier av antimateria/mörk materia och där man försöker att komma åt att experimentera med Higgs partikeln; eller Gudspartikeln som den kallas. 

https://www.youtube.com/watch?v=-DOUeCRw3q4

Annons:
Woodland
2015-05-28 19:33
#1

Det är sant att vetenskap anser att Kvantgravitation och mörk materia är mysterier.  Enligt fysiker är 95% av universums byggklossar "borta" och i toppen på listan av det som vetenskapsmännen vill finna är mörk materia. De talar om att fysikens lagar kommer att skrivas om ifall de gör ett genombrott. Så vi kan kanske dra slutsatsen att vi inte vet mycket om universum och det som kommer att hända med ett eventuell genombrott. Funderar Är detta orsaken till diverse teorier bland de som sysslar med utomjordingar och/eller ockulta rörelser?

Pastorn Lawson citerar Steven Hawkings om hur Gudspartikeln (Higgs Boson) kunde förstöra jorden men det är inte riktigt vad Hawkings menade. Det var flera media som citerade Hawkings så det är inte så konstig att Pastor Lawson också gjorde det. 

Tom Horn (källan) som citeras i denna videon påstår att Vatikanen sysslar med forskning om utomjordingar. Horn har blivit motsagd *av Vatikanens vetenskapsman.  *(ca 15:15).  Lawson påstår (ca 40:00 i # 0) att Horn är trovärdig därför att han skriver om Vatikanen och Påven. Men trovärdigheten måste ligga i att det finns grund för spekulationer i sanningen.  

Jag lyssnade till Lawson och Tom Horn i några YouTubeklipp. Det är en blandning av historia, bibelverser, fakta, utomjordingar, konspirationsteorier och fantasier. Det är svårt att ta sig  igenom allt. Det finns fog för vissa saker och inte för andra. När de kopplar teorierna med bibeln gör de mig fundersam.

Lawson påstår att det vid Hermonsberget finns en av flera helvetesportar (Stargates); Bermudatriangeln nämns liksom andra ställen på jorden. CERN-reaktorn är byggd på samma sajt som den antika Apolliacum och anses vara en port till undervärlden eller den andra dimensionen. Platsen är namngiven efter den grekiska guden Apollon1. Horn citerar Uppenbarelseboken 9:11  Som kung över sig har de avgrundens ängel, som på hebreiska kallas Abaddon och på grekiska Apollyon

Det verkar åtminstone vara fog för den sammankopplingen för namnet betyder fördärvaren eller förgöraren (Källa Wikipedia):

Thus, the Greeks most often associated Apollo's name with the Greek verb ἀπόλλυμι (apollymi), "to destroy". 

  1.  Mike Campbell. "Meaning, Origin and History of the Name Apollo". Behind the Name. Retrieved 30 July 2013.

Det verkar åtminstone vara fog för den sammankopplingen för namnet betyder fördärvaren eller förgöraren

Om jag har förstått det rätt vill Horn med flera sammanlänka CERN-reaktorn med att avsiktligt eller oavsiktligt öppna världen för skuggsidan, det parallella universumet, "utomjordingar"; det vill säga demoner och fallna änglar under sin herre Förgöraren.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-05-29 13:16
#2

Ja, mycket att ta in. Vissa saker får man ta med en nypa salt som det där med utomjordingar. 

Vi vet vad som står i uppenbarelseboken om vad som ska komma ske, vissa saker är tydliga och klara i johannes uppenbarelse, medan andra är mer svårförståeliga och vi kan ju inte med säkerhet säga hur allt kommer gå till förrän det sker.

Men skrämmande att dom experimenterar med sådant som kan förändra fysikens lagar, och utan människor tillåtelse.  Var är demokratin här? Vad jag vet så har jag inte hört talas om någon omröstning för att denna slags forskning ska ske. 

Mycket pågår ju i hemlighet som det står i bibeln, som vi inte vet om. Men att anti-krist ska stiga fram när hindret röjs ur vägen.  Och  huruvida Cern kan  låsa upp avgrunden så att demonerna kommer loss, det vet jag inte, men det finns tydligen rapporter om anomaliteter  och rapporter om att det händer övernaturliga saker… men jag vet inte hur stor sanningshalten är i det.

Men det är ju både med intresse och bävan som man följer händelser i den här sista tiden som jag tror att vi befinner oss i.

Woodland
2015-05-29 19:50
#3

Det stämmer att mycket av Johannes Uppenbarelseboken verkar vara svårtydd. Jag tror det beror på att man försöker fånga in den i en viss tid. Boken är tidlös och alltid aktuell anser jag. Herrens totala seger över all ondska, den ständiga kampen som kyrkan genomgår, och slutet för de älskade i Herrens närvaro. 

Om man ser på nästan all vetenskaplig forskning söker de efter kunskap om det som Herren redan har skapat och som har existerat och fungerat i alla tider. Men det som är det felaktiga är att de oftast utesluter honom eller till och med försöker bortförklara honom. Hur är det möjligt att det som redan existerar blir ett hot om det upptäcks?  Jag tror inte vi vanliga medborgare hade varit i en sits att kunna rösta om det som CERN är byggd för.  Inte ens vetenskapsmännen har hela bilden om vad det handlar om. Som troende kan vi vara säkra på att Gud är i kontroll. 

Och  huruvida Cern kan  låsa upp avgrunden så att demonerna kommer loss, det vet jag inte, men det finns tydligen rapporter om anomaliteter  och rapporter om att det händer övernaturliga saker… men jag vet inte hur stor sanningshalten är i det.

Ja, om man lyssnar till vissa och tror på vad de säger kan man verkligen skrämmas. (Det var bra att du la upp denna videon för att den och många med liknande innehåll och riktning florerar på YouTube nuförtiden.) Mycket vi hör/läser om när det gäller dessa övernaturliga saker du hänvisar till anser jag är påhitt. Det är ett uppsving i intresse bland många för ockulta ting, demoner, varulvar, vampyrer, med mera.

Jag kommer ihåg runt 1998 när det blev populärt med Y2K-"katastrofen" i media. Folk i USA köpte generatorer, hamstrade bensin, vatten, mat och förnödenheter för att allt skulle bli kaos. Någon tjänade (tjänar) en hel del pengar på folks rädslor. År 2000  kom och gick och några blev varse över att de hade blivit rejält lurade. Andra lärde sig ingenting och gick till nästa konspirationsteori. Det som är extra tragiskt i det hela är när troende dras in i detta, för deras fokus skiftar från Herren till olika skrämselpropaganda. 

Nuförtiden är det reptilfolket, UFOs, den mörka materians "ondska"*, med mera. Lite Photoshop and animering kan lura den som inte har sunt förnuft. Vad som en gång var TV-serier eller böcker blir till "verklighet och ett annalkande hot."  Ursäkta mitt filosoferande nu! Skämtar

Nu tillbaka till de bibliska termerna. Apollyon från Uppenbarelseboken 9  i texten är  översättningen av  det hebreiska ordet abaddon och  finns förklarat här på grekiska. Abaddon förklaras här.  Abaddon är en plats av förstörelse och "personifieras" i Job som avgrunden vilken tillsammans med döden kan tala - Avgrunden och döden säger: "Endast hörsägner…"  Job 28:22  Den grekiska ordet Apollyon i kapitel 9 avser en ängel i den bottenlösa avgrunden. Det är värt att notera att samma personifiering ges Döden och helvetet i Uppenbarelseboken 6:8.  Namnet kan bland annat tas som en idealisering av destruktiva maktfaktorer och en beskrivning för att förstärka intrycket av förstörelse. Ingenting av det jag har läst sätter ett samband mellan guden Apollo och denna ängel. I den katolska encyklopedin "New Advent" står det att somliga har påstått att namnet Abaddon åsyftas en demon från Tobiasboken som heter Asmodeus.  Tobiasboken finns i apokryferna. 

*Hur kan mörk materia ha en moralisk betäckning som godhet eller ondska?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: