Annons:
Etikettinspiration
Läst 2249 ggr
[kajmal"]1
5/8/15, 11:16 AM

Holy Spirit?

mitt möte med heliga anden

Annons:
OlgaMaria
5/8/15, 11:31 AM
#1

Varför tror du att det var den Helige Anden?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kajmal"]1
5/8/15, 11:36 AM
#2

alla har en ande inneboende i sin kropp!  det är den som kallas den heliga anden.

jag fick se och drack av min!

OlgaMaria
5/8/15, 12:22 PM
#3

Ja, det stämmer att vi alla har en ande inom oss, men det är inte samma sak som den Helige Anden, inom kristet synsätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kajmal"]1
5/8/15, 12:28 PM
#4

har hört många kristna ange den inneboende anden som heliga anden

OlgaMaria
5/8/15, 12:33 PM
#5

Antingen har de då nog menat på Den helige Anden som har flyttat in i oss (efter omvändelse), eller så har de haft ett new-age/kristet synsätt och tänkt att alla har den helige anden på insidan/att människans ande är helig i sig själv.

Enligt Bibeln har vi alla en ande som är utandad av Gud. Den håller oss vid liv. Men Den Helige Ande är en del av Gud själv, och den ger han oss då vi omvänder oss och blir kristna. Den Helige Ande hjälper oss och påminner oss om Jesus. Enligt Bibeln är Den Helige Ande inte något man föds med, utan något som Gud sänder till oss som en följd av frälsningen.

Här finns en lista över vad den Helige Anden gör, med bibelord.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kajmal"]1
5/8/15, 12:36 PM
#6

tv kanalen visjon norge predikar så!

Annons:
OlgaMaria
5/8/15, 12:38 PM
#7

De kanske predikar till kristna, som de förutsätter har den helige Ande? Maila dem och fråga hur de menar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kajmal"]1
5/8/15, 12:41 PM
#8

jag anser mej inte som kristen, utan andlig, men jag har bett en frälsningsbön.

en vecka senare hörde jag en röst uti köket, den sa   "du har en själ"

OlgaMaria
5/8/15, 12:45 PM
#9

#8 Det låter som ett ganska förvirrat uttalande. Vi alla människor har en själ. Jag är både kristen och andlig 🙂 och min mening är att det finns mycket av både det ena och det andra i andevärlden, både ont och gott. Allt man kan uppleva där är inte sant och rent, och allt kommer inte från Gud.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kajmal"]1
5/8/15, 12:56 PM
#10

har aldrig sagt att allt kommer från gud,   har många besökare, från ovan!

mild mansstämma jesus?

Posted on november 5, 2013

fick besök igår kväll. satt i soffan, katten tittar stint mot hallen, så hör jag en mild manlig stämma, så tyst har jag aldrig hört nån förut, det var som en vind bris i skallen.denna mansröst hördes som den stod uti köket, men försvann längre och längre upp i luften han sa ”love” flera gånger. kommer inte ihåg allt , och hörde inte allt riktigt. ”jag hör” sa han. jag frågade om det var kamjal som jag kände fysiskt , för ett par veckor sedan. det kliade kraftigt på sidan av skallen, kamjal sa då ”you are lucky” ”mira” säger han. låter som ett namn, vet inte om han menar att kamjals rätta namn är myra. är du utomjording frågar jag. ”ja” svarar han. så berättar jag att de första kontakterna jag hade var de grå. ”de stora” frågar han. nej de små svarar jag. det är många som tror på er menar jag , men med andra ord. ”är de motagliga” frågar rösten, vet inte svarar jag, jag trodde ni kunde prata med alla säger jag. ”ibland” säger han. jag frågar om det har nåt med det som ska hända i november, som han kommit, han svarar inte, så mynnar samtalet ut när hans röst försvinner i luften. det var en verklig mild och fin stämma ,   mycket tystare och mildare än både kamjal och blenda. frågade om han var jesus . men fick inget svar,

frågade dan efter mina kontakter,  var det jesus?     "ja" svarade en kvinnlig rös

OlgaMaria
5/8/15, 12:59 PM
#11

Om du inte ser dig som kristen så finns det många new age - sajter här på iFokus. Kanske du ska besöka någon av dem istället, för det du delar med dig av här är långt ifrån kristen tro.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
5/8/15, 2:16 PM
#12

Kajmal - Jag har ändrat titeln på tråden på grund av min djupa vördnad för den heliga Anden och redigerat bort videoinlägget. Du har delat med dig av det förut.

Jag håller med Olgamaria - det du skrev har inget att göra med kristen tro. Det finns en skillnad mellan den kristna tron och UFOn och nyandlighet. Du bör kanske söka utbyte och möjligtvis medhåll på andra sajter.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
5/8/15, 3:01 PM
#13

Jättebra att du bad frälsningsbön! Men i och med att du redan släppt in många andar/guider/osv i ditt inre,  så kan det vara svårt för dig att höra Guds ande, för dom andra andarna vill inte att du ska vända om till Gud.  Låter det förvirrat så kommer det inte från Guds ande.  Guds ord skiljer själ och märg åt, ett tveeggat svärd är Guds ord.  Om du vill följa Gud/Jesus  så måste du avsäga dig alla andra gudar/andar och guider.

Annons:
[Juel70]
5/8/15, 3:03 PM
#14

Först när du avsagt dig dom, så kan Guds helande i dig börja.  Eller ja,… det kan redan ha börjat eftersom du bad frälsningsbön. För Jesus säger att alla som ropar hans namn ska bli räddade och Gud överger inte någon.  Men man måste bli fri från andarna/guiderna/gudarna.

[kajmal"]1
5/8/15, 4:17 PM
#15

jag styr denna värld andligt, så jag har inga problem

[kajmal"]1
5/8/15, 6:00 PM
#16

hörde en röst för många år sedan. den frågade,  "vill du bli profet?"

skrattade först men sedan svarade jag ja

frågade vid ett tillfälle för flera år sedan ochså detta.  hur många människor finns det i min församling?   en röst svarade  2-3 miljarder

[Juel70]
5/9/15, 1:12 AM
#17

Oj.

donna128
5/9/15, 7:38 AM
#18

16 ja varför inte. Enaren ska ju komma i mångfald.

Woodland
5/9/15, 12:12 PM
#19

# 16 Jag hade en kär närstående som också hörde röster. Han förde samtal med flera avlidna personer. Han fick diagnosen schizofreni och fick mediciner för det. Endast efter medicinerna började verka förstod han hur sjuk han hade varit och kunde bli kvitt rösterna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
5/9/15, 1:01 PM
#20

# 18

Enaren ska ju komma i mångfald.

Vad menar du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Kryddis
5/9/15, 6:55 PM
#21

#19
Trots att jag har full psykologutbildning är jag ingen vän av "nätdiagnoser", men även jag får nog tillstå att jag blir lite orolig över vad och hur TS skriver. Megalomana föreställningar är inte heller ovanliga i samband med psykoser. Det känns alltid frustrerande när man ser på nätet att någon nog egentligen behöver hjälp, men inte kan göra något. Det enda man kan försöka med är att så ett frö av sjukdomsinsikt, tror jag, så att personen ifråga själv söker hjälp.

Kryddis
5/9/15, 7:59 PM
#22

Och be för personen skulle jag vilja tillägga.

Att bekräfta och i med det förstärka vanföreställningen, som Donna 128 gör, är det värsta man kan göra. Är du verkligen socionom och diakonutbildad? Jag har för mig att åtminstone steg 1 utbildningen ingår.

[kajmal"]1
5/9/15, 8:34 PM
#23

#18 rätt,  det sägs ochså att det skall komma en andlig diktator, som en del kallar det

[kajmal"]1
5/9/15, 8:40 PM
#24

[länken har blivit borttagen eftersom den inte var komplett och därför inte funkade

- copse]

copse
5/10/15, 10:23 PM
#26

#25

kajmal", att bara posta länkar utan kommentar är inte att bidra till diskussion. Var vänlig och dela med dig av exakt vad det är du vill att vi ska få ut av dessa länkar.

Dessutom är det enligt våra skrivregler (regel #2) inte tillåtet att propagera för New Age och dylikt. Får tyvärr ge dig en varning för det.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

donna128
5/11/15, 8:31 AM
#27

21  22   det finns ett antal psykologutbildade personer som är rent ut sagt farliga eller rädda för mänskligheten.  men att  ställa en diagnos  krävs lite mer än psykofarmaka,.så vem är det som är  sjuk i detta fallet `? be gör han ju redan själv… eller avfärdar du det ? du anser att kajmal har vanföreställningar om sina upplevelser….  jag hoppas du Kryddis har haft kontakt via pm med kajmal i annat fall har du just nu begått ett grovt tjänstefel som psykolog…när det gäller min utbildning som du verkar ifrågasätta,,, så är du ljusår efter mig…vi jobbar med att hela själar…   dom dömde Jesus utifrån sina rädslor också eller?

Annons:
donna128
5/11/15, 8:32 AM
#28

23 ja dom säger det kajmal,  jag vet inte själv vad som stämmer, men Gud gör.

[kajmal"]1
5/11/15, 5:19 PM
#29

#26  syftet med titeln var att väcka uppmärksamhet, jag anser mej inte som nån gud,  men har haft många andliga och fysiska upplevelser, en del kan man säga är religösa uppenbarelser,   om jag får kan jag lägga in en länk med hela boken

copse
5/11/15, 5:54 PM
#30

#29

Jag nämnde aldrig titeln i mitt inlägg, så jag vet inte varför du tar upp den. 

När det gäller länkar får du gärna dela med dig utav dem. Problemet är att du inte bidrar till diskussionen genom att bara posta länkar som vi andra ska reagera på. Självklart är det helt okej att länka till saker som för diskussionen vidare, men du måste också delta i diskussionen. JiF är ett diskussionsforum och diskussion kräver interaktion. Att länka till böcker på Bokus utan kommentar är inte att bidra till diskussion. Det behövs inte mycket till kommentar - en mening eller två räcker, bara så att du förmedlar varför du länkar till sidorna du vill dela med dig av och ger JiF:s medlemmar chansen att föra diskussionen vidare.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Kryddis
5/11/15, 7:40 PM
#31

Donna128,
Pax tecum!

[Juel70]
5/12/15, 8:27 AM
#32

Kajmal, varför vill du ha uppmärksamhet och på vilket sätt? Vill du göra reklam för din bok?

[kajmal"]1
5/13/15, 1:53 AM
#33

jag ville föra ut ett budskap………inte för att jäna pengar. har lagt ut hela boken gratis på hur många ställen som helst

[Juel70]
5/13/15, 11:51 AM
#34

Jag tror inte många av oss här tar till oss budskap om utomjordingar, vi följer redan ett budskap = Jesus. 🌺

Annons:
donna128
5/14/15, 7:12 AM
#35

33 Jag tar gärna emot budskap kajmal , blev nyfiken när du skrev att Jesus var utomjording,  så gärna dina   religösa uppenbarelse

[Juel70]
5/14/15, 8:21 AM
#36

#35 Jag antar att det är därför det finns forum för alla ändamål och budskap här på i fokus.

Woodland
5/14/15, 9:19 AM
#37

# 33 & 35 Ni är inte medlemmar på vår sajt och några försök att dra in dessa konstigheter kommer att tas bort på en gång. Vill ni diskutera dessa budskap ta det över PM, men inte här. De är inte välkomna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
5/14/15, 12:26 PM
#38

37 Nu förstår jag inte dig woodland, kajmal starta tråden, så vad är det som är konstigheter menar du ? självklart tar vi det via pm om du tycker så woodland

Woodland
5/14/15, 12:59 PM
#39

Jag tror allt du förstår, men jag kan förklara i klartext. Forumet är inte till för att göra reklam för självpublicerade böcker med tveksamt innehåll, kvalité och en totalt subjektiv källa. Flera har i denna tråd påpekat att kajmals "uppenbarelser" inte hör forumets inriktning till. Och när det finns flera forum på iFokus som sysslar med dessa ämnen kan man ta det där istället. Vill ni inte förflytta er till annan sajt för denna sorts diskussion får ni tar den över PM.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
5/15/15, 1:27 PM
#40

39 nej faktiskt inte woodland,, en upplevelse kan vara tveksam för de som inte själva upplevt detsamma,,ja.  självklart tar vi det genom pm woodland.

Upp till toppen
Annons: