Annons:
Etikettinspiration
Läst 1437 ggr
GemTwist
5/4/15, 8:10 PM

Bibelverser

Hej, jag har tänkt sätta upp massor av post-it lappar på mitt konfaläger. Jag skulle behöva lite hjälp med vilka verser jag ska sätta upp. Tack för hjälpen i förhand.

Annons:
Woodland
5/4/15, 9:36 PM
#1

Är det något särskilt tema eller ämne du har tänkt dig?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GemTwist
5/4/15, 10:29 PM
#2

Nej, inte speciellt. Bibelverser som kan passa bra till vardagen helt enkelt

Woodland
5/4/15, 11:38 PM
#3

Guds Löften - Ordspråksboken 2:1-6 

Min son, om du tar emot mina ord och gömmer mina bud inom dig, så att du låter ditt öra ta vara på visheten och böjer ditt hjärta till klokheten,ja, om du ropar efter insikt     och höjer din röst för att kalla på klokheten,om du söker efter den som efter silver och letar efter den som efter en skatt, då skall du förstå Herrens fruktan och finna kunskapen om Gud. Ty det är Herren som ger vishet,från hans mun kommer kunskap och förstånd.

1 Johannesbrevet 2:15-17

 Älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen, finns inte Faderns kärlek i honom.  Ty allt som finns i världen, köttets begär och ögonens begär och högmod över livets goda, det kommer inte från Fadern utan från världen. Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja förblir i evighet.

Kolosserbrevet 3:12-17

 Klä er därför som Guds utvalda, heliga och älskade, i innerlig barmhärtighet, godhet, ödmjukhet, mildhet och tålamod. Ha fördrag med varandra och förlåt varandra, om någon har något att förebrå en annan. Såsom Herren har förlåtit er skall ni förlåta varandra. Över allt detta skall ni klä er i kärleken, som binder samman till en fullkomlig enhet. Låt Kristi frid regera i era hjärtan, den frid som ni blev kallade till i en enda kropp, och var tacksamma. Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung med tacksamhet Guds lov i era hjärtan. Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom.

Romarbrevet 8:1 

 Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus.

Romarbrevet 8: 31- 36

Vad skall vi nu säga om detta? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?  Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom? Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud är den som frikänner. Vem är den som fördömer? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har blivit uppväckt och som sitter på Guds högra sida och ber för oss. Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd?  Det står ju skrivet:För din skull dödas vi hela dagen, vi räknas som slaktfår.

Tvivlet -

Johannesevangeliet 3:18

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.

Johannesevangeliet 11:25-26

Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och var och en som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. Tror du detta?"

Rädslan -

Psaltaren 4:8-9

Du har skänkt mitt hjärta glädje,
    mer än då man får säd och vin i mängd.
9 I frid kan jag lägga mig ner och sova,
ty du, Herre, du låter mig bo i trygghet.

Jesaja 35:4

Säg till de försagda:
    "Var starka, frukta inte!"
Se, er Gud kommer med hämnd,
    vedergällning kommer från Gud.
Han kommer själv och frälsar er.

Längtan

Psaltaren 103:1-5

Lova Herren, min själ,
    och glöm inte alla hans välgärningar,
3 han som förlåter dig alla dina synder
och botar alla dina sjukdomar,
4 han som återlöser ditt liv från förgängelsen
och kröner dig med nåd och barmhärtighet,
5 han som mättar ditt begär med sitt goda,
så att du blir ung på nytt som en örn.

Otålighet

1 Petrusbrevet 3:9

Herren dröjer inte med att uppfylla sitt löfte, så som en del menar. Nej, han har tålamod med er, eftersom han inte vill att någon skall gå förlorad utan att alla skall få tid att omvända sig.

Sorg -

Uppenbarelseboken 21:3-4

Och jag hörde en stark röst från tronen säga: "Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo hos dem och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem.  Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta."

Glädje -

Jesaja 12; Jesaja 52:7-10; Lukasevangeliet 15; Jakobsbrevet 1:2-18; 1 Petrusbrevet 4:12-19

Trygghet

Jesaja 41:10

Frukta inte, ty jag är med dig,
    se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud.
Jag styrker dig, jag hjälper dig,
    jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: