Annons:
Etikettjesus
Läst 1175 ggr
GiraffTunga
2015-05-02 16:38

Öppna dina ögon.

Innan man finner Jesus så är det som ens ögon är stängda. Herren säger " Öppna dina ögon " När ögonen är stängda så är man inte lika kärleksfull eller känslig och glad. När man blundar drömmer man. Men vad drömmer man? nått som gör dig arg? ledsen? Sluta dröm.. I drömmen så finns det en skog och så fort du går någonstans så går du i cirklar. Det är mörkt för det är natt. När fullmånen kommer fram så vacker och fin hör du en röst.. " Följ månen "Du följer månen och hittar en sjö. Djupare än djupast. Andra sidan är en man med ett får i sin famn. När du såg han så ville du bara gå in i sjön hur djupt det än är.. Spelar det ingen roll. Du springer mot sjön och när du är i vattnet händer något. Ditt hjärta blir till guld.. Dina känslor öppnar som en blomma och din stress den försvinner. Du går ur sjön och går fram till mannen med lammet. Du säger inget men innerst vet du att mannen där framför dig med lammet är Guds son, ljuset och vägen. Han säger " Du är inte ensam mitt barn. " Sen öppnas dina ögon med ett leende du vill bara dela din glädje och berätta alla om han.

Jag fick en snabb vision av detta nyss och han vill jag ska berätta detta till er.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
2015-05-02 17:42
#1

Vad fin bild du fick! Tack för att du delade. 🌺

-Aida-
2015-05-02 19:19
#2

Tack för att du delade, detta var hjälpsamt att läsa.

Woodland
2015-05-02 20:38
#3

Det är nästan som en dikt! Vackert bildspråk! Fortsätt med skrivandet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2015-05-02 23:10
#4

🙂 O tack, ljuvligt att läsa  🎈

GiraffTunga
2015-05-03 01:05
#5

Varsågod ja den hjälper :))

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2015-05-03 07:12
#6

Under sång och dans skall man säga: ”Alla mina källor har jag i dig.”

Psaltaren 87:7

Annons:
Upp till toppen
Annons: